Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#347683
Hej. Jeg har i noget uid forsøgt at finde ud af, hvordan jeg får bedre lyd ud af mit Apple TV 4K 1. gen med min 2-kanals stereoopsætning.

Jeg har en LG B6 OLED tilsluttet mit Apple TV 4K. Fra TV'et bruger jeg analog ud til min Rega Elex-R forstærker, der fodrer mine to Rega RX One højttalere.

Mit TV er ikke i stand til at afkode Dolby Digital Plus via HDMI. Hvis lyden på Apple TV er sat til "Auto", ser jeg "Dolby Digital" i infobaren på B6. Når jeg indstiller Apple TV til "Skift format" til "stereo", ser jeg PCM i stedet. I mine ører lyder apps som Netflix og Disney Plus faktisk en smule bedre i denne indstilling, og jeg tror, ​​at Apple TV er bedre til at downsample fra 5.1 - stereo end mit TV er. På den side får jeg måske det korrekte stereospor fra Netflix og Disney stream på denne måde, og det forklarer forskellen?
#347730
Lyder som om dit lg b6 identificerer sig som surroundsystem overfor apple tv 4k og forespørger på 5.1 lydsporet. Men da lg b6 ikke tager imod 5.1 pcm så nedpakker apple tv til bitstream, derfor du ser dolby digital i displayet. Så downsamples til stereo må ske i tvet.

Når du sætter apple tv 4k til 'skift format' stereo så forespørger den på stereo lydsporet fra streamingtjenester. Altså den downsampler ikke.