Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#307504
Jeg overvejer at erhverve mig en NVIDIA Shield. Den skal benyttes til at afspille mine videofiler fra min DLink netværksdisk. Jeg har brug for en simpel videoafspiller, hvor jeg blot kan auto-søge og mounte mine netværksdrev, da jeg ikke er teknisk kyndig til diverse server setups. Er det KODI, der er det oplagte valg?

Det skal køre på mit nye LG OLED C9 tv.

Jeg har tidligere haft en Boxee Box, som egentlig fungerede fint, men den er vist outdated i forhold 4K indhold.

Det skal siges, at jeg har forsøgt mig med at afspille direkte fra tv'et, og det fungerede sådan set uden problemer, dog er det som om, at tv'et ikke opdaterer mapperne. Og hvis jeg sletter en mappe, forsvinder den ikke – kun selve indholdet (videofilen). Øv.
#307505
Tror du rammer meget godt plet, hvis du ikke er nørdet, og stadig vil bruge KODI eller lignende, som AppleTv ikke helt kan være med på, i det omfang KODI kan. De har et lign. produkt men mangler features og fildelings funktion og plugins.

Nå tv nu ikke er et Android, så er det nok det bedste du kan vælge. Jeg ville nævne noget som PLEX , som giver en flottere tilgang til ens arkiv men det kræver en server (eller mindst Nvidia shield).
#307510
Tak for hurtigt svar. Hvis bare jeg kan afspille mine videofiler på en nem måde, er jeg godt tilfreds. Hvis KODI på en Shield er det letteste, så må det blive løsningen, indtil LG får opdateret deres løsning.

Er der i øvrigt andre gængse afspillere tilgængelig på Shield?
#307512
Alt hvad der ellers er lavet til Android vil være tilgængeligt, men kodi er lige ud af landevejen i forhold til det du vil.

Mount mappen fra din netværksdisk, vælg en fil og tryk på knappen :)

Hvis du så på et tidspunkt vil lege lidt med den visuelle del af det (få det til at se lidt lækkert ud) så kan det også lade sig gøre - Der findes et hav af skins til det samt guides til opsætning på nettet :)