Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bjur
#271878
2. Du kan ikke bitstreame HD lyd og kommer nok heller ikke til det fremadrettet, desværre.
4. Tag et kig på MrMc det fungerer bedre mht. afspilning af filer. GUI skulle dog ikke være så pænt som Infuse.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#272116
Så er Airplay 2 endelig blevet klar med lanceringen af iOS/tvOS 11.4. Apple har også frigivet en liste over bekræftede Airplay 2 højttalere/lydprodukter.

Apple frigiver Airplay 2 til Apple TV, iPhone/iPad & HomePod

Liste: Airplay 2 på vej til B&O, Denon, Libratone, Sonos m.fl.

Vi har to HomePods stående pt. så vi kommer nok til at skrive lidt mere om, hvordan det hele virker, herunder integrationen med Apple TV.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#272134
Jeg kan ikke se hvordan det på nogen måde imødekommer mit ønske om at overtage dine Beolab 9 til skambud. Nå, men det er off-topic.
Af Biornus
#272538
Hvordan er jeres erfaring med Airplay 2 og Apple TV apps?

Jeg kører pt. Apple TV 4K og to Sonos One højtalere med Airplay 2 (beta) og jeg kan godt få lyden fra Apple TV igennem Sonos højtalerne, så det var en enorm opgradering af min TV lyd.

Men jeg har et bette problem: Alle de gængse apps leverer perfekt lyd igenne højtalerne, som fx. Netflix og TV2 Play, men ikke DRTV appen.

Ved godt det er et rimelig snæver usercase, og jeg har skrevet til DR for at brokke mig, men er der andre der har det samme problem?

Dernæst, er det så muligt at Apple TV altid er forbundet til Sonos højtalerne, så jeg ikke selv skal gå ind og parre hver gang jeg vil se TV? Jeg planlægger at købe en Beam, men ville bruge dette som en overgangsløsning.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#272749
Jeg har to HomePod stående pt. Her virker lyden på DR TV app'en også. Kan det være noget ift. Airplay 2 integrationen på dine Sonos One?

Af ren nysgerrighed: Hvordan har du i øvrigt fået Airplay 2 på Sonos allerede?

Mht. parring, hvordan gør du så i dag? Hvis du swiper ned fra toppen, mens du ser video, så gælder valget vist kun midlertidigt. Har du prøvet at opsætte det inde fra den generelle lyd-indstillingsmenu på Apple TV?
Af Biornus
#272755
Jeg er med i public betaen. Det er allerede en annonceret feature, så jeg tør godt at vove pelsen med at bryde NDA'en.

Ok, så kom jeg videre, kunne godt replikere din metode! Fandt ud af at det faktisk virker med DRTV, men kun on-demand programmer, ikke live (hvilket hvad jeg oprindeligt testede). Kan du få det til at virke der?

Den måde jeg gjorde det, var ved at holde play knappen inde fra homescreen, hvor jeg valgte min Sonos højtaler som lydoutput. Og det virkede som sagt i de fleste apps undtagen DR live. Men med den metode kunne jeg ikke justere volumen med +/- knapperne. Jeg skulle tilbage til homescreen og holde playknappen inde. Eller skrue op på Sonos højtalerne. Så jeg bruger din metode fremadrettet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#272766
Ah, naturligvis. Jeg ser frem til at diverse producenter begynder at udrulle Airplay 2 offentligt. Særligt Sonos og B&O.

Hmm, nej det virker faktisk heller ikke umiddelbart på live-tv for mig. Jeg ser sjældent kanaler, så det havde jeg slet ikke bemærket. Det ser også ud til, at Apple TV's match-funktion kun virker på DRs arkivindhold, men ikke live. DR må bruge to forskellige afspillere. Jeg vil gerne prøve at nævne det for DR næste gang jeg taler med det tekniske hold bag DR TV.

Ja, pt. er der tre metoder til at sende lyden videre. Apple kalder selv Airplay 2 lyd-output på Apple TV for beta, så det bliver vel finpudset i de kommende udgivelser.
Af ramlas
#273025
Hej
Har købt Apple tv 4k idag men hvis jeg indstiller mit TV til Deep Color på HDMI så film kan vises i HDR forsvinder mætheden i farverne så det står ad h til! Netflix app på smart-tv skifter automatisk til HDR og der bliver billedet ikke forringet men selvfølgelig bedre end 4 K. Hvorfor duer HDR ikke på Apple TV? Øv øv !:(
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 103