Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Don Johnson
#288845
Pede8000 skrev:Det lader til at HDCP 2.2 ikke er understøttet af din 6009, det er kopibeskyttelse for 4K.
Det vil sige at du er nødt til at køre ATV direkte i TV og bruge ARC til lyd fra din Marantz.
Tjo, men så er der ikke plads til min søn's PS4 pro, da der kun er 2 fuld 4K HDMI port i mit tv. Jeg har lige købt det nye "COD Black ops 4" til ham som han får i julegave. Spillet er i 4K hdr.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#288934
Don Johnson skrev:Ja, det skulle jeg nok have gjort inden jeg begyndte at plage.
Der er ingen problemer når apple tv er tilsluttet direkte til tv'et.
Ifølge manualen understøtter receiveren 4k pass through men det er så nok pga. HDCP 2.2 som den slet ikke understøtter.
Der er desværre mange eksempler på dette. Ligeledes at receivere har passtrough af 4K og HDCP 2.2, men så mangler af HDR10 (HDMI 2.0a), HLG (HDMI 2.0b) eller Dolby Vision.
Af Bond
#288938
Nogen der har en løsning på at købte film ikke ses på apple tv, ved at søge efter en film som er købt afspilles den/ de fint men ses bare ikke under "købt" intet"? Til gengæld ses de fint på alle andre enheder uden undtagelse, alle filmene er enda købt via apple tv og alle selvfølgelig på samme apple id.

Alt det der med at logge ind og ud, genstarte etc. gav mig ingen løsning. Men jeg kan lægge dem ind under ønskeliste og finde dem på denne måde, men det holde jo ikke i længden. BTW de er ikke skjult og man kan ikke hos mig i hvertfald ikke mere i iTunes skjule dem, funktionen er der ganske enkel ikke mere inden under Tunes i skyen, tidligere kunne man "manage" sine køb

Takker på forhånd
Af Don Johnson
#289038
Pede8000 skrev:Det lader til at HDCP 2.2 ikke er understøttet af din 6009, det er kopibeskyttelse for 4K.
Det vil sige at du er nødt til at køre ATV direkte i TV og bruge ARC til lyd fra din Marantz.
Jeg har forsøgt at gøre som du siger med ATV i HDMI 2 på TV og HDMI 3/ARC på TV til HDMI out/arc på Marantz'en men der kommer kun lyd og kun i stereo når Marantz'en bruger TV Audio input.
Overser jeg noget?
Af Don Johnson
#289350
Rasmus Larsen skrev:Don Johnson: Hvilket TV? Nogle tv-modeller har begrænsninger (f.eks. max. stereo) på ARC-udgangen.
Havde ikke set du havde svaret. Det er et sony af8.
Af Don Johnson
#289361
Jeg kunne ikke forstå hvorfor der kom surround lyd når jeg så tv men ikke fra ATV. Men efter et par timer fandt jeg så endelig ud af det. Under menuen “Lydformat” på ATV, skulle jeg skifte indstilling fra “Auto” til “Dolby Digital 5.1” og vupti så kom det. Jeg kan egentlig ikke forstå hvorfor “Auto” ikke fungerer når ATV burde så finde det bedste tilgængelig format men sådan er det. Nu kan jeg i hvertfald vente lidt med at opgradere min receiver.
Af Don Johnson
#289367
Rasmus Larsen skrev:Godt at du fik det løst. Ja indstillingsmuligheder på diverse tv-platforme er sjældent særligt gennemskuelige :)
Det har du ret i. Jeg var alle menuerne igennem både på tv og ATV. :)
Men det var altså blot den omtalte indstilling på ATV der skulle ændres.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#289369
Jeg bøvlede med det samme problem, da jeg skulle have surround ud af min Playbar. Man mistænker ikke just den feature, som burde smide maksimal kvalitet ud, som synderen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#292109
Følgende grafik fremgår på Apples side for Airplay: https://www.apple.com/airplay/

Billede

Nogle af tv-producenterne, som får Airplay 2, omtalte også denne mulighed på CES. Det er dog lidt uklart om det kræver HomeKit (så f.eks. Samsung TV ikke kan).

iOS 12.2 og tvOS 12.2 beta er ude, så jeg har prøvet lidt frem og tilbage. Der er både godt og dårligt nyt. Det fungerer, hvis jeg benytter min amerikanske iTunes-konto på begge enheder (iPhone og Apple TV). Umiddelbart ser det ud til, at funktionaliteten er bundet op på TV-app'en. Siger jeg f.eks. "Play House of Cards on the TV" til Siri, så åbner den TV app'ens splash-screen for House of Cards og så beder Siri mig om at fortsætte på tv-skærmen. Det fungerer nogenlunde, men er lidt upoleret. Det kan naturligvis nå at ændre sig i de kommende betaer. Beder man i stedet Siri om en film, som man har i sit iTunes-katalog, så starter afspilning direkte (uden mellemliggende skærmbillede).

Den dårlige nyhed er, at det ikke virker med min danske iTunes-konto. Vi begynder altså som danskere seriøst at mangle den TV app, da så meget funktionalitet i tvOS er opbygget omkring den. Omvendt kommer det jo tilsyneladende også til at virke på tv-skærme med indbygget Airplay 2, så det er lidt uklart, hvad vi danskere får og ikke får. Der går rygter om en redesignet TV app her i foråret 2019, så vi må håbe, at den bliver udvidet til flere regioner i samme omgang.
Af Bjur
#292134
Det ville også være dejligt, hvis de fjernede begrænsningen, så man kan bitstreame HD lyd og åbnede op for andre apps kunne understøtte Atmos end kun streaming tjenesterne.
Af MortenRa
#293314
Jeg har fået et problem med at min fjernbetjening ikke taler med mit Apple TV - jeg har forsøgt at lade den op men det hjælper ikke. Når jeg trækker stikket ud af apple TV'et og tænder TV kan jeg godt få billede igennem til boksen, men fjernbetjeningen virker ikke.......

Er det min fjernbetjening der er gået sig en tur? PÅ forhånd tak!
  • 1
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 103