Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#340464
Hej

Jeg bruger primært Nvidia Shield (2015) til streaming i stuen, som virker perfekt. Den seneste tid har jeg dog været skuffet over opløsningen på TV2 Play, når jeg ser on-demand (gamle eller kommende udsendelser) hvor den kører med lav SD-agtig opløsning.

Live kanaler kører i denne dårlige kvalitet de første 30-60 sekunder, men går så op i HD med et glimrende billede.

Andre tjenester (Youtube, Disney, Netflix, HBO) springer nærmest øjeblikkeligt op i fin kvalitet, og kører 4k HDR hvis tilgængeligt.

Så prøvede jeg lige i går at gå op på et værelse til et gammelt TV (Panasonic plasma med Mi Box S), og her syntes jeg at TV2 fint (men sløvt) går op i HD opløsning?!?!?

Har andre oplevet noget lignende? og kan man gøre noget.

Jeg har inden for den sidste tid skiftet TV (Panasonic OLED) og opgraderet Shield TV (til android tv 11). og nulstillet Shield, da jeg havde/har problemer med at styre den fra TV-remote (CEC).
#340477
Det kunne sagtens være opdateringen af Shield, der er årsagen. Hvis du tjekker Nvidias forum kan du læse om en hob af problemer efter opdatering.

For mit vedkommende er Kodi blevet markant langsommere til at starte. Mest irriterende er det dog, at fjernbetjeningen nu selv kan skrue op for lyden, uden at man rører ved den ...
#340484
Har samme problem. Kvaliteten af on-demand indhold er ofte lav, når jeg bruger in Shield som afspiller.
#340509
Samme problem her. Tror faktisk det er korrekt at problemerne først opstod efter opdateringen til Android TV 11.

Hvad mon man kan gøre for at afhjælpe det eller som minimum få TV2 Play eller Nvidia til at arbejde på et fix...?
#342683
Så kom der en opdatering, der ser ud til at fikse problemet. (Reklamerne ligner stadig lort, men pyt)

Det skulle så tage 3 mdr. Jeg valgte at bytte rundt på min ShieldTV og Miibox 4S, da billedkvalitet overruler hastighed. Men det er godt nok dejligt at kunne bytte dem tilbage....