Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kreilo
#270799
Jeg har ikke kunnet finde svar på mit spørgsmål så here goes.

Jeg kunne godt tænke mig en ATV 4K primært fordi der findes så mange 4K HDR titler på iTunes ift. fx. Netflix, og jeg gerne vil se filmene i god kvalitet. Men når nu jeg bare har tænkt mig at leje/købe filmene på iTunes er det så ikke ligegyldigt at have 64 GB lagerplads fremfor 32 GB? Jeg skal jo ikke bruge lagerpladsen til noget vel?
Brugeravatar
Af Naiera
#270801
Nej, de hentes ned når de skal bruges. De kan godt finde på at blive liggende i cachen, men der bliver ikke lagret film eller serier permanent.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#270826
UlrikJeppesen skrev:Hjælp - er der én, der kan fortælle mig, hvordan mit Loewe Bild 7 bliver connected til Apple TV? Når jeg kobler HDMI kablet til sker der ingenting på TV'et (der ER power til Apple TV ;-).
Hvor konfigurerer jeg TV'et, hvilke settings skal gøres? :-)
Har boksen været tilsluttet en anden skærm tidligere?

Jeg får en Loewe bild 5 ind forhåbentlig senere i dag, så jeg kan snarest melde tilbage, hvordan den opfører sig med Apple TV tilsluttet.
Af Kreilo
#270829
Torben Rasmussen skrev:Ja, 32 GB er rigeligt. Du får ikke brugt pladsen.
Ok, det tænkte jeg nok. :)
#270897
Hej.

Mit LG B6 OLED er begyndt syn opføre sig lidt underligt på det sidste, når jeg benytter mit Apple 4k TV. Jeg kan pludselig ikke afspille film længere og bliver bare mødt af en sort skærm når jeg trykker play. Derudover blinker den sort engang imellem når den bare står i Apple tv menuen. Jeg mistænker at det er mit HDMI kabel men det har virket fejlfrit i 6 måneder nu, så derned undrer mig at det nu pludselig begynder at te sig. Nogen der har oplevet samme problem? Kunne jo også været en fejl i firmwaren på tv’et eller Apple tv’et..
Af Vasen
#270901
Har også oplevet lidt glitches med min ATV4k, specielt med HDR materiale. Så "bright" på netflix og der var der små "hop" ved bevægelser/panoreringer. Samme skete i "Altered Carbon" som den så også pludselig sagde ikke kunne afspilles. Det virkede fint via min UBP-X800 afspiller. Købte "The mummy" 1999 på Itunes for at se kvaliteten på 4K HDR (kostede 29.-) og der lavedes den samme hop. Alt er sat til at matche både framerate og dynamisk område.

Ingen problemer med blu-ray, så mistænker softwaren på ATV.
Af Vasen
#270922
Sony XE90. Ingen problemer fra blu-ray, uhd blu ray eller alm flowtv fra yousee boks (fiber forbindelse). Og ved alm sdr fra atv4k netflix er der umiddelbart heller ingen hop. Oplever det ikke som judder.
Af HenrikT
#270978
Købte ATV4K for et par dage siden. Holder lidt restferie og tid til at lege med den. Har hentet Infuse Pro til at arbejde sammen med min Synology NAS. Jeg har været temmelig skuffet . . . ser en del youtube, og det hakker - samme gør nogle film fra NAS via Infuse ??

MEN . . .så sætter man bare opdateringsfrekvensen til 60Hz istedet for 50Hz og vupti . . .det hele kører som smurt. At man så lige skal vente 2 sek på frekvensskift til TV2Play appˋen er en lille pris at betale.

Tilfreds ATV4K ejer nu ?
Af HenrikT
#270981
Torben Rasmussen skrev:Du skal jo ikke sætte frekvensen manuelt. Du skal aktivere “match content”, så den selv skifter.
Havde jeg gjort. Men det hjalp ikke før jeg skiftede til 60Hz i format-indstillingen. . . .underligt nok.
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 103