Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#347978
Flemming Larsen skrev: 7. dec 2022, 20:38
Flemming Larsen skrev: 7. dec 2022, 20:36 Jeg har lige hentet en opdatering på Apple TV 4K 2022. 16.2 beta. Og der er nu kommet Dansk sprog på til Siri.
Og kan se, at mine HomePods er ved at hente en opdatering. Så bliver det spændende.
Og så kom der også Dansk sprog på, på HomePods Mini også. Det var på tide.
#347991
Rasmus Larsen skrev: 7. dec 2022, 09:24 Apple Music får karaoke-funktion men kun på nyeste Apple TV 4K

At det er begrænset til Apple TV 4K (2022) håber jeg handler om noget teknisk og ikke bare grådighed. Man kunne spekulere i, at det måske er omhandler justering af sangstemmer, som 'Neural Engine' må være ansvarlig for. I modsat fald ville det kun virke med objekt-baseret musik og jeg er ikke sikker på, om Dolby Atmos-musik lagrer vokalerne som særskilte lydobjekter.
Apple Music Sing virker nu i tvOS 16.2 betaten. Man starter en sang, aktiverer tekster med ikonet nederst og så kommer der et nye karaoke-ikon over afspilningslinjen.

Jeg tror, at årsagen til at det er begrænset til nyeste Apple TV 4K netop handler om 'Neural Engine'-evner i chippen (A13 og nyere). Hver gang man justerer lydstyrken på vokalen så stopper musikken nemlig mens Apple TV gør et eller andet. Det tager vel omtrent 1 sekund.
#347994
tvOS 16.2 skulle jo også byde på HDMI 2.1 QMS idet Apple sagde, at det kommer "senere i år". Jeg kan dog ikke finde nogen indstillingsmulighed for det.

Det er muligt at indstillingen først kommer frem, når man tilslutter et kompatibelt TV (ligesom eARC på Apple TV 2021 og 2022).

Hvornår de første TV-skærme med HDMI 2.1 QMS kommer er naturligvis lige så relevant. Vi må se, hvad der sker på CES-messen.
#347996
netsat skrev: 5. dec 2022, 13:14 Ville en løsning være at sætte Apple tv’et op, som Rasmus anbefaler og så se SkyShowtime fra appen i tv’et?
Jeg har et C1 og Skyshowtime appen fungerer fint. Så det kan du roligt gøre.
#348018
Apropos snakken om standardopsætning af Apple TV 4K på forrige side så har jeg efterhånden oplevet flere spil køre rigtig skidt, når den er opsat til 50Hz som udgangspunkt. Det må være fordi disse spil er låst til 30fps billedrate. Spil kan godt matche billedfrekvens ved opstart, men det er de færreste, der gør det.

Så hvis man spiller ofte på sin boks bør man overveje at bruge 4K 60Hz SDR som udgangspunkt.
#348055
Så blev det også min tur igen igen til at remoten tabte forbindelse. Dog første gang det sker mens atv er tændt.
Eller det vil sige. Den tabte ikke forbindelse helt, rækkevidden blev pludseligt formindsket kraftigt.

Mens jeg så tv kom beskeden frem på atv, at forbindelsen til remoten var afbrudt. Og den virkede rigtigt nok ikke fra sofaen. Men gik jeg hen til atv med remoten så forbandt den igen.
Bevægede jeg mig lidt væk så holdt den op med at virke.
Frem med målebåndet. Ca 80 cm var rækkevidden reduceret til.
Jeg prøvede at resette remoten mens den var inden for rækkevidde uden held, så jeg endte med at tage strømmen fra atv og reboote, og nu er rækkevidden normal igen. !:(
#348058
Jeg har den lille nye model og har aldrig mistet forbindelsen, men jeg slukker så heller aldrig for den...
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 44