Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#270241
Nu fik jeg set en film (Arrival) i HDR10, hvor problemet med pludselig overeksponering af mørke områder samtidigt med undertekster var meget tydeligt. Det gav nærmest et “pop” af et lysglimt i billedet, så man ikke kunne undgå at se det. Meget irriterende. Testet på Sony AF8.
Af ZackGem
#270263
Øv.
Troede kun det var et DV problem.. :-(
Og det er med firmware 11.3?
Kan du teste samme film via app/chromecast, for at se om det er et ATV problem, eller måske selve filmen?
Af MartinPN
#270277
Blev sorte områder også meget 'pixeleret', med tydelige artefacts som man fx ser på en film med lav bit rate?

Er også løbet ind i samme problem, men ikke på alle de film jeg ser via itunes. Eneste løsning jeg har haft er er slå HDR fra i Apple TV og blot lade den vise i 4K SDR eller vælge at se filmen uden undertekster.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#270458
MartinPN skrev:Blev sorte områder også meget 'pixeleret', med tydelige artefacts som man fx ser på en film med lav bit rate?
Der er en tendens til at de sorte områder bliver lidt som grove byggeklodser, men jeg tror det er fordi du får blæst dét som før var én sort flade op i en anden gråtone og så bliver det pludselig tydeligt, hvor komprimeringen har fjernet information.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#270756
Er der andre der oplever, at serier/film på Netflix, som startes fra forsiden af ATV kører med 2 lydspor oveni hinanden? Hos mig får jeg lydsporet fra både den første og den anden serie fra forsiden kørende samtidigt. Hvis jeg quitter og starter Netflix separat, så er der ikke problemer.
Af UlrikJeppesen
#270783
Hjælp - er der én, der kan fortælle mig, hvordan mit Loewe Bild 7 bliver connected til Apple TV? Når jeg kobler HDMI kablet til sker der ingenting på TV'et (der ER power til Apple TV ;-).
Hvor konfigurerer jeg TV'et, hvilke settings skal gøres? :-)
Af Kreilo
#270799
Jeg har ikke kunnet finde svar på mit spørgsmål så here goes.

Jeg kunne godt tænke mig en ATV 4K primært fordi der findes så mange 4K HDR titler på iTunes ift. fx. Netflix, og jeg gerne vil se filmene i god kvalitet. Men når nu jeg bare har tænkt mig at leje/købe filmene på iTunes er det så ikke ligegyldigt at have 64 GB lagerplads fremfor 32 GB? Jeg skal jo ikke bruge lagerpladsen til noget vel?
Brugeravatar
Af Naiera
#270801
Nej, de hentes ned når de skal bruges. De kan godt finde på at blive liggende i cachen, men der bliver ikke lagret film eller serier permanent.
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 103