Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#328416
Ja nu lyder det som om, at det tidligst bliver i april. Mark Gurman har givet lyd fra sig mht. nye iPad Pro med A14X chip.



Intet nævnt om ny Apple TV i hans artikel:

- Apple has several other product updates planned for this year. The company is working on new iPhones and Apple Watches, an accessory for tracking the location of physical objects, and major updates to the MacBook Pro laptop and iMac desktop.
Af steadi
#328417
Jon Prosser skriver også, at eventen er i april. Og han lover at ville barbere sine øjenbryn, hvis det ikke passer..

Hvis jeg ikke vidste bedre, så har Apple udfordringer med produktionen af de nye produkter. Ligesom det meste af resten af verden.

9to5Mac spekulerer i forlængelse af HomePod-misæren om Apple TV faktisk har en fremtid eller, om Apple TV app'en og Airplay 2 hos andre tv- og streamingbokse betyder, at Apple reelt er ved også at lukke ned for det produkt.

Jeg støder forholdvis ofte på meldinger om apps og materiale, som afspiller mærkeligt på Chromecast with Google TV (som endnu ikke officielt er udgivet i DK), men ellers havde det været et indlysende valg, når nu Apple ikke rigtig vil ud af boksen med deres næste event :)
#328418
Det lyder ikke som om, at Apple er ramt af udfordringerne med chip-produktion. De lægger jo typisk beslag på TSMC's kapacitet af nyeste produktionsteknologi, pt. 5nm som bruges i A14, M1 og sikkert også den kommende A14X. Julesalget er overstået og produktionen af A14 og M1 virker ikke længere til at være knap, så de kan vel nok udvide nu.

Også fra Bloomberg:

"The tightened supply of Qualcomm AP chips produced by TSMC is affecting everybody except Apple," said MS Hwang, analyst at Samsung Securities. "PCs will soon be hit due to the short supply of display driver ICs, and the profitability of TV will be affected by soaring LCD panel prices."

Link: https://www.bloomberg.com/news/articles ... s-industry

Jeg tror stadig ikke på, at der er nogen chance for at de dropper Apple TV. Modsat HomePod mv. så er det en af deres fire overordnede operativsystemer. AirPlay 2, HomeKit og Apple TV app kan ikke stå alene. Reelt ville de jo så skulle droppe Apple Arcade (partneres enheder kan ikke afvikle spillene) og Fitness+ (partneres enheder kan ikke synkronisere med Apple Watch) på TV-skærmen.
#328420
Når det er sagt, så synes jeg, at det er helt i orden, at der lægges stigende pres på dem for at forklare sig. Det er ikke i orden, at man bare udfaser noget som HomePod på en fredag uden at stå til ansvar over for de mange kunder, som har købt ind i økosystemet. Det er jo ikke ligefrem fordi HomePod er super fleksibel ift. tilkobling. Og at man ikke engang giver den en 'second chance' synes jeg er stærkt kritisabelt - såfremt det da forholder sig sådan.

Hvis Apple - ligesom andre producenter - bare vil sælge produkter, udfase dem og gå videre til næste enkeltstående produkt, så er det jo deres beslutning. Det vil dog være et stort tillidsbrud for det er ikke derfor mange af kunderne køber produkterne. Kunderne ser det nok mere som et sammenhængende økosystem.
Af steadi
#328422
Rasmus Larsen skrev: 18. mar 2021, 08:10 Når det er sagt, så synes jeg, at det er helt i orden, at der lægges stigende pres på dem for at forklare sig. Det er ikke i orden, at man bare udfaser noget som HomePod på en fredag uden at stå til ansvar over for de mange kunder, som har købt ind i økosystemet. Det er jo ikke ligefrem fordi HomePod er super fleksibel ift. tilkobling. Og at man ikke engang giver den en 'second chance' synes jeg er stærkt kritisabelt - såfremt det da forholder sig sådan.
Helt enig. Som jeg husker det, så har HomePod ikke engang mulighed for tilslutning via bluetooth, korrekt? Det gør det bare ekstra voldsomt, hvis Apple nogensinde stopper med supporten. Så har man reelt en ubrugelig kasse midt i rummet.

Ift. Apple TV, så må jeg korrekse mig selv og sige, at det er ikke fordi, at jeg nødvendigvis tror, at de laver en "HomePod" og helt stopper salget. Men jeg kan være i tvivl om de planlægger yderligere udgaver indenfor en overskuelig fremtid.

Personligt er jeg af den holdning, at Apple kunne sælges tonsvis af Apple TV, hvis de var villige til at sænke prisen.
#328425
Jep, ingen Bluetooth i HomePod. Alt er bundet op på Siri (der styrer internetstreaming fra Apple Music, men ingen andre musiktjenester pt.) og så AirPlay 2. Man kan lave en hjemmebrygget løsning med en boks, der kan tage input fra Bluetooth, AUX og lign. og sende det videre til HomePod via AirPlay 2, men det er ikke så elegant.

En billigere "Apple TV Mini" i dongle-form? :) Og så Apple TV-kassen til den dyrere udgave med spil-muskler?
Brugeravatar
Af OrigT-Duck
#328426
Rasmus. Apple står ikke til ansvar for de udfaser et produkt. Det står dem frit for, hvis de mener det ikke er rentabelt.

Ligeså vel var det da Google udfaset Chromecast audio. De stod heller ikke til regnskab for deres kunder.

Det lyder mere som om du lettere skuffet over at have brugt penge på et dyrt produkt, som de ikke vælger at kører videre.

Men sådan er konsumer livet.
#328427
Ja selvfølgelig står det dem frit for. Ligesom det står forbrugeren frit for ikke at købe fra selskabet igen i fremtiden, hvis producenten ikke lever op til de forventerne, som man har eller havde.

Forskellen på at købe f.eks. en receiver fra Pioneer og så en HomePod fra Apple er blot, at receiveren fortsat vil fungere, hvis Pioneer dropper salg og support. Den har masser af fleksibilitet på stik, input mv. HomePod har ikke denne fleksibilitet. Den er bundet op på Apples økosystem. Det er to forskellige tilgange.

Men ja, jeg er skuffet. Og fremover vil jeg da overveje kraftigt om jeg gider købe et Apple-produkt i en ny kategori før jeg har set minimum 2. eller 3. generation lanceret.
Brugeravatar
Af OrigT-Duck
#328430
Jeg formuleret mig muligvis forkort. Jeg snakket ikke receiver og den slags. Jeg brugte Chromecast audio eksemplet fordi Google nedlagde den fysiske CC audio dongle., Som mange havde glæde af med aktive højtalere...


Men det er jo det hyppet om Apple udløser, det få folk til at hoppe nye produkter fra dem, som så senere står med en ubrugelig enhed. og ja Apple er ikke den eneste der laver sådan et nr med udfasning kort tid efter. Men det slår hårdere fordi Apple forstå at lave hype omkring deres produkter
Senest rettet af OrigT-Duck 18. mar 2021, 09:57, rettet i alt 1 gang.
Af steadi
#328431
Rasmus Larsen skrev: 18. mar 2021, 09:02 En billigere "Apple TV Mini" i dongle-form? :) Og så Apple TV-kassen til den dyrere udgave med spil-muskler?
Lige præcis :) Med Chromecast with Google TV (kan vi bare sige Google TV?) så synes jeg, at Apple er kommet ekstra bagud på deres prissætning.
#328432
OrigT-Duck skrev: 18. mar 2021, 09:36 Jeg formuleret mig muligvis forkort. Jeg snakket ikke receiver og den slags. Jeg brugte Chromecast audio eksemplet fordi Google nedlagde den fysiske CC audio dongle., Som mange havde glæde af med aktive højtalere...
Jeg forstår din pointe, Thomas. Det er bestemt også ærgerligt, når Google udfaser, da det også ofte er bundet op på deres økosystem / Android. Dog var Chromecast Audio trods alt noget billigere end HomePod (2x hvis man ville have stereo) :)
Af steadi
#328436
Enten har Apple produceret absurde mængder op til lancering eller ja, så har der været minimalt salg af HomePod.

Jeg tror (også her), at prissætningen var forkert. Folk der vil have en smart-højtaler går sandsynligvis mindre op i lydkvalitet, og er mindre villige til at betale Apples pris. Plus, Siri stinker ift Amazons og Googles assistenter, så også her ville jeg være tilbageholdende.

HomePod Mini lader til gengæld til at være virkelig god kvalitet for pengene. Undres over, at den ikke er lanceret i Danmark.
  • 1
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 103