Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DanielPT
#323638
Hej alle

Jeg bruger en nvidia shield. Den ældre model :)

Men er det ikke bedst at sætte den til YUV422 for den højeste chroma sampling?

Kan se default er den sat til 420 ?

Jeg har et LG C7.

Mange tak :)
Vedhæftede filer
IMG_20201203_095300.jpg
IMG_20201203_095300.jpg (2.57 MiB) Vist 21155 gange
IMG_20201203_095251.jpg
IMG_20201203_095251.jpg (3.06 MiB) Vist 21155 gange
Brugeravatar
Af TBC
#323668
DanielPT skrev: 3. dec 2020, 10:04 Men er det ikke bedst at sætte den til YUV422 for den højeste chroma sampling?
Jo, det er bedre, særligt for menuerne og tjenesternes GUI'er. Men video på streamingtjenesterne og BluRay mv er altid komprimmeret i 4:2:0, så der er forskellen blot om der kun sker cromaopskalering i TV'et til panelet eller også i Shielden. Det kræver dog mere af HDMI kablet da det bruger mere båndbredde i kablet, men de fleste klarer trods alt HDMI 2.0 båndbredden ok. Klarer dit kabel det fint, så er det klart en fordel med den højere croma-sampling da TV'et så får et bedre signal som udgangspunkt at behandle til sit panel, som sagt mest synligt på menuer og i GUI's.

For dem der kan finde ud af at lave opsætningen (den er lidt lidt nørdet da man har ret stor kontrol over indstillingsmulighederne) vil jeg absolut også anbefale brugen af appen refresh rate, hvor det så, når den er blevet sat op, for de fleste Danskere også vil være en fordel at lade default framerate for output være 50 Hz - for så undgår man framerate skift på 25 og 50 fps tjenester og man behøver ikke sætte dem op i frame rate appen og undgår dermed den kortvarige blanking når og hvis der auto-switches output framerate (Man kan naturligvis stadig sætte dem op til 50 fps i appen, hvis man skulle være kommet til at slå default output om til f.eks. 60 fps, så har man altid appen som ekstra sikkerhed). Apps med 23,976 og 24 fps indhold/materiale sætter man så op til at autoswitche. Håber det giver mening, har skrevet lidt om det her tidligere, hvor der også er linket videoer der guider til opsætningen: viewtopic.php?f=4&t=50551