Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#279895
katbird skrev:Billede
katbird: Jeg tillod mig at henvise til din måling ovenfor ovre i tråden om bitrater (viewtopic.php?f=25&t=42010&p=279894#p279894). Det er interessant, at Viaplay Sport kan fås i højere bitrate og 1080p med dette trick.

Jeg har aftalt med trådstarter Gyzzo, at linker til bitrate-tråden fra vores topmenu, og at Gyzzo løbende opdateret tabellen i første indlæg, så lad os endelig holde den kørende. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#280284
Der begynder at tegne sig et billede af, at Apples lancering af videotjeneste bliver en totrinsraket. Først bliver noget indhold tilgængeligt gratis i 'TV' app'en og først senere lancerer Apple en egentlig abonnementstjeneste i stil med Netflix. Man kunne vel nok forestille sig, at Apple bruger en model, hvor de første par afsnit af en serie er gratis for at få folk med på idéen. TV app'en skal vel nok binde Apples eget indhold sammen med indhold fra andre tjenester i en og samme elegante brugerflade. Så får Apple den kontrol, som de normalvis søger.

Det er jo super, når 'TV' app'en ikke findes i Danmark... (og nej, jeg stopper aldrig med at brokke mig over, at svenskerne fik den først! :D )

Apple vil angiveligt tilbyde egne tv-serier gratis via 'TV' app

PS: Kilderne siger, at en opfrisket TV app præsenteres i starten af 2019.
Af jsj
#280409
Har søgt i tråden men ikke fundet svar, derfor spørger jeg her, kan atv4k kobles op til surround Sound med Trådløse aktive højttalere, fx de nye homepods eller nogle HEOS trådløse??
Vh
Jan
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#280411
Kun hvis du forbinder den til de eksterne højttalere via enten HDMI eller SPDIF og højttaleren selv er i stand til at give surround. Apple har ikke gjort det muligt, at forbinde via eks. AirPlay og konfigurere surround dén vej.

Så ATV kan godt spytte et surround-signal videre via HDMI eller SPDIF, men ikke drive X antal mono højttalere med separate kanaler selv.
Af jsj
#280415
Mange tak for hurtig respons Torben!
Omend det er ærgerligt. Er på jagt efter noget trådløst surround i kombi med atv4k, -vil ikke have de store højttalere og alt muligt surround grej stående længere. Havde jeg haft skillingerne havde jeg nok gået all in med B&O Eclipse og nogle af deres trådløse ht.
Go weekend :)
Af bromberg
#280444
Jeg kører også med Sonos da jeg ikke gad heller ikke længere ledninger ig en hulens masse enheder i bænk.
Sådan en beam fylder ikke meget.
Atv udgør ogsp alt brug herhjemme
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#281386
Det er i morgen aften, at Apple præsenterer nye iPads. Bloomberg skriver, at de vil have "a custom Apple graphics chip, the first time this would be included in an iPad." Så altså en egenudviklet GPU i A12X (som SoC'en vel kommer til at hedde). Den bør give os et hint om, hvor kraftfuld den næste Apple TV-boks bliver.

Jeg tror, at næste Apple TV bliver præsenteret i 2. halvdel af 2019. Måske endda med en "A13X" chip?

Apple TV er ikke rigtig slået igennem som spilkonsol, så tiden må vise om de vil blive ved med at forfølge idéen. Selv tror jeg, at de vil. Der sidder alligevel en kraftfuld chip i maskinen, drevet af udviklingen indenfor iPhone/iPad. Det er nok mere et spørgsmål om Apples vilje til at samarbejde med spiludviklere og til at sætte mere spot på spil (f.eks. ved at inkludere en spilcontroller).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#281478
Hvis I ikke allerede har app'en installeret, så kan I med 'Event' app'en følge med i dagens seance fra Apple. Det kommer jo nok til at handle mest om iPad og Mac, men jeg krydser fingre for at der også er nyt om Apple TV (f.eks. dansk Siri) eller måske endda tv-tjenesten.

Billede
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#281504
Rasmus Larsen skrev:Det er i morgen aften, at Apple præsenterer nye iPads. Bloomberg skriver, at de vil have "a custom Apple graphics chip, the first time this would be included in an iPad." Så altså en egenudviklet GPU i A12X (som SoC'en vel kommer til at hedde). Den bør give os et hint om, hvor kraftfuld den næste Apple TV-boks bliver.
Så for lige at besvare ovenstående, så sagde Apple, at A12X i den nye iPad Pro er på niveau med Xbox One S på grafiksiden. De viste sågar et slide af Xbox One S under præsentationen.

"The iPad Pro delivers Xbox One S-class graphics performance, in a product that's 94 percent smaller."

Billede
Billede
Billede

Xbox One S er naturligvis ikke helt ny længere, men den ligger på lidt over 1,4 Tflops i grafikydelse - en smule under PS4. Imponerende at en chip der bruger få Watt i aktiv tilstand kan måle sig med en dedikeret spilkonsol, som stadig markedsføres som seneste generation. I denne forbindelse er det værd at bemærke, at iPad Pro skal tage hensyn til batteri og varmeudvikling. En A12X (eller A13X) i Apple TV kan trække fuld belastning fordi den er fast tilsluttet strømstikket.

Læg også mærke til, at Apple bekræfter, at GPU'en nu er designet in-house. Nu har de fuld kontrol over, hvor de vil hen med grafikprocessorer.
Brugeravatar
Af Naiera
#281574
24Hz dur stadigvæk ikke O_O
  • 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 103