Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HenrikHenrik
#309502
Hej
Jeg er ny glad ejer af nvidia shield pro. Foruden en drtv tv app kunne jeg godt bruge en tv guide. Hvad gør i for at få en oversigt over live tv?
Hilsen
2xhenrik
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#309579
Altså på tværs af tv-kanaler fra forskellige aktører? Det findes mig bekendt ikke pt. DR og TV2 har tv-guide i egne apps. Ellers skal der bygges en ekstern løsning med en tuner, der streamer over til en app på Shield-boksen.

Helt generelt synes jeg, at der mangler oversigter samt muligheder for at søge efter indhold på tværs mv. Ikke kun på Android TV, men også andre platforme. Vi har alle de her 'siloer' af streamingtjenester.
Brugeravatar
Af bbplayer
#309580
Rasmus Larsen skrev: 27. jan 2020, 11:11 Helt generelt synes jeg, at der mangler oversigter samt muligheder for at søge efter indhold på tværs mv. Ikke kun på Android TV, men også andre platforme. Vi har alle de her 'siloer' af streamingtjenester.
Kan du uddybe?
For mig vil det være lige meget om TV3 ses på TeliaTV,Viaplay eller CanalDigital, program oversigten er vel den samme?

En tv guide som automatisk switcher til program, må jo næsten være som AppleTV+ inkluderer andre streaming tjenester i deres applikation, så kommer sådan en TV guide app, så vil AppleTV+ vision jo være lige meget, for alle åbner tv guide og bruger den til at zappe med :)
Det sker dog nok aldrig, eller kræver en avanceret konfiguration og igen muligheden for at hoppe ind i en app og vælge en bestemt film eller kanal, som bliver svært uden tv udbyders hjælp.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#309584
Jeg tænkte her indhold i bredere forstand. Altså så man på sit TV kunne søge efter en filmtitel og få en oversigt over alle de tjenester, som den findes på. Ligesom PlayPilot, men direkte på TV-skærmen :) Jeg har opfordret PlayPilot til at lancere netop dette. Min forståelse er, at udfordringen netop er, at tv-udbyderne ikke vil lege med.
Brugeravatar
Af bbplayer
#309585
Enig Playpilot med TV guide (flowtv) funktion ville da være perfekt, så manglede de bare samarbejde med udbyder, så de kunne springe AppleTV+ over, og vinde et marked der i Europa :)
Af claus64
#309587
Hvis I gider, kan I få en EPG guide op i Kodi. Men det kræver så man starter Kodi op først, så ikke direkte tilgang på Home menuen :) Har jeg tidligere brugt, men nu ser jeg ikke tv mere