Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Flemming Larsen
#276184
steen6400 skrev:Hvis de sidder bagerst er de nok sat til 7.1. De skal enten placeres foran lytteposition i loftet eller lige over lytteposition i loftet og "Speaker setting" - "Height speakers type" sættes til "top front" eller "top middle" ud fra placering.
Problemet er, at jeg ikke kan finde det sted, hvor jeg kan lave indstillinger. :(
Af CSP
#276223
Mærkeligt ved mig fungere Atmos kun fra Warner Bros. titler, ved de andre Atmos titler jeg har, smider den bare Dolby Surround ud...
Af aalb1970
#276227
Flemming Larsen skrev:
steen6400 skrev:Hvis de sidder bagerst er de nok sat til 7.1. De skal enten placeres foran lytteposition i loftet eller lige over lytteposition i loftet og "Speaker setting" - "Height speakers type" sættes til "top front" eller "top middle" ud fra placering.
Problemet er, at jeg ikke kan finde det sted, hvor jeg kan lave indstillinger. :(
Hent manualen på Onkyos hjemmeside :-)

Sørg også for, at du har installeret den firmware, der aktiverer Atmos understøttelse.
Af aalb1970
#276228
CSP skrev:Mærkeligt ved mig fungere Atmos kun fra Warner Bros. titler, ved de andre Atmos titler jeg har, smider den bare Dolby Surround ud...
Mærkeligt.

Hvilken receiver har du?

Kan du give et par eksempler på film, der virker, og film der ikke gør?
Af Flemming Larsen
#276244
aalb1970 skrev:
Flemming Larsen skrev:
steen6400 skrev:Hvis de sidder bagerst er de nok sat til 7.1. De skal enten placeres foran lytteposition i loftet eller lige over lytteposition i loftet og "Speaker setting" - "Height speakers type" sættes til "top front" eller "top middle" ud fra placering.
Problemet er, at jeg ikke kan finde det sted, hvor jeg kan lave indstillinger. :(
Hent manualen på Onkyos hjemmeside :-)

Sørg også for, at du har installeret den firmware, der aktiverer Atmos understøttelse.
Der har været Atmos på længe, så ikke noget der. Men ville gerne have lavet 7.1.0 om til 5.1.2. Og kan ikke finde det noget sted, heller ikke i brugsforvirringen.
Af CSP
#276248
Jeg får Atmos på følgende:

Forrest Gump (Paramount)
Mad Max (Warner)
Ready Player One (Warner)

Jeg får ikke Atmos på følgende titler selvom de står til at have det:

Passengers
Life
Fury
The Equalizer
Baby Driver
Bad Boys 2
The Shallows
Spider-Man Homecoming

Fælles for dem er at de aller er fra Sony, så de må altså encode lyden anderledes, eller også er de ikke i Atmos i den danske iTunes endnu, selvom de står til det.
Af aalb1970
#276251
@CSP:

Du har ret. Et eller andet er galt med film fra nogle selskaber.

Jeg får ikke Atmos på følgende titler:

Spiderman Homecoming (Columbia): Får LPCM 5.1 i stedet
Resident Evil The Final Chapter (?): Får LPCM 7.1 i stedet

Til gengæld får jeg Atmos på følgende titler:

American Sniper (Warner)
Justice League (Warner)
Mission Impossible 5: Ghost Protocol (Paramount)

Mit umiddelbare gæt er, at filmene endnu ikke er opdateret til Atmos. Det er jo stadig i beta.

En anden forklaring kan være, at boksen mangler en software opdatering for at dekode og reencode soundtracks fra disse selskaber.
Af aalb1970
#276252
Flemming Larsen skrev:Der har været Atmos på længe, så ikke noget der. Men ville gerne have lavet 7.1.0 om til 5.1.2. Og kan ikke finde det noget sted, heller ikke i brugsforvirringen.
På min Onkyo 656 receiver vælger man højtaler konfiguration under Setup -> Speaker -> Configuration.

Ved ikke om din 636 måske har et andet menu-system, da det vist er en ældre model.
Af Flemming Larsen
#276254
aalb1970 skrev:
Flemming Larsen skrev:Der har været Atmos på længe, så ikke noget der. Men ville gerne have lavet 7.1.0 om til 5.1.2. Og kan ikke finde det noget sted, heller ikke i brugsforvirringen.
På min Onkyo 656 receiver vælger man højtaler konfiguration under Setup -> Speaker -> Configuration.

Ved ikke om din 636 måske har et andet menu-system, da det vist er en ældre model.
Under Setup -> Speaker -> Configuration kan jeg umiddelbart kun indstille noget Hz. Og back ch fra 1-2.
Af Flemming Larsen
#276262
aalb1970 skrev:@CSP:

Du har ret. Et eller andet er galt med film fra nogle selskaber.

Jeg får ikke Atmos på følgende titler:

Spiderman Homecoming (Columbia): Får LPCM 5.1 i stedet
Resident Evil The Final Chapter (?): Får LPCM 7.1 i stedet

Til gengæld får jeg Atmos på følgende titler:

American Sniper (Warner)
Justice League (Warner)
Mission Impossible 5: Ghost Protocol (Paramount)

Mit umiddelbare gæt er, at filmene endnu ikke er opdateret til Atmos. Det er jo stadig i beta.

En anden forklaring kan være, at boksen mangler en software opdatering for at dekode og reencode soundtracks fra disse selskaber.
Jeg har lige opdateret, til den nye OS i dag, og Spiderman Homecoming, har stadig ikke Atmos på.
  • 1
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 103