Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Henxian
#271239
Jeg har et problem, jeg har spekuleret over længe. Jeg har google problemet, men finder intet om det. Problemet opstår efter, at Apple har fået match indhold. Hvis jeg skal se youtube, kan den ikke finde ud af,at skifte væk fra hdr, så alle videoerne bliver afspillet med hdr. Det gør at billedet ikke ser realistisk ud. Det virker fint med Plex, HBO og andre apps. Er det kun min, som gør det ?
Af kamikazedk
#271240
Rasmus Larsen skrev:
kamikazedk skrev:Har problemet været der fra starten af, ift. AppleTV 4K i samspil med LGs TV? For synes først det er senere hen, efter I er blevet opmærksomme på det, at det er blevet gjort til et stort problem?

Og HDR10 fungerer fint nok sammen med LG TV? Planlægger at købe en AppleTV 4K (har et LG C7), så hvis HDR10 fungerer fint forbinder jeg bare ATV'en gennem min forstærker, som kun understøtter passthrough af HDR10 og ikke DV.
Problemet har tilsyneladende været der fra start, men det var først efter nogle uger, at debatten for alvor begyndte. I takt at der blev fyldt Dolby Vision-indhold i iTunes og folk fik set seneste serier i Netflix. Det er en af de der ting, hvor man har svært ved at abstrahere fra det, når man først har lagt mærke til det.

HDR10 lader ikke til at have helt lige så mange problemer, men kan dog heller ikke sige sig 100% fri for problemet. Vi hælder efterhånden til, at det er et LG-problem. Som Torben nævner så vi det ikke på Loewe bild 5. Der skrives lidt mere om dette i de kommende anmeldelser af LG C8 og Loewe bild 5.
Ok, tak for svar. Du skriver at det nok primært er et LG-problem, og fra tidligere indlæg er det beskrevet at det er i forbindelse med tilslutning via HDMI (native apps er ikke berørt). Hvad med UHD-afspillere tilsluttet til LG, volder de også problemer?
#271251
Hvad mener du med, at den ikke kan finde ud af at skifte VÆK fra HDR? Hvorfor står den til HDR når du åbner Youtube? Du bør lade interfacet stå på SDR, så du ikke støder ind i dette problem. Apps som benytter HDR skal nok finde ud af at fortælle ATV, at den gerne vil skifte tilstand.
Af Henxian
#271257
Nu giver det hele mening. Jeg har altid haft interfacet sat til HDR, hvor den så skifter til SDR, når det ikke er HDR. Det virker nu!
Tak for hjælpen.
Af Bjur
#271260
Hej Torben. Har dig eller Rasmus ikke nævnt det nu skulle være okay, at sætte interfacet til HDR på nogle TV eller husker jeg forkert?
#271261
Problemet er, at det er op til den enkelte app at give signal om hvilken modus den kører i. Hvis den ikke gør dét, så adopterer den bare hvad du har valgt til interfacet. Youtube understøtter ikke HDR, så den fortæller nok ikke ATV at den gerne vil køre i SDR. Omvendt, så skal apps, som har brug for HDR nok sige til.
Af Bjur
#271262
Okay, det er blot at interfacet med HDR ser noget flottere (mere knald på farverne) ud i HDR på POS9002. På B6 ser SDR næsten lige så godt ud som HDR, men det er nok noget lysindstilling.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#271432
Der lægges flere og flere lag på Airplay 2 funktionaliteten i betaudgaverne af tvOS/iOS. I den seneste beta er det blandt andet muligt at sende musik over på en anden enhed via Siri på iPhone.

Altså: "Spil Michael Jackson på Apple TV" eller "Spil Michael Jackson i stuen" (hvis man har defineret rum i Home app'en)

Når flere enheder (f.eks. HomePod, Sonos eller B&O) får Airplay 2, så må man næsten også kunne sende musikken rundt på denne måned. Så foruden nye muligheder med at sende video/musik imellem Apples enheder, lader Airplay 2 + Siri + HomeKit til at blive en slags lim, der binder tingene sammen.

Det er endnu ikke muligt at starte film/serier på Apple TV på denne måde, men det virker som en oplagt videreudvikling. Altså "Afspil House of Cards fra Netflix på Apple TV". Måske noget vi får lov til at høre mere om på WWDC-konferencen næste måned.

9to5Mac skriver også om det her: https://9to5mac.com/2018/05/03/hands-on ... 11-4-beta/
#271565
Jeg kan se at man på min iPhone X kan se Youtube i 1080p60 HDR nu. Måske der er mulighed for at få HDR i Youtube på ATV også. 4K er så åbenbart stadig et problem pga VP9.2, men man må have fundet en måde at transmittere metadata for HDR.
Af DanielPT
#271596
Hej alle.
Ja jeg er ikke meget for det men jeg tænker på at købe et Apple 4k tv og har i den forbindelse lidt spørgsmål. Skide LG som kun levere 100 mbit kort i deres C7.

1: Er 32 gb nok? Den skal kun bruges til film og serier / DR app osv.
2: Kan den overføre DTS-HD osv via HDMI til en Denon X2400H
3: Hvad koster 4K film? 150 kr? 200 kr?
4: Hvordan fungere Plex? Bliver det tit opdateret?
5: Ville jeg kunne bruge min LG remote til at styre den via CEC?

Mange tak.
/Daniel
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#271597
1. Til videostreaming er 32GB rigeligt. Man kan ikke lagre mediefiler permanent på tvOS, så det er kun apps/spil, der tager plads.
2. Ikke som udgangspunkt, men apps såsom Infuse (pro-udgaven) kan vist.
3. Tjek listen over alle 4K HDR-film i iTunes her: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1505448066
4. Plex fungerer fint - Infuse er federe :)
5. Ja - også omvendt.
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 103