Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Du vænner dig nok til det. Det er jo ikke fordi det er der når du ser film eller serier.
lkodk skrev: 20. sep 2023, 23:14 I tvOS17, når man står på øverste række apps, så vises klokken og profil billede i øverste højre hjørne.
Er der nogen der ved om det kan fjernes? Det er pænt forstyrrende syntes jeg.
Jeg har været indstillingerne igennem i betaerne (undtagen accessibility) og har ikke umiddelbart fundet indstillinger relateret til det nye kontrolcenter.
Rasmus Larsen skrev: 20. sep 2023, 14:36 Jeg har kigget lidt nærmere på A17 Pro chippen, fordi A-serien af chips jo med tiden lander i Apple TV. Det er ikke givet, at A17 Pro eksisterer næste år – måske 'A17 Bionic' – men det ændrer ikke det store. Ray-tracing, mesh shading, MetalFX Upscaling i hardware forsvinder næppe, så det ligner startskuddet til AAA-spil på Apple TV, til at starte med i 30fps og HDR. Senere kan man så udbygge til 60fps, højere opløsning osv. Mange spil på Apple TV har allerede grafikindstillinger, hvor man manuelt kan justere opløsning eller andre ting, hvis man har nyeste Apple TV 4K.

Jeg håber dog stadig på en specialdesignet chip med flere GPU-kerner.

A17 Pro chip baner vej for AAA-konsolspil på Apple TV

Hvis det lykkes Apple at samkøre deres platforme (iOS, iPadOS, macOS, tvOS og visionOS) til én kombineret platform til spil, så tror jeg, at de kan begynde at gøre sig gældende ift. at tiltrække store spiludviklere kontinuerligt. Det vil øge konkurrencen, og vil samtidig lægge pres på Sony og Microsoft (som ifølge de lækkede dokumenter allerede tænker i ARM-baner) til at omstille deres spilkonsoller fra x86/x64 til ARM arkitektur. Det bliver måske grimt ift. bagudkompatibilitet men der har konsollerne jo været flere gange før.
Capcom siger, at Resident Evil 4 Remake kommer til at koste $60 som universal-køb, der virker på Mac, iPad og iPhone. Se her: https://apps.apple.com/app/resident-evil-4/id6462360082

Det er samme prisniveau som på konsollerne.

"Resident Evil 4 is playable only on iPhone 15 Pro, iPhone 15 Pro Max and any iPad with the M1 chip or later." Samme krav på Mac (M1 eller nyere).

Resident Evil Village er allerede tilgængeligt til Mac, hvor det koster $30, men det er ikke et universal-køb med iPad/iPhone.

Det giver os en indikation af prisniveauet, men vi må vente lidt endnu på info om Death Stranding og Assassin's Creed Mirage.
Fra og med iOS 17.1 kan spil-udviklere kræve, at brugeren tilslutter en ekstern spil-controller til iPhone og iPad for at spille et spil. Ligesom på Apple TV.

Jeg er ret sikker på, at mange spiludviklere vil finde dette attraktivt ift. udvikling. Ligesom tastatur og mus, så muliggør touch-skærme mange interessante ting, men er bare ikke optimale til en stor del af de konsolspil, der udgives.
Rasmus Larsen skrev: 28. sep 2023, 07:05 Første beta af tvOS 17.1 er landet. Jeg ved ikke, hvad der er nyt, men iOS 17.1 tilføjer understøttelse af Nintendo 64 Switch controlleren, så mon den ikke også er der i tvOS 17.1.
Bekræftet: Også i tvOS 17.1.

Jeg ved ikke, om der findes en liste over hvilke controllere, der understøttes, men det er ret omfattende efterhånden, og på den lange bane bliver det en force (tænk hvis man kunne bruge f.eks. Sony DualSense på Xbox). Der tilføjes også en god pulje henne på Android TV / Google TV, men her går det jo noget sløvere med at få opgraderet eksisterende enheder.

Jeg har fået en masse nye med korrekt info. Det er vist endda over en uge siden.
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 37