Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#351875
Rasmus Larsen skrev: 5. jun 2023, 22:22 Så kom nyhederne om tvOS 17. Ikke det helt vilde, men det ser allerede ud til, at der er flere ting, som de ikke fortalte på scenen. Artiklen opdateres.

tvOS 17 tilføjer Facetime, nyt kontrolcenter, find Siri-fjernbetjening, mere
Nogle af de ekstra nyheder:
- VPN
- Dolby Vision profil 8.1
- Enhance Dialogue-funktion
- Nye pauseskærme fra bl.a. Monument Valley i Arizona og redwood-træer langs Californiens kyst
- Automatisk profil-skifter på Apple TV når iPhone bruges som fjernbetjening
- Nyheder i Apple Music Sing
#351881
Rasmus Larsen skrev: 5. jun 2023, 23:12 Jeg kan godt diktere på dansk. Hos mig står Diktering blot som "Til" i indstillinger. Siri står som "Til" og Siri-sprog som "Dansk (Danmark)".
Spøjst, jeg havde to Siri-sprog defineret (dansk og engelsk) som jeg kunne prioritere i mellem (flytte op og ned i liste). Jeg havde defineret dansk som 1. prioritet. Da jeg fjernede engelsk fra listen, skiftede diktering i apps til dansk.

Nu kan jeg så ikke længere tilføje flere siri-sprog (kan i hvertfald ikke se hvordan man skulle gøre det), mon det har været et overgangsfænomen fra dengang Dansk kom til som mulighed.
#351914
I femte forsøg fik jeg endelig tvOS 17 på en boks. Det kunne ikke lade sig gøre på Apple TV 4K (2022). Den hentede bare opdateringen, kørte installation og startede så op på tvOS 16.5 igen.

Jeg måtte over på en 2021-boks. Jeg er ikke den eneste med dette problem åbenbart. Blot til venlig orientering før I smider jeres boks ud af vinduet. Som skrevet andre steder, så kan man gratis tilmelde sig som udvikler nu og hente opdateringen, men med Apple TV kræver det – i hvert fald så vidt jeg kan se – stadig Xcode og Apple Configurator for at indlæse tvOS 17 profilen, hvorefter man kan hente den på boksen.
#351927
Rasmus Larsen skrev: 7. jun 2023, 11:29 I femte forsøg fik jeg endelig tvOS 17 på en boks. Det kunne ikke lade sig gøre på Apple TV 4K (2022). Den hentede bare opdateringen, kørte installation og startede så op på tvOS 16.5 igen.

Jeg måtte over på en 2021-boks. Jeg er ikke den eneste med dette problem åbenbart. Blot til venlig orientering før I smider jeres boks ud af vinduet. Som skrevet andre steder, så kan man gratis tilmelde sig som udvikler nu og hente opdateringen, men med Apple TV kræver det – i hvert fald så vidt jeg kan se – stadig Xcode og Apple Configurator for at indlæse tvOS 17 profilen, hvorefter man kan hente den på boksen.
Troede jeg var den eneste med problemet.
Jeg har forsøgt 4 gange på ATV 1.Gen. Jeg gav op og prøvede på mit 2.Gen, hvor det virkede første gang 😅
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 44