Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af 9nja
#326962
elcom skrev: 9. feb 2021, 23:46
9nja skrev: 9. feb 2021, 22:15 Tak for svar, som jeg skrev har Apple tv'et selv lavet indstillingerne, og de er video format: 4K dolby vision, jeg har selv sat de to gange match på "TIL"
Mit udstyr skulle jo være til de indstillinger, vel også når Apple tv'et selv "måler det"?
Da jeg havde sat det første Apple tv til, havde den det samme format og match som nu, da billedet var/blev dårlig prøvede jeg at ændre på video formatet, uden held.
Her til aften har der ikke været til at få et tålelige billede overhovedet. Jeg har ikke ændret på nogle indstillinger.
Det er helt perfekt at have de to match indstillinger sat til. Men video format bør du sætte til “4K SDR”. Lige nu forsøger den at Force alt som værende Dolby Vision, og det kan give mærkelige billede oplevelser. Med match til på de to andre værdier, skulle Apple TV gerne rette til når du rammer et HDR signal.
Om det er dit eneste problem kan jeg dog ikke garantere.

Så det handler ikke så meget om hvad dit system "max" kan håndtere, men mere at ramme "minimum" acceptabelt. Apple TV'et og apps kan godt rette "op", men ikke "ned".
Tak, jeg har rettet til 4K SDR, men hvad så med HDMI og krominans? Det har den selv sat til YCbCr og 4:4:4.
Af 9nja
#327137
@Rasmus Larsen og Elcom, tak for jeres input det er nu meget bedre. Jeg har sat aptv til 4K SDR 50hz, jeg har 2 stk aptv så jeg satte begge til og prøvede de forskellige "under" indstillinger af. Her endte jeg på høj RGB, hvor jeg syntes der var det bedste billede. Et godt pejle punkt var også den tekst som løber i bunden af billedet på tv2 news, den er nu helt rolig og til at læse.
I går aftes var der dog noget "uro" i billedet igen, men har så været godt igen hele dagen i dag. Måske at det har noget med at skifte kanal på mit modem. Det skal lige nævnes at internet her i Tyskland godt kunne være bedre.
Jeg håber at det med "uro" i billedet ikke er noget som forekommer i DK, for jeg tror jeg hælder til at streamer mit tv når vi flytter retur til DK i år.
Endnu en gang tak for hjælpen.
Af 9nja
#327142
Lille rettelse, her til aften er der igen dårligt billede - kan det være altibox serveren som er problemet?
Jeg har prøvet at slukke/tænde, og den buffer længe ved kanalskift. Jeg har foretaget en speedtest, den måler ca 250 mbsec så det burde være ok. Jeg har streamet fil og fodbold på viaplay også med godt billede. Kunne det tyde på det er altibox jeg skal rette henvendelse til?
#327205
Rasmus Larsen skrev: 6. feb 2021, 14:00 Jeg har kun nået at tjekke tvOS 14.5 beta kort, men det ser ud til at 24Hz mode på Apple TV 4K er 24.000 i stedet for 23.976.

Dog er tvOS 14.5 meget fejlbehæftet pt. Undlad at installer den på jeres enhed endnu. Netflix crasher. Flere spil opstarter slet ikke. HomePod-lyd skratter i menuer og flere apps.
Der kan hentes en ny beta nu. Så håber vi, at det bliver bedre?
Brugeravatar
Af Naiera
#327209
:(
Brugeravatar
Af Naiera
#327210
Ifølge en bruger på Macrumours understøttes både 24.000 og 23.976Hz nu!
Af steadi
#327212
Naiera skrev: 16. feb 2021, 21:36 Ifølge en bruger på Macrumours understøttes både 24.000 og 23.976Hz nu!
Baseret på mængden af glædesudbrud på Avsforums, så er de vist enige :D

Også en ændring/rettelse som har været lidt tid undervejs!
Brugeravatar
Af Naiera
#327213
Blu-ray-afspillere har understøttet begge typer 24Hz i over ti år nu; det var vist også på tide :p
Senest rettet af Naiera 16. feb 2021, 22:39, rettet i alt 1 gang.
Af steadi
#327214
Jeg har på ingen måde det fulde overblik over streaming-bokse, men svinger det ikke fra boks til boks hvilke formater, som de har besvær med?

Hvis det afsporer tråden for meget, så beklager jeg og dropper mit spørgsmål!
#327221
Jeg har installeret beta og sørme så, nu virker Netflix med både 24.000 og 23.976fps. Apple TV 4K understøtter begge og skifter korrekt.

Dog virker det ikke med min Infuse app. Jeg kan se andre også nævner dette i AVSforum tråden. Det må være noget med Infuses afspiller, som skal rettes. Jeg har kontakt til dem, så jeg prøver at skrive med det samme.
Brugeravatar
Af Naiera
#327248
Så skal jeg vist have hentet en beta-OS for første gang i lang tid, og fundet en Netflix Original at se i aften ;)
  • 1
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 103