Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#333517
Har andre oplevet det spøjse problem hvor Amazon Prime pludselig holder op med at sende HDR til AppleTV? Har set hele første sæson af The Boys i HDR og pludselig kort inde i sæson 2 sendes der ikke længere HDR til skærmen (LG CX). Prøvede også lige The Tomorrow War og heller ingen HDR data. Prøver jeg Disney+ app I AppleTV fungerer HDR fint (det er så også DV og ikke HDR10). Går jeg i stedet igennem LG TV'ets egen Prime app fungerer HDR fint. Når jeg googler problemet kan jeg se at mange har døjet med samme mangel. Går ud fra at det er hos Amazon at der mangler en update efter en evt. AppleTV update? Lidt irriterende da den generelle brugerflade hos Apple er så meget nemmere i det daglige.
#333518
Jeg oplever det samme. Opdagede det i går aftes, og sad nu og prøvede at finde ud af om det bare var hos mig. Men det er det tydeligvis ikke.
Jeg er på 1. gen ATV 4K, og var på tvos 14.6 da jeg opdagede det. Har lige opgraderet til 14.7 med samme problem.

Jeg har oplevet før, at Prime Video mangler HDR på enkelte udsendelser/afsnit, og en enkelt gang at det manglede på alt i en periode. Men det var efter en større opgradering af tvos fra Apple. Men denne gang har der ikke været nogen opgradering hos mig. Jeg var på 14.6 mens det holdt op med at virke.

Virker også på LG tv app, men bruger den helst ikke.
#333725
Har samme problem med manglende HDR i Amazon Prime på min 1. generations ATV 4K. Er på tvOS 15. Det virker fint på mit LG B7V, samt min Shield TV Pro.
#334010
Netflix udruller Spatial Audio support på Apple TV 4K, iPad & iPhone

Det virker allerede i tvOS 15 beta 6 (men ikke beta 5). Det er meget overbevisende, synes jeg. Dog kunne jeg godt ønske mig, at Apple TV havde UWB for at forbedre sporingsdelen.

PS: I testen af Apple TV 4K 2021 kommer vi nærmere ind på, hvordan Spatial Audio fungerer.
#334280
anders234 skrev: 28. jul 2021, 12:51 Kører med en 70 m/bit forbindelse med netkabel, vil det give mening og opgradere til 200 m/bit, eller vil jeg ikke kunne mærke nogen forskel på hurtigheden af Apple tv?
Nej - Det er kun i forhold til BRAVIA CORE tjenesten (kun udbudt til specifikke Sony TV modeller) at det MÅSKE ville begynde at kunne give mening, de der skulle være max bitrater >70 mbps, mens en bufferet ABR må antages at være komfortabelt under de 70 mbps. Så med mindre det handler om at forbindelsen benyttes og belastes samtidigt af andre i husstanden til tungere opgaver giver det dårligt mening ifht de gængse streamingtjenester.

Det kunne til gengæld gøre en forskel at skifte til en anden forbindelsesteknologi, hvis man f.eks. sidder på xDSL eller mobile data med høj latency, til f.eks. fiber med den laveste latency, da det ville kunne loade tjenestesiderne med thumbnails mv hurtigere. Hastigheden kommer i den forbindelse så godt som aldrig over 70 mbps selv på 1000 mbps forbindelser, til gengæld betyder latency mere for den oplevede loadhastighed. I forhold til at starte en stream fra de gængse udbredte streamingtjenester vil der være lidt forskel med højere hastighed, men det vil samlet set for oplevelsen imho være så begrænset hvad man bemærker af forskel i opstartshastighed ved buffering, selv om hastigheden i den forbindelse i et splitsekundt snildt kan snige sig op omkring de 200 mbps at det dårligt giver mening - Den forskel det udgør i praksis er forsvindende lille og tilnærmelsesvis ligegyldig i praksis, selv om det formentligt godt ville kunne i måles hvor mange sekunder eller millisekunder der går før man modtager højeste streamingkvalitet.
#334309
TV2 Play er generelt bare lidt ustabil, det er i hvert fald min erfaring. Da jeg kørte med Android TV via Shield havde jeg tit fat i deres support, som rent faktisk er meget hjælpsomme, for at få hjælp.
Nu ser jeg TV2 Play via Apple TV og selvom jeg bilder mig ind det kører bedre er der stadigvæk problemer en gang i mellem. Forsiden kommer ikke altid frem første gang, der skal lige vælges "Udforsk" og så tilbage til forsiden før den opdaterer sig. Hvis en udsendelse ikke starter op første gang, skal jeg lige trykke på tilbage og starte den igen før det virker.
Så TV2 bør starte forfra i stedet for at reparerer på det gamle.
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 48