Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Henxian
#321148
Rasmus Larsen skrev: 26. okt 2020, 12:16 Hmm, Siri-kommandoer til Apple TV krævede tidligere, at man kørte amerikanske Apple ID på tv-boksen (der jo ikke understøtter dansk Siri). Nu virker det også når man kører dansk Apple ID på boksen. Jeg ved ikke helt hvornår det er ændret.

Kan I andre tænde jeres Apple TV (og dermed ofte TV'et) fra f.eks. iPhone ved at bede Siri om at "turn on the TV"?

Jeg har pt. tvOS 14.2 på begge bokse, så jeg ved ikke om det er kommet med den opdatering, tvOS 14 eller måske tidligere?
Er ikke helt med. Betyder det, at du kan bruge Siri knappen på Remote og slå Siri til i Apple TV indstillinger ? :)
#321175
Torben Rasmussen skrev: 26. okt 2020, 16:09 Er det ikke stadig ret begrænset hvad man kan bede Siri om mht. Apple TV? Jeg kan godt tænde og slukke kan jeg se, men hun fatter ikke en bjælde, hvis jeg beder hende om at afspille en film eller åbne et app.
Så vidt jeg kan vurdere, så skal man ved indholdsforespørgsler over og køre amerikanske Apple ID, hvor hele Siri-delen, universalsøgning osv. aktiveres. Selv her er det dog begrænset, hvad Siri kan finde frem.

Når HomePod (eller andre AirPlay 2 højttalere) er parret til Apple TV, så kan Siri også regulere lydstyrken. Jeg har Siri på engelsk, så eksempelvis "turn up/down" eller til et bestemt lydniveau i procent. I dette scenarie kan man også styre lydstyrke via Remote-knappen i kontrolcenter på iPhone/iPad.
#321635
Her er CPU-benchmark, der angiveligt skulle stamme fra A14X, altså den processor som rygtet på vej til en af de nye Apple TV-bokse:

Unnamed device (A14X Bionic)
Single-core score- 1634
Multi-core score- 7220

16-inch MacBook Pro
Single-core score- 1096
Multi-core score- 6869

iPad Air 4 (A14 Bionic)
Single-core score- 1583
Multi-core score- 4198

Link: https://wccftech.com/a14x-bionic-specs- ... cbook-pro/

Såfremt det passer, så matcher A14X i øvrigt på single-core en AMD Ryzen 9: https://browser.geekbench.com/v5/cpu/4525938
A14X er bagefter på multi-core, men som altid er det jo primært et spørgsmål om at smide flere kerner i (Ryzen 9 har 16 kerner). Det vil givetvis blive gjort, når de også skal have egen chip over i iMac på et tidspunkt.
Af Denner
#321703
Hejsa er efter lang tids pause fra at købe film begyndt at købe lidt ind igen, men kun 4k film helst med Atmos og Dolby Vision.
Køber via iTunes da det er nemt for resten af familien at finde rundt i og familie deling gør det muligt for alle at tilgå vores film fra deres egne devices.
Men som alle ved er udvalgt i DK en del mindre end i US storen og jeg har i den sammenhæng lige et par ting som jeg håber der er nogen der kan svare på / hjælpe mig med 🙂

1. Kan man stadig oprette en US konto i iTunes, for udvalget af film med Atmos og Dolby Vision er langt større i US store, så det ville være fedt hvis det et muligt og med et link til en guide der stadig virker ?

2. Virker familie deling mellem forskellige regioner eller skal alle være sat til f.eks Danmark for at kunne dele indhold ?

3. Hvad er folks erfaringer i forhold til hvor længe det tager iTunes at få opgraderet DK version af film til samme specifikationer som i US storen, og sker det overhovedet for alle film, kan se at rigtig mange film der har DV og Atmos i US ikke har det i DK både gamle og nye udgivelser ?

Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe :)
#321704
Du kan ikke familiedele på tværs af regioner. Alle skal være på samme iTunes-store. Du kan dog oprette en US profil og bruge iTunes gavekort, og så skifte mellem profiler på ATV.
Brugeravatar
Af elcom
#321706
aalb1970 skrev: 26. okt 2020, 16:16 Efter de seneste opdateringer er hele mit set up begyndt at slukke, så snart Apple TV boksen går i dvale. HDMI-CEC er aktiveret på TV, receiver, Yousee TV boks, ATV, PS4 Pro og Panasonic UHD BD afspiller.

Jeg har prøvet at slå HDMI-CEC fra på Apple Tv boksen, men så det er det umuligt for mig at skifte min receiver over på Apple TV inputtet, da den hele tiden hopper tilbage til min Yousee boks.

Jeg tænker derfor, at det er klassisk HDMI-CEC fighting.

Er der andre som har oplevet det samme, og har I fundet en løsning?
Jeg havde lignende problem på mit LG OLED C9 og apple TV 4K fra start.
Hvis Apple TV var tændt og jeg skiftede over på flow TV, så slukkede TV'et når Apple TV gik i dvale.

Jeg forsøgte at slå alle settings til og fra og på en eller anden måde lykkedes det mig at få forbindelsen til at virke som jeg ønskede. Så nu hvis jeg tænder Apple TV, så tænder TV'et. Og hvis jeg aktivt slukker for Apple TV mens det er aktivt på TV'et, så slukker alt. Men hvis jeg er igang med andet på TV'et og Apple TV går i dvale, så slukker TV'et ikke.

Jeg kan desværre ikke sige præcis hvad der gjorde forskellen, men på Apple TV har jeg "Betjen fjernsyn og modtagere" slået til. Og på TV'et har jeg alle settings på on under HDMI enheds styring.
Af Denner
#321713
Torben Rasmussen skrev: 7. nov 2020, 21:37 Du kan ikke familiedele på tværs af regioner. Alle skal være på samme iTunes-store. Du kan dog oprette en US profil og bruge iTunes gavekort, og så skifte mellem profiler på ATV.
Tak for info, tænkte nok at man ikke kunne familie dele mellem forskellige regioner...
Så vidt jeg kan se så kan man ikke oprette en US konto mere pga Apple kræver et telefonnummer pr deres "nye" 2 trins godkendelse, hvor man får en verificeringskode via sms ved oprettelse af konto, kan sagtens være mig der bare er ikke fatter en brik, men måske der er en der har link til en nyere guide på nettet, som virker uden at man skal indtaste telefonnummer ?
  • 1
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 103