Rasmus Larsen skrev: ↑20. sep 2023, 14:36
Jeg har kigget lidt nærmere på A17 Pro chippen, fordi A-serien af chips jo med tiden lander i Apple TV. Det er ikke givet, at A17 Pro eksisterer næste år – måske 'A17 Bionic' – men det ændrer ikke det store. Ray-tracing, mesh shading, MetalFX Upscaling i hardware forsvinder næppe, så det ligner startskuddet til AAA-spil på Apple TV, til at starte med i 30fps og HDR. Senere kan man så udbygge til 60fps, højere opløsning osv. Mange spil på Apple TV har allerede grafikindstillinger, hvor man manuelt kan justere opløsning eller andre ting, hvis man har nyeste Apple TV 4K.
Jeg håber dog stadig på en specialdesignet chip med flere GPU-kerner.
A17 Pro chip baner vej for AAA-konsolspil på Apple TV
Hvis det lykkes Apple at samkøre deres platforme (iOS, iPadOS, macOS, tvOS og visionOS) til én kombineret platform til spil, så tror jeg, at de kan begynde at gøre sig gældende ift. at tiltrække store spiludviklere kontinuerligt. Det vil øge konkurrencen, og vil samtidig lægge pres på Sony og Microsoft (som ifølge de lækkede dokumenter allerede tænker i ARM-baner) til at omstille deres spilkonsoller fra x86/x64 til ARM arkitektur. Det bliver måske grimt ift. bagudkompatibilitet men der har konsollerne jo været flere gange før.
Capcom siger, at Resident Evil 4 Remake kommer til at koste $60 som universal-køb, der virker på Mac, iPad og iPhone. Se her:
https://apps.apple.com/app/resident-evil-4/id6462360082
Det er samme prisniveau som på konsollerne.
"Resident Evil 4 is playable only on iPhone 15 Pro, iPhone 15 Pro Max and any iPad with the M1 chip or later." Samme krav på Mac (M1 eller nyere).
Resident Evil Village er allerede tilgængeligt til Mac, hvor det koster $30, men det er ikke et universal-køb med iPad/iPhone.
Det giver os en indikation af prisniveauet, men vi må vente lidt endnu på info om Death Stranding og Assassin's Creed Mirage.