Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af MortenLavrsen
#342526
Hej jeg har lige købt et philips oled 706, billedet er sat til hjemmebiograf.
Problemet er når jeg ser streaming på mit shield tv, så hakker billedet lidt, den er tilsluttet net via kabel.
Mit spørgsmål er om det er indstillingerne på mit tv, shield eller noget tredje og er der andre der har været ude for dette problem med OLED tv ?
Af Beckham
#342543
Hvad er det for noget indhold du ser når du streamer? Hvis det er fodbold\live sport generelt, så er det sjældent super godt via streaming.
Af allo
#342545
er det frame skip du taler om? mest under panorering? hvis ja så skift resolutionen til en anden (59,940, 60, 23,976Hz osv.) og se om det har hjulpet...

edit:
- glemte at sige at det er resulotionen på Shield du burde tjekke/justere
Senest rettet af allo 17. maj 2022, 23:12, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af Naiera
#342548
allo skrev: 17. maj 2022, 20:56 er det frame skip du taler om? mest under panorering? hvis ja så skift resolutionen til en anden (59,940, 60, 23,976Hz osv.) og se om det har hjulpet...

edit:
- glemte at sige at det er resulotionen på Shield du burde tjekke/justere
Opløsning og opdateringshastighed er ikke det samme.
Af allo
#342555
Naiera skrev:Opløsning og opdateringshastighed er ikke det samme.
det er der ikke to meninger om

OP siger at billedet hakker når han streamer via Shield - og det kan tyde på at det Hz som driller her...og på Shield'et kan det justeres/indstilles under resolutionen hvor man kan skifte/vælge mellem diverse Hz muligheder
Af aalb1970
#342572
Desværre virker match billedfrekvens ret dårligt, særligt efter de seneste opdateringer.

Her er en række eksempler:

- Netflix har problemer med, at billede og lyd er ude a sync, når match billedfrekvens anvendes.

- Prime Video virker ikke med match af billedfrekvens

- Disney+ virker ikke med match af billedfrekvens

- Chromecast virker ikke med match af billedfrekvens

Af samme årsag bruger jeg kun TV2 Play og Kodi på min Shield TV Pro. Alle andre streamingtjenester afvikles på mit Apple TV.
Af aalb1970
#342583
TV2 Play har problemer med microstutter på ATV. Og ATV tillader mig bekendt ikke tilslutning af eksterne harddiske.
Af aalb1970
#342592
Supergris skrev: 19. maj 2022, 22:54
aalb1970 skrev: 19. maj 2022, 18:31 Og ATV tillader mig bekendt ikke tilslutning af eksterne harddiske.
Eller understøttelse af KODI, for den sags skyld!
Korrekt. I alt fald ikke uden Jail break.