Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Andre der oplever at Apple TV sætter et Homekit enabled TV i en form for dvaletilstand som gør at TV'et ikke er tilgængeligt i Apple Home appen?

Det sker når Apple TV'et går i dvale, eller når jeg slukker Apple TV'et og TV'et med On/Off-knappen på Siri-remoten.

Hvis jeg slukker TV'et ved hjælp af fjernbetjeningen til TV'et, slukker TV'et som forventet og sætter Apple TV'et i dvale og mit TV er tilgængeligt i Home-appen. Det samme sker hvis jeg slukker mit TV i Home-appen.

Det er KUN når jeg slukker via Siri-remoten 🙃
#Radiomanden - Fuldstændig ligegyldig kommentar, som så mange andre fra dig.

EDIT: Du må undskylde når jeg er ude med riven. Men du bidrager sjældent med andet end ligegyldige indlæg, indlæg som bærer præg af kedsommelighed og deraf behovet for at kommentere på alt.

Læste du, at det også sker når mine Apple TV går i dvale og slukker TV’et. Du kan så spørge hvorfor det er et problem, og det har du sikkert lyst til. Men det orker jeg ikke at gå i dybden med … jeg kan bare fortælle at det er et problem når husstandens medlemmer ankommer på og forlader adressen.
Nå … Jeg har fundet ud af at når Apple TV sætter TV’et i standby via CEC så gør den den på en underlig måde, der er i hvert fald ikke noget smart i det i forhold til styring i eller uden for hjemmet.

Nu har jeg prøvet på et LG, Panasonic og et Hisense-TV. Resultatet er det samme når der er et Apple TV involveret til styring af HomeKit funktionen på TV’et. Hvis jeg deaktivere HomeKit-funktionen på TV’et og bruger Homebridge til mit LG TV med et Apple TV tilsluttet, så virker det efter hensigten. Det samme når der ikke er involveret et Apple TV på et HomeKit-TV

Jeg har prøvet med tvOS og iOS 17 og 18 beta, samme resultat. På mit LG virker det lidt "bedre" end på de andre, da der åbenbart bliver modtaget kommandoer via bluetooth når Apple TV er i dvale. Men det virker selvsagt ikke uden for hjemmet.

Jeg har sendt min oplevelse gennem Apples feedback-app
JLPFLD skrev: 9. aug 2024, 13:42 Nu har jeg prøvet på et LG, Panasonic og et Hisense-TV. Resultatet er det samme når der er et Apple TV involveret til styring af HomeKit funktionen på TV’et. Hvis jeg deaktivere HomeKit-funktionen på TV’et og bruger Homebridge til mit LG TV med et Apple TV tilsluttet, så virker det efter hensigten. Det samme når der ikke er involveret et Apple TV på et HomeKit-TV
Altså det sker ikke, hvis en anden boks/enhed slukker TV'et over HDMI CEC?
  • 1
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51