Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ZackGem
#271069
Ok - HDR over HDMI er bare generelt noget lort så? :-)

Med mindre man køber et Loewe TV..

Spændende om det også er et problem på 9QFN.
Af lkodk
#271070
Kom i tanker om, at jeg for noget tid siden, læste en artikel af John Archer der beskrev at DV ikke var fuldt fikset med først patch, men at Dolby havde leveret endnu en profil til LG i dette tilfælde, som skulle fixe de sidste problemer.
Artiklen beskrev ikke hvad der manglede at blive fikset.

Link til artiklen
Af ZackGem
#271076
Men alt ovenstående er vel i relation til DV? Som jeg forstå det er der også problemer med HDR10.

Jeg syntes det er en lidt speget sag efterhånden..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#271078
Jeg synes kun at have set problemerne med HDR10 sporadisk, hvor billedet og skyggedetaljerne pludselig hæves. På Dolby Vision på LG's modeler er det ret mange steder det fremkommer synes jeg.
Af ZackGem
#271079
Så anbefalingen indtil (hvis nogensinde) LG får fikset problemet, bør man sætte ATV til fixed HDR10 output mens man afspiller DV titler?
Og så ellers have den stående til auto selvfølgelig.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#271089
Njah... det er også lidt omstændeligt. Jeg har ikke nogen vild god løsning. I de problematiske udsendelser ville jeg måske gøre således, hvis det var uudholdeligt at se på (som i Bright).
Af skjalmhvide
#271092
Mnaah - altså, vi, min kone og jeg, så Bladerunner 2049 forleden dag og der mener jeg kun at der var en enkelt scene af et par sekunders varighed der flippede lidt ud. Jeg tror ikke min kone lagde mærke til noget. Det er til at leve med men perfekt er det selvfølgelig ikke.
Jeg har B7 og er yderst tilfreds det.
Af kamikazedk
#271200
Torben Rasmussen skrev:På LGs modeller er det helt galt. Dolby Vision er stadig i stykker på disse TV vil jeg mene. Det er på et niveau hvor jeg personligt hellere ville undvære DV hvis det var muligt.

Men det kan altså lade sig gøre, at lave et TV, som klarer DV korrekt, hvilket vi kommer til at vise i en kommende anmeldelse.
Har problemet været der fra starten af, ift. AppleTV 4K i samspil med LGs TV? For synes først det er senere hen, efter I er blevet opmærksomme på det, at det er blevet gjort til et stort problem?

Og HDR10 fungerer fint nok sammen med LG TV? Planlægger at købe en AppleTV 4K (har et LG C7), så hvis HDR10 fungerer fint forbinder jeg bare ATV'en gennem min forstærker, som kun understøtter passthrough af HDR10 og ikke DV.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#271216
kamikazedk skrev:Har problemet været der fra starten af, ift. AppleTV 4K i samspil med LGs TV? For synes først det er senere hen, efter I er blevet opmærksomme på det, at det er blevet gjort til et stort problem?

Og HDR10 fungerer fint nok sammen med LG TV? Planlægger at købe en AppleTV 4K (har et LG C7), så hvis HDR10 fungerer fint forbinder jeg bare ATV'en gennem min forstærker, som kun understøtter passthrough af HDR10 og ikke DV.
Problemet har tilsyneladende været der fra start, men det var først efter nogle uger, at debatten for alvor begyndte. I takt at der blev fyldt Dolby Vision-indhold i iTunes og folk fik set seneste serier i Netflix. Det er en af de der ting, hvor man har svært ved at abstrahere fra det, når man først har lagt mærke til det.

HDR10 lader ikke til at have helt lige så mange problemer, men kan dog heller ikke sige sig 100% fri for problemet. Vi hælder efterhånden til, at det er et LG-problem. Som Torben nævner så vi det ikke på Loewe bild 5. Der skrives lidt mere om dette i de kommende anmeldelser af LG C8 og Loewe bild 5.
Af Henxian
#271239
Jeg har et problem, jeg har spekuleret over længe. Jeg har google problemet, men finder intet om det. Problemet opstår efter, at Apple har fået match indhold. Hvis jeg skal se youtube, kan den ikke finde ud af,at skifte væk fra hdr, så alle videoerne bliver afspillet med hdr. Det gør at billedet ikke ser realistisk ud. Det virker fint med Plex, HBO og andre apps. Er det kun min, som gør det ?
Af kamikazedk
#271240
Rasmus Larsen skrev:
kamikazedk skrev:Har problemet været der fra starten af, ift. AppleTV 4K i samspil med LGs TV? For synes først det er senere hen, efter I er blevet opmærksomme på det, at det er blevet gjort til et stort problem?

Og HDR10 fungerer fint nok sammen med LG TV? Planlægger at købe en AppleTV 4K (har et LG C7), så hvis HDR10 fungerer fint forbinder jeg bare ATV'en gennem min forstærker, som kun understøtter passthrough af HDR10 og ikke DV.
Problemet har tilsyneladende været der fra start, men det var først efter nogle uger, at debatten for alvor begyndte. I takt at der blev fyldt Dolby Vision-indhold i iTunes og folk fik set seneste serier i Netflix. Det er en af de der ting, hvor man har svært ved at abstrahere fra det, når man først har lagt mærke til det.

HDR10 lader ikke til at have helt lige så mange problemer, men kan dog heller ikke sige sig 100% fri for problemet. Vi hælder efterhånden til, at det er et LG-problem. Som Torben nævner så vi det ikke på Loewe bild 5. Der skrives lidt mere om dette i de kommende anmeldelser af LG C8 og Loewe bild 5.
Ok, tak for svar. Du skriver at det nok primært er et LG-problem, og fra tidligere indlæg er det beskrevet at det er i forbindelse med tilslutning via HDMI (native apps er ikke berørt). Hvad med UHD-afspillere tilsluttet til LG, volder de også problemer?
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 103