15. sep 2024, 13:49
De kunne vælge at lave 2 modeller, hvor Pro modellen er til spil (og selvfølgelig dyrere).
Rasmus Larsen skrev: ↑16. sep 2024, 13:57 tvOS 18 frigives senere i dag til alle.Opdateret: Apple har bekræftet yderligere funktioner og detaljer om on-device Siri, en ny opsætningsproces, multi-bruger Personalized Spatial Audio (Tilpasset rumlig lyd) og forbedret Braille (punkt-alfabet) support. Artiklen er på baggrund af dette blevet opdateret.
Jeg har kigget på de nye funktioner og hvad der er blevet udskudt. Jeg noterer mig også, at første Apple TV 4K er ved at blive sat af ift. nyeste funktioner, først i tvOS 17 og nu i tvOS 18.
tvOS 18 lander i dag: Alle de nye funktioner – Snoopy er forsinket
MadsRydbergLarsen skrev: ↑17. sep 2024, 13:25 Jeg har en 2017 Apple TV 4k, LG C8 og en Sonos Arc tilsluttet med HDMI og har haft en masse problemer med lip Sync især med Atmos indhold (Lyden kommer efter billedet). Jeg testede lige med TVOS 18 og det virker umiddelbart til at være blevet meget bedre. Er der andre der også har den oplevelse?Udfordringen i dette setup er, at LG C8 ikke har HDMI eARC (det kom først i 2019 med LG C9). Med normal HDMI ARC er man begrænset til 2.0 PCM (stereo) eller også skal Atmos bitstreamet sendes som passthrough over HDMI ARC.
Rasmus Larsen skrev: ↑16. sep 2024, 13:57 tvOS 18 frigives senere i dag til alle.Man kan nu sætte sleep-timer vha. Siri, hvilket også betyder, at man kan sætte den til f.eks. halvanden time eller til et konkret tidspunkt, f.eks. klokken 11. EDIT: Det med en fast klokkeslæt virker åbenbart kun med engelsk Siri.
Jeg har kigget på de nye funktioner og hvad der er blevet udskudt. Jeg noterer mig også, at første Apple TV 4K er ved at blive sat af ift. nyeste funktioner, først i tvOS 17 og nu i tvOS 18.
tvOS 18 lander i dag: Alle de nye funktioner – Snoopy er forsinket
Rasmus Larsen skrev: ↑17. sep 2024, 07:19 Flere klager over problemer med 'top shelf', altså indholdsfeltet øverst på hjemmeskærmen, hvor der vises indhold fra de apps, der er placeret i øverste række. Problemet er, at indholdet ikke længere vises deroppe. Hvis I har samme problem, så fejlmeld det hos Apple her, så det kan blive rettet i en kommende opdatering: https://www.apple.com/feedback/apple-tv/Meldingen er, at dette er blevet rettet uden behov for ny softwareopdatering. Det var angivelig et problem på Apples servere. Så man bør nu kunne installere tvOS 18 med ro i sindet, hvis man bruger top shelf. Hvis man allerede har fået tvOS 18 ned, kan man presse fixet igennem ved at genstarte boksen.