Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#330615
Hej

Jeg har anskaffet mig en Nvidia Shield 2019, da Samsungs KS8005 nu desværre er EOL for Disney+. Jeg er dog meget i tvivl om, hvorvidt lyden er opsat korrekt. I selve Shield’en, står den til at vælge format automatisk. Så alt er reelt set slået til. Til TV’et har jeg koblet et Samsung HW-K960, som bla. understøtter Dolby-Atmos. Så langt så godt.
Selve TV’et understøtter ikke Dolby-Atmos, men det gør Shield. Så spørgsmålet er, hvordan sikrer jeg, at det er Shield’en, der dekoder lyden og sender det ud i højtalerne, frem for at det er TV’et?
Som det har været hidtil, har lyden på TV’et stået til bitstream, og alt efter film, så jeg har skulle vælge mellem Dolby Digital eller DTS. Kan jeg slippe for det, så TV’et ikke håndterer lyden, men bare kører passthrough mellem Shield og højtalerne?

Mange tak

Mvh.
Michael
Brugeravatar
Af TBC
#330620
Iflg. https://www.samsung.com/dk/audio-device ... w-k960-xe/ står der at Soundbaren har 4K Pass-Through. Så det optimale er vel at forbinde din Shield til Soundbaren og så soundbarens Pass-Through til TV'et? Så er du da i hvert fald sikker på at der ikke ændres eller dekodes noget ifbm lydsignalet i TV'et.
#330622
Tak. Det har du nok ret i. Min udfordring er så, at jeg altid skal bruge soundbaren så. Det gør jeg kun til film. Men tak, jeg vil vurdere, om det måske kan være fremtidigt setup, hvis der kommer kommer andre bud.
#330850
Det er endt med, at jeg har koblet Shield'en direkte til Soundbaren, hvilket nu også betyder, at jeg kan afspille Atmos. Det er okay cool. Desværre har Samsung monteret en blå lyddiode der tænder, når den afspiller Atmos. Det er ikke fikst. Selve TV'et understøtter umiddelbart ikke 100% passthrough, så den vil altid pille ved lyden, hvilken er en skam. Så tak for svaret TBC.