Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mckrogh
#273161
Har sat krominans til 4:2:0 men appletv ændrer det dagligt tilbage til 4:4:4.

Hvordan forhindrer jeg appletv i automatisk at rette det og istedet blive på 4:2:0?
Af ZackGem
#273423
Jeg er ved at blive idiot over at ATV4K bliver ved med at slå automatisk match fra på både HDR og frekvens, samt bliver ved med at ændre menuen til 4K HDR.

Det sker mindst en gang om ugen.

Er der andre som har det problem?

Vild belastende man hver gang der skal ses noget, bliver nød til at læbe indtillingerne igennem, for at se "hvad den nu selv har ændret tilbage" siden sidst.
Brugeravatar
Af Pede8000
#273424
Har ikke problemet.

Altså, det er mit indtryk at ATV4K ikke skifter med mindre du har haft strømmen fra eller har opdateret SW.
Kan det være dine kabler? Den tjekker jo automatisk efter bedste løsning ud fra dit set up.
Af ZackGem
#273425
Jeg køre med Lindy kabler - De er ok.
Men giver jo heller ikke mening at den hele tiden slår HDR til i menuen hvis det havde været et problem.

Ligeledes hvorfor automatikken bliver ved med at blive slået fra.

Jeg har slået automatisk opdatering fra.

Det sker ca. en gang om ugen. Men kan også ske flere dage i træk eller ikke ske i 14 dage.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#273445
Biornus skrev:Ok, så kom jeg videre, kunne godt replikere din metode! Fandt ud af at det faktisk virker med DRTV, men kun on-demand programmer, ikke live (hvilket hvad jeg oprindeligt testede). Kan du få det til at virke der?
Jeg eksperimenterede med det igen forleden under en af VM-kampene og det ser ud til også at virke med live-tv hos DR. Oplever du det samme?
Brugeravatar
Af Naiera
#273612
Der er kommet Starz-udvidelse på den YouTube TV-konto jeg er hægtet på, så jeg prøvede lige Starz-appen på mit Apple TV 4K. Den understøtter automatisk skifte til 24Hz og der er ingen problemer med sync af lyd og billede :)

iTunes-indhold og Amazon virker stadig ikke ordentligt med 24Hz med offentlig beta tvOS 12. Det er ufatteligt slapt :(
Af HenrikT
#273718
HA! . . .det har jeg først opdaget i aften. Har Sony KD-65XE9005, og når jeg har tændt Apple TV4K, kan jeg betjene den 100% med Sony remoten ?
  • 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 103