Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#304442
Hej drenge. . .

Jeg går lidt med nogle tanker jeg gerne vil vende med jer ?

Option 1: smide mit gamle 50" LG plasma ind på børneværelset og købe en Xiaomi Mi Box S. Skal kunne streame netflix, youtube og DR ramashang. . Altså børnevenlig indhold :-) + købe et nyt 65" tv til stuen.

Option 2: købe en 32" billigt smart TV til børneværelset også bruge det til at streame netflix . .

Hvad tænker I ? det jeg specielt søger svar på er om Xiaomi Mi Box S er brugbar til streaming af netflix og dr ? Cromecast er ikke en option fordi min knægt er 5 år og ikke selv har telefon :-)

Mange tak
Senest rettet af 82Niko 1. nov 2019, 14:14, rettet i alt 1 gang.
#304443
Jeg har den omtalte boks, og den virker helt fint, til de nævnte funktioner.

Den har også fordelen, som børnene nok ikke tænker på alligevel :) , at den understøtter frekvensskift ved afspilning af div. media igennem f.eks plex. Intern Chromecast understøtter det så ikke, der skal du stille boks til 1080p/50p selv. (dit plasma er nok ikke 4K)
#304445
bbplayer skrev:Jeg har den omtalte boks, og den virker helt fint, til de nævnte funktioner.

Den har også fordelen, som børnene nok ikke tænker på alligevel :) , at den understøtter frekvensskift ved afspilning af div. media igennem f.eks plex. Intern Chromecast understøtter det så ikke, der skal du stille boks til 1080p/50p selv. (dit plasma er nok ikke 4K)
Det er næsten 10 år gammelt så nej det understøtter ikke en skid :-)

Side spørgsmål: Ville den boks også være fin til stuen (istedet for apple TV)? jeg skal skifte til tv on demand og har kigget meget på Apple TV 4k som en løsning. . Det jeg syntes er smart der er med HDMI ARC kan jeg forstå at folk kan smide alle remotes ud også bare bruge apple remote. . .

Ydermere lige pt. har je gikke forstærker med HDMI .. kan man få lyder over i den på en anden måde med Xiaomi Mi Box S ? som jeg ser det har den kun jack stick til audio ?
#304447
Nej, jeg tror ikke AndroidTV kan føles helt så gennemført som en ATV boks kan.
jeg er dog ikke mere kendt med ATV end at jeg aldrig har haft en, så vurdering er ud fra udbredelse, og folk snakker ikke så tit om AndroidTV bokse som ATV er nævnt.

Du kan ikke 100% bruge apple remote, den vil mangle knapper som dit tv har, eller adgang til indgang eller andet. Så 100% fri bliver du ikke.
Jeg bruger kun Sony remote her til AndroidBoks/Sat/TV/receiver , så alle kan gøre det.
Tror dog ikke min Xiaomi remote ville være god til alle de enheder, den ligner en ATV remote :) , jeg bruger tal på remote, spole funktioner, og de 4 farvede knapper meget, så udelukket.
#304672
Jeg har en mi box s, som egentlig fungere fint nu. Jeg havde dog problemer med at den reagerede langsomt, frøs og havde svært ved at streame når den havde været i standby. Løsningen blev at slå CEC til i menuen. Nu virker den meget bedre. Det kan dog også være at dit problem er selve Viaplay app'en som Niels skriver.
#304675
Så vil jeg da lige tilføje , at jeg har CEC slået til, og mit problem er, den går i standby/sort skærm, og så skal man altså have fat i dens egen remote og lige trykke 2 gange, før CEC kicker in, og man kan fortsætte resten med tv remote. Det er sgu irriterende.