Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#273027
Hvis farverne mister mæthed i HDR, så er det fordi HDR-signalet fortolkes forkert. Et par forslag:
- Hvilke apps/tjenester prøver du med?
- Kører du igennem en forstærker, som ikke har passthrough af hhv HDR10 og Dolby Vision?
- Har du prøvet med et andet HDMI-kabel?
Af ramlas
#273028
Det er farver på hele Apple tv altså menuen og film i 4k HDR. Forstærker? Bare direkte HDMI.
Man kan tjekke HDMI kabel gennem Apple tv og der var ingen problemer! Men kablet er godt nok 5 år gammelt!
Af ramlas
#273030
LG 55 UF950V-ZA. Billedprofil Eco. Baggrundslys 100 kontrast 100 lysstyrke 50 skarphed 25 farve 60 med disse indstillinger står Apple tv super godt men når jeg ændre HDMI 1 om til HDMI ultra HD deep colour så står Apple tv fra menuoversigt film osv. Ligesom om, der er sat i grå filter på!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#273036
Har du prøvet at genstarte både boks og TV efter deep color er aktiveret? Og har du været inde og opsætte Apple TV til HDR i menuen for videoindstillinger? Du skal også være opmærksom på, at tv’et skal skifte til HDR-profil. Her kører den med særskilte indstillinger i billedprofilen ift. når du ikke kører HDR.

Billedprofil Eco er ikke anbefalelsesværdig.
Af ramlas
#273041
TV genstarter med det samme når man laver HDMI port til deep color, format på Apple er 4k SDR og jeg bruger matchindhold. Samme billedprofil kører jeg på fjernsynets netflix app og her kommer der et ikon i højre hjørne på tv'et hvor der står HDR er tændt! Apple tv duer åbenbart ikke til HDR ?..
Af ramlas
#273048
når Apple tv står på 4k SDR i opsætningen og jeg laver HDMI udgang om til ultra deep color på tv, så skifter Apple tv automatisk om til 4k HDR i dens opsætning og så står billedet som om farverne og kontrasten er på 50% af hvad det var før!
Af ramlas
#273050
Men mon Apple tv er itu, kan ikke downloade den nye blockbuster app og når netflix vises på Apple tv blinker den med sortskærm hver 5 sekund og ikke på netflix smart tv
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#273060
Du kan bare sætte interfacet tilbage til 4K SDR når den er genstartet. Jeg har ikke oplevet problemer med ATV og LG OLED endnu og jeg har prøvet adskillige modeller af begge.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#273078
ramlas skrev:Men mon Apple tv er itu, kan ikke downloade den nye blockbuster app og når netflix vises på Apple tv blinker den med sortskærm hver 5 sekund og ikke på netflix smart tv
Det med de blinkende billeder lyder altså som kablet. Har du mulighed for at prøve et andet HDMI-kabel?
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 103