Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#337220
Hej, er der nogen herinde der kan fortælle mig, om danske apps som DRTV, TV2, VIAPLAY etc, nu fungerer med AI Upscaling på Shield TV?

Jeg synes, at det er svært at finde info om det, da de fleste artikler / opslag om emnet er fra 2019. Dengang var de danske apps ikke understøttet, men fungerer det nu?
#337221
Det har nu delvist virket længe på de Danske apps og selv DVB [når der har været tale om hvad appen behandler som 25 fps progessivt materiale - ja, det er også en ting på DVB] altså når der har været tale om indhold med 25 fps.

Med det er først siden Siden Update 8.2 at det har virket med indhold i op til 60 fps. - Før var det det kun til indhold op til 30 fps. Update 8.2 udkom vel for ca. 1 år siden.
#337236
Den er svjv ligeglad med om videoen er castet eller fra app.
Så længe videoen bare er inden for de parametre der understøttes.
Glemte at sige at jeg talte med udgangspunkt i Pro versionen. Der er vist forskel på om der er tale om standard versionen eller pro. Så vidt jeg kan gennemskue er der vist understøttelse for opskalering af op til 1440p@30 fps videoer på den normale version mens der er mulighed for opskalering af op til 60 fps videoer på Pro versionen - om det har ændret sig siden skal jeg lade stå hen i det uvisse, da jeg selv kun kan tage udgangspunkt i pro versionen.
https://www.xda-developers.com/nvidia-s ... -upscaler/
#337238
TBC skrev: 25. nov 2021, 14:20 Der er vist forskel på om der er tale om standard versionen eller pro. Så vidt jeg kan gennemskue er der vist understøttelse for opskalering af op til 1440p@30 fps videoer på den normale version mens der er mulighed for opskalering af op til 60 fps videoer på Pro versionen.
Ok, tak for info. Du har ret.

Har dette betydning for danske app's? Udsender de overhovedet indhold i 60fps?

Vil det betyde, at Netflix og Disney+ ikke kan gøre brug af AI opskalering på den normale Shield TV model? Eller hvilke apps benytter 60fps indhold?
#337290
Du skal læse forskellene som sådan: op til 30 fps og op til 60 fps ...Og bide mærke i "op til" formuleringen.

I DK benyttes der op til 50 fps, så det er indbefattet i "op til 60 fps" kriteriet. (Det er i USA der benyttes 59,94 fps ved TV transmissioner)

Disney, Netflix mf. har langt det meste indhold i 23,976, 24, 25 eller 30 fps. Så de har været med fra start på begge enheder.

DRTV benytter 25 fps på det meste der ligger på platformen, men 50 fps på noget indhold, både hvad angår DVB og på DRTV. Nogle enkelte sportkanaler herhjemme har også 50 fps, så her skal du i disse tilfælde have opfyldt "op til 60 fps" kriteriet - Det har ikke været med fra start, men er så aktuelt kommet med på Pro versionen.