Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#335224
anders234 skrev: 2. okt 2021, 10:02 Men havde lige et andet spørgsmål også, efter opdatering til os 15 kan den ikke slukke og tænde tv'et mere, så har fundet den gamle fjernbetjening til tv'et frem igen .er der andre end mig der oplever dette?
Min blev også tabt, men efter at søge efter den i indstillinger, så har det virket fint.
#335496
Det her Apple TV rygte lyder ikke så troværdigt, men hvem ved...

"This new box will match up with the new Siri Remote, with sharp edges like the iPhone 13, iPad Pro, and iMac."

"The box will feature a plexiglass top and be flatter and thinner than the current clunky box."


Apple’s Nintendo Switch-Style Hybrid Game Console Is Coming, Along with Major Apple TV Redesign
#335627
Jeg har ikke dannet mig overblik over M1 Pro/Max endnu, men her en hurtig vurdering fra Notebook Check.

Apple's M1 Max GPU is as powerful as an Nvidia RTX 2080 desktop GPU and the Sony PS5 gaming console

Nu har Apple en chip, der ligger tæt på seneste spilkonsoller på GPU. Den skal nok ned i størrelse (og nm proces) før den kan sidde i Apple TV boksen, men spørgsmålet er vel efterhånden mere om Apple har viljen, end om de har evnerne.
#335631
Rasmus Larsen skrev: 19. okt 2021, 13:17 Jeg har ikke dannet mig overblik over M1 Pro/Max endnu, men her en hurtig vurdering fra Notebook Check.

Apple's M1 Max GPU is as powerful as an Nvidia RTX 2080 desktop GPU and the Sony PS5 gaming console

Nu har Apple en chip, der ligger tæt på seneste spilkonsoller på GPU. Den skal nok ned i størrelse (og nm proces) før den kan sidde i Apple TV boksen, men spørgsmålet er vel efterhånden mere om Apple har viljen, end om de har evnerne.
Men kan den køre de krævende spil på deres nye chip? Eller er det stadig Chess og kabale man bliver spist af med? 😊

Det er jo fint nok at have kræfterne men at sammenligne med en PS5 som de gør i linket kan jo ikke måles på ydeevne konsol og bærbar imellem. Da der ikke findes krævende spil til Apples chip.
#335647
Tflops er nogenlunde sammenlignelig. Der er også andre faktorer, men TFlops kan bruges som en rimelig målestok og her matcher M1 Max en PS5, selvom strømforbruget at dømme ud fra præsentationen er markant lavere på M1 Max.

Der er krævende spil til Mac, men naturligvis ikke i samme omfang som til Windows.

Og så er der denne her:

#335648
Tak Rasmus, jeg kan simpelthen ikke finde nogle sammenlignelige spil på min søgning. Jeg kan blot se at min iPhone 13 pro Max har langt, langt større kræfter på grafik siden end hvad reelt bliver udnyttet. På Reddit og Twitter er der mange som efterspørger en reel ydelse af chippen for forståelse af sammenligningen .
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 48