Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#285679
Hvilken løsning har du pt?

Du får en boks med alle de streaming-apps, der er værd at skrive hjem om. Inkl. DR TV. iTunes udlejer og sælger film i 4K HDR og Atmos, hvis du har udstyret. Der er ikke Chromecast i den, men i stedet Airplay. Fungerer nogenlunde på samme måde, men kræver iPhone/iPad.
#285684
Jeg har et xf90 og bruger bare de indbyggede apps og evt chrome cast. Bruger Netflix, viaplay som det primære. Og forstår at kvaliteten er den samme ved de 2 apps?

Det er mere min nysgerrighed. Eller om det skyldes folk er apple mennesker og derfor gerne vil have den. Det er jeg langt fra selv

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk
Af jramskov
#285693
Ifølge flatpanels anmeldelse af dit tv: “I sammenligning med vores nuværende reference inden for smart-platform - Apple TV - så er der mærkbar forskel i hvor flydende interfacet føles.”

Jeg har ikke erfaring med Android TV, men har bare læst om alt for mange dårlige ting om smarttv generelt til at ville bruge det. Det er bare nemmere at udskifte en lille ekstern box fremfor et stort TV. AppleTV fungerer rigtig godt for os og har gjort det i cirka 3 år nu uden at give nogen problemer.
#285776
thomas.rubach skrev:Det er mere min nysgerrighed. Eller om det skyldes folk er apple mennesker og derfor gerne vil have den. Det er jeg langt fra selv
Det kommer nok an på, hvad man søger i dette tilfælde. Hvis du også har antennesignal, så giver det mening at samle tingene i dit Sony Android TV. Hvis du vil slippe for antennekablet og køre alt via streaming, så er tvOS - platformen i Apple TV - pt. den mest udbyggede. DR TV app'en er rigtig fin. YouSee, Stofa m.fl. har også apps, hvori man kan se deres tv-kanaler og arkiv. Fjernbetjeningen til Apple TV kan tænde/slukke TV og justere lydstyrke.

Og så er chippen i Apple TV markant kraftigere end den, som sidder i Sony Android TV, hvilket giver en noget bedre brugeroplevelse.
Af Jeplar
#286353
Hej

Jeg har lige fået Apple tv 4K.
Først og fremmest så har den tendens til at hoppe mellem HDR og andre billedetilstande, hvilket gør, at skærmen står og blinker eller er helt sort hele tiden. Nogen der kan hjælpe med det?

For det andet så har det gjort sådan at min soundbar, jeg har tilkoblet HDMI-ARC ikke gider fungere hverken via apple tv eller almindelig tv nu. På Soundbaren står ARC-symbolet bare og blinker og der kommer ingen lyd.

Jeg har et LG B6 65” tv.
Jeg håber virkelig der er nogen, der kan hjælpe. Har haft et Apple tv 4 længe uden nogen problemer!
#288800
Nu har jeg fået købt apple tv 4k 64 GB.

Jeg har lidt spørgsmål. Når jeg skal vælge billed kvalitet siger den at min Hdmi port ikke understøtter Hdr content. Og det er sådan set rigtigt nok. Jeg har et Sony xf90 hvor port 2 og 3 understøtter det. Problemet er bare at min ps4 pro er tilsluttet port 2 og port 3 bliver brugt som lydport til min sonos beam. Så hvad dælen gør jeg lige nu??


Edit: kan se nogle har sat det til 4k sdr 50 Hz men burde det ikke stå til 4k dolby vision 50 Hz??

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#288801
Som det er skrevet en del gange her i tråden, så skal du slå “match content” til for både frekvens og område. Så vil den selv skifte til HDR. Så sætter du ATV til 4K SDR ved enten 50 Hz eller 60 Hz.

Men det løser ikke dit problem med HDR på TVet, da de øvrige porte stadig ikke er fuld båndbredde. De burde dog kunne trække de 24/30 Hz som film i HDR afspilles i fra Netflix eller iTunes.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#288808
Nej, det mest optimale er helt klart, at den sidder på 2 eller 3, men de to sidste understøtter bare ikke fuld båndbredde. Jeg er ikke sikker på, om du kan få lov at klemme 24 fps HDR gennem de andre to, men det er et forsøg værd.
#288820
Okay underligt spørgsmål. Ligger mærke til når jeg ser Parks og fodbold gennem. viaplay appen så bliver hvid pludselig meget meget hvid. Det er ret tydeligt, specielt kridtstregerne på en fodbold bane. Meget hvidere end når jeg bruger de indbyggede apps på tv'et. Nogen der har en forklaring på hvorfor dette sker og om det er noget andre har lagt mærke til??

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk
  • 1
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 103