Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lkodk
#271009
Torben Rasmussen skrev:Nu fik jeg set en film (Arrival) i HDR10, hvor problemet med pludselig overeksponering af mørke områder samtidigt med undertekster var meget tydeligt. Det gav nærmest et “pop” af et lysglimt i billedet, så man ikke kunne undgå at se det. Meget irriterende. Testet på Sony AF8.

Sjovt eller bare underligt.
Jeg har lige set den film i DV og var overrasket over hvor godt det fungerede i de mørkere scener med undertekster. Lagde stort set ikke mærke til noget. Lidt hvis jeg fokuserede på det specielt i helikopter scenen i starten.

Underligt, når nu vi i en anden tråd har diskuteret det, hvor jeg synes det primært var i DV og ikke så meget HDR10 jeg oplevede det ved.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#271014
På LGs modeller er det helt galt. Dolby Vision er stadig i stykker på disse TV vil jeg mene. Det er på et niveau hvor jeg personligt hellere ville undvære DV hvis det var muligt.

Men det kan altså lade sig gøre, at lave et TV, som klarer DV korrekt, hvilket vi kommer til at vise i en kommende anmeldelse.
Af Bjur
#271022
Læste et sted, at Apple ikke vil fixe den bug med at bitstreame DTS fremover. Hvis det er rigtigt er det da for dårligt.
Af ZackGem
#271029
Torben Rasmussen skrev:På LGs modeller er det helt galt. Dolby Vision er stadig i stykker på disse TV vil jeg mene. Det er på et niveau hvor jeg personligt hellere ville undvære DV hvis det var muligt.

Men det kan altså lade sig gøre, at lave et TV, som klarer DV korrekt, hvilket vi kommer til at vise i en kommende anmeldelse.
Det må næsten være Loewe hvor det virker på, med mindre du ikke inkluderer LG C8 i "LG" herover :-)

Håbede eller på det var fikset i C8 - Hvis ikke, så bliver man da lidt bekymret for om det overhovedet kan fikses :-/
Af ZackGem
#271050
Torben Rasmussen skrev:Korrekt. C8 har problemet. Bild 5 har ikke. Sony AF8 havde ikke DV firmware, så vi kunne ikke teste.
Det er sku lidt skræmmende.
Ender med jeg begynder at kigge mod Samsungs Q9FN når LG ikke kan finde ud af det.
Kan jo ikke være en "dolby problem" som tidligere antaget, når nu det virker på Bild 5. ATV4K virker jo så tilsyntenladende også som den skal. Så pilen peger på LG må man sige.
Af lkodk
#271051
Torben Rasmussen skrev:På LGs modeller er det helt galt. Dolby Vision er stadig i stykker på disse TV vil jeg mene.
Det er jeg så ikke enig i, ud fra en lægmands synspunkt. :) Ikke efter LG sendte opdateringen ud med Dolbys rettelser.
De eneste tilbagevendende problemer jeg oplever er med sortniveau ved underteksterne på iTunes film. Men det er både DV og HDR10, og det varierer fra film til film, og der er en del film hvor jeg ikke lægger mærke til det.

Bevares der er enkelte eksempler på at DV ikke fungerer optimalt. Scener hvor lyset ligesom blinker (ikke undertekst problem) (en enkelt kort scene i Split) og scener der pludseligt er sort/hvid (enkelte sekund-korte skud i Bladerunner 2049), men det tillægger jeg produktionen af filmene og ikke DV implementeringen på TV/afspiller.

DV på Netflix (både via TV og ATV) fungerer også fint.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#271054
Vi kommer til at vise problemet i en kommende anmeldelse. Bright er stadig en oplagt film at teste problemet i, men der er flere film i iTunes hvor det også er ret tydeligt - især hvis man har en skærm som kan vise det rigtigt.

Problemet er der kun via HDMI.
Af HenrikT
#271055
Torben Rasmussen skrev:Det lyder ikke rigtigt, at infuse ikke skifter af sig selv eller at den skulle være afhængig af frekvensen på systemniveau.
Det kan jeg kun give dig ret i . . . .men sådan er det altså. Fejlen - som heldigvis er afhjulpet - må ligge et spøjst sted.
Af ZackGem
#271056
Torben Rasmussen skrev:Vi kommer til at vise problemet i en kommende anmeldelse. Bright er stadig en oplagt film at teste problemet i, men der er flere film i iTunes hvor det også er ret tydeligt - især hvis man har en skærm som kan vise det rigtigt.

Problemet er der kun via HDMI.
Men du nævner også det er et problem med en HDR10 film - Det må jo være en anden problemstilling, og ikke det DV issue LG har?
Af lkodk
#271060
Åhja. Havde glemt Bright og undertekst problemet post LG patch via Netflix på ATV.

Har dog nydt en del DV materiale på både Netflix og iTunes uden undertekst problemet. Besøgte lige Bright igen, og tjekkede en af de scener jeg kan huske det var tydeligt i, og et eller andet har ændret sig, for det er stort set ikke eksisterende hos mig.
Det er det dog fortsat i Ghost in the Shell på iTunes.

Har hele tiden tillagt problemet at væres ATV relateret, men det er åbenbart over HDMI ligesom tidligere. Har ikke selv andet HDMI udstyr med DV.

Men det er måske ikke sortniveau og undertekster du tænker på, når du siger at DV fortsat er i stykker?
Det er det eneste mine øjne umiddelbart kan fange, men jeg ser frem til at blive klogere :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#271064
Rasmus har knipset et par billeder af nogle scener, hvor sortniveauet blæses ud på LG C8, men ikke på Loewe Bild 5. Vi har ikke haft billederne igennem billedbehandling endnu, men vi håber at man kan se hvad man i hvert fald tydeligt kunne se IRL.
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 103