Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#256541
Hermed en tråd til, der er dedikeret til Apple TV 4K. Lad os fremover samle erfaringer og debat her.

Test: Apple TV 4K
Liste: Film i 4K HDR & Dolby Atmos på iTunes

Artikler fra lanceringen:
Apple TV 4K med HDR, Dolby Vision & A10X præsenteret
iTunes får købe- og lejefilm i 4K HDR - HD-film opgraderes gratis
tvOS 11 frigives d. 19. september - uden dansktalende Siri

Denne artikel var baseret på et rygte, men nu hvor A10X chip er bekræftet, så er den værd at tage med:
'Apple TV 4K' får Apples mest kraftfulde grafikchip

Billede
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#256542
Vi jagter stadig detaljer, men nogle blandede betragtninger:
- Grafikprocessoren i A10X i Apple TV har over 50% flere grafikmuskler end iPhone X. Apple TV har rykket sig fra at være nederst i fødekæden hos Apple til at være øverst, hvad angår grafisk ydelse.
- Apple TV 4K har Gigabit Ethernet og Bluetooth 5.0. Det er opgradering fra 2015-udgaven.
- Der er en opfrisket Siri Remote, hvor menu-knappen flugter med touch-feltet. Force touch?
- Det lader til at iTunes-kataloget af 4K HDR film også kommer til DK. Fra Apple Danmarks pressemeddelelse: "Med Apple TV 4K får seerne glæde af et voksende udvalg af 4K HDR-film i iTunes. iTunes-brugere får automatisk opgraderet HD-titler i deres eksisterende iTunes-bibliotek til 4K HDR-versioner, når de bliver tilgængelige."
- På apple.dk fremgår Logan og Wonder Woman som 4K HDR film i iTunes (de kan dog endnu ikke findes i kvaliteten - heller ikke på US iTunes)
- Der åbnes for forudbestilling d. 15. september med leveringer fra d. 22. september, oplyser Apple.
- En detalje vedr. HDR. Der er jo fundet referencer til HLG-formatet i tvOS 11. De er der næppe for sjov. For at spytte HLG HDR ud skal HDMI-porten dog først firmwareopdateres til HDMI 2.0b. Porten er i version 2.0a ved lancering af boksen. Mon ikke tvOS 11.1 ændrer på det.
- Ingen dansk Siri og heller ingen universalsøgning eller 'TV' app til danskerne...
- 32GB Apple TV 4K er blevet 100 kroner dyrere. 64GB er blevet 100 kroner billigere.
- Understøttelse af lydformater uændret ift. Apple TV4
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#256544
4K lejefilm i DK gør den til et must-have for mit vedkommende.

TV-app'en er jeg dog glad for at vi ikke får, da det også ville betyde, at den kommer til iPhone/iPad. Efter sigende, så smadrer den muligheden for, at man kan lægge egne film på sine enheder, hvilket vi bruger i heftig grad til ungerne. Der er ingen streaming-tjenester, der har de film ungerne ser (stort set hele Disney- og Dreamworks-kataloget), så de (og dermed jeg) ville blive noget kede af at se denne mulighed forsvinde.
Af jramskov
#256550
Hvordan lægger du dine egne film på enheden? Via iTunes? Lyder underligt at det skulle forsvinde i den forbindelse.

Er lidt overrasket over navnet, hvad vil de kalde den næste?
Af MortenRa
#256552
Det jeg vil vide er om man har brug for en VPN server koblet til det nye apple TV for at se amerikanske streamingtjenester (som FIlmstruck) - eller om det er nok at have en US itunes account så man kan downloade den relevante app på sit apple TV?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#256628
MortenRa skrev:Det jeg vil vide er om man har brug for en VPN server koblet til det nye apple TV for at se amerikanske streamingtjenester (som FIlmstruck) - eller om det er nok at have en US itunes account så man kan downloade den relevante app på sit apple TV?
Jeg mener at jeg fik hul igennem til Filmstruck på et tidspunkt. Det er længe siden, så det står lidt uklart i erindringen.

Det afhænger dog meget af den enkelte tjeneste. Nogle (f.eks. Netflix) har stærk geoblokering, andre har nærmest ingen. Mange tjenester har prøveperiode, så man kan jo shoppe lidt rundt :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#256630
jramskov skrev:Hvordan lægger du dine egne film på enheden? Via iTunes? Lyder underligt at det skulle forsvinde i den forbindelse.

Er lidt overrasket over navnet, hvad vil de kalde den næste?
Egne film skal ind via iTunes for at ryge i "Video"-app'en, som Apple så på sigt erstatter med "TV"-appen. Jeg har af gode grunde ikke selv prøvet TV-appen, men hvis du søger på nettet, så vil du se, at der er ret massive problemer med, at egne film pludselig ikke kan ses længere. De ligger stadig og fylder på din iPad, men app'en viser dem ikke.
Af Jærv
#256637
Er der nogen, der ved, om det er muligt at bruge en gammeldaws audio extractor til at få 4Kp24 med surround lyd som i mit tilfælde?

Det var planen at bruge den til ATV5, men jeg ved ikke, om jeg mister billedsignalet, hvis den sender med flere billeder per sekund, end min extractor måske kan klare - selvom der er tale om 24p-film.

Nogen der har erfaring med det?
Af bromberg
#256650
Hvad er der reelt nyt på ift atv4? Udover hdr/uhd.
Der er vel ikke features der er anderledes ved release ihvertfald.
Mon det er således at de apps der er på atv4 bare hentes til ATV 4k? Eks Infuse understøtter allerede 4k.
Af lunddal
#256655
Torben Rasmussen skrev:
lunddal skrev:Ifølge dette, er de der:

https://discussions.apple.com/thread/77 ... 0&tstart=0
Det er jo ikke en dansker? Det er i den danske version af iOS 11 den mangler og også i den nye TVOS.
Jeg ved godt, at TV-appen ikke er i iOS, når man kører med dansk region, men du skrev, at du ikke ville have TV-appen, da der ikke var mulighed for at se lokale videoer.

Jeg linker til en post, hvor der står, at det er der.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 103