Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#298680
Jeg nåede lige at nævne rygtet om en ny Nvidia Shield over i den lange tråd. Jeg kender ikke mediet, så jeg ved ikke om det er troværdigt, men her er et interessant twist, hvis det viser sig at være rigtigt.

"What is interesting is that one person we've spoken to has told us that this is being developed to launch alongside Stadia in November. The idea being that it'll offer both the Stadia streaming experience alongside the gaming and TV streaming options that the current Shield offers. The new Shield will also feature a more streamlined controller and more advanced remote. A new controller would make a lot of sense - the existing Shield controller works well enough but it's not the most ergonomic of gaming peripherals."

Så altså ny Nvidia Shield som et slags flagskib til Googles Stadia spilstreaming. Giver egentlig god mening.

Kilde: https://www.thedigitalfix.com/gaming/co ... ld-stadia/
#298695
Hvordan god mening?, hvad kan Shield som eksisterende enheder ikke kan? De leverer jo alle oftest 100Mbit eller 1Gbit internet mulighed, de har trådløs alternativ, og oftest stærke nok til at klare den komprimering som vil bruges til streaming.
#298697
Så deres steam skal konkurrere med Geforce RTX 2060-2080 maskiner, eller nye PS5 konsoller?

Det er dømt fiasko hvis de tror hvad du mener der. De har intet marked haft før denne, og får det ikke da folk ikke vil spille android spil i så stor stil på storskærme, de har tablets og mobiler, bliver det til meget mere, så har de konsol og pc. Nvidia kan dårligt slå benene væk under Nintendo som er et segment med ringere cpu og grafisk avancerede titler.
#298699
Ja, og hvor mange gamers tror du spiller med Geforce Now, når de er online?

Forums er fyldt med negative kommentarer til Google stadia, der er ingen som spiller populære titler over streaming udover at præsentere andre for det på twitch.

Prøv at se nvidia's eget forum og se hvor mange mener spil ikke fungerer eller de bare lagger vildt og ikke kan spilles.
https://forums.geforce.com/default/board/210/pc/

Det du mener, er jo at forklare folk at føtex prosonic tv egentlig er lige så godt som nyeste Sony AG9, de har jo et billede så what :) Hvem går op i detaljerne eller at de lagger på prosonic skærmen som en gamer ville sige.
#298708
bbplayer skrev:Ja, og hvor mange gamers tror du spiller med Geforce Now, når de er online?

Forums er fyldt med negative kommentarer til Google stadia, der er ingen som spiller populære titler over streaming udover at præsentere andre for det på twitch.

Prøv at se nvidia's eget forum og se hvor mange mener spil ikke fungerer eller de bare lagger vildt og ikke kan spilles.
https://forums.geforce.com/default/board/210/pc/

Det du mener, er jo at forklare folk at føtex prosonic tv egentlig er lige så godt som nyeste Sony AG9, de har jo et billede så what :) Hvem går op i detaljerne eller at de lagger på prosonic skærmen som en gamer ville sige.
Ligesom der er folk som er glade for et prosonic, er der sikkert også folk som gerne vil prøve de nye spil som de andre snakker om, men ikke har lyst til at smide 10.000 i en pc og 2-3 x en shield pris årligt bagefter for at kunne blive ved med at spille de nye spil.
Med de argumenter du bruger skulle der jo heller ikke være et marked for Xbox og Playstation.
#298714
Nu tror jeg du overså prisforskellen på en Xbox og en nuværende Shield.
Jeg talte kun billede ikke priser når jeg nævnte prosonic og sony.

Pointen er og bliver , man går ikke ud over køber Xbox/PS4 for at bruge Google Stadia services når det kommer. Så har man stadig samme titel på ps4 og mere til, da du betaler det samme for en titel men får den fulde oplevelse på xbox/ps4 og ikke bliver upopulær online, som mange spil nu kræver idag at man er online idag.

At Shield skulle kunne markedsføre sig bedre med en streaming service fra google, og titler som købes til konsol og pc, gør intet for streaming, som ikke allerede har været der i mange år fra andre udbyder, som btw, heller ikke havde særlig succes med det, jeg mener min LG skærm har samme app som enten stadig virker eller har virket hvor man spille online titler for et abo pr. måned, eller kunne prøve titler i 5 minutter, det var sgu ikke særligt sjovt. Og min pc er ikke nutidig med RTX kort.

Med mit argument er der masser af plads til Xbox og PS4/5 men ingen vinder i shield hvis de skal stilles op imod hinanden, så ja, forskellige målgrupper, og derfor ingen sejr for Nvidia bare fordi de får denne service, så har den været og eksisteret på andre, og ikke gjort smart tv til førende spillemaskine. Og en PS5 bliver slet ikke bedre med Stadia, og det er sammenlignings punktet med Shield og google produktet, hvor Xbox som et, så vinder på kvaliteten, uden at koste meget mere, hvis man køber en Xbox S idag.
PS4 er stadig lidt dyrere men leverer stadig et bedre produkt og muligheder end streaming spil af samme kaliber vil gøre på en Xbox/PS4.

Nu fandt jeg lige titlen, og det er Gamefly som har virket på LG tv og vistnok andre platforme i flere år, er det en winner?
Her er flatpanels egen artikel: https://www.flatpanelshd.com/news.php?s ... 1533191207

Shield+Stadia bliver et PR stunt, som Google også forsøger sig med sit Founders edition, som artikler mere er et money stunt med dens UltraChrome og controller.

Jo, det vil klart tiltale casual spillere som ikke irriteres over lag, det vil nok være en familie ting for nogle, så er der dem som måske med tid bliver træt af streaming værdien og ikke kan overføre den til sin PC som ejendom og spille den fulde oplevelse, måske kommer det :)

Sidst, det var så kun et rygte? Så mon virkelig Google finder på dette, udover Nvidia måske selv installerer app på sin nye opgraderet hardware og så sælger den.

Så mit argument var stilet imod "giver god mening" i det første indlæg, da en Xbox S med Stadia kunne give lige så god mening, som et eksempel.
For mig giver det ikke mening udover at det lyder smart men får ikke Shield til at slå benene væk under de andre konsoller, som også nævnes som ambitioner, hvilket så ikke er helt i tråd men endnu en forvirrende besked om at titlerne er fra major spillere og spil man kender fra konsol, som intet har med Android at gøre, udover at de nu streames på den platform. Det har andre jo allerede gjort før Nvidia, so what??
#298720
bbplayer skrev:
Rasmus Larsen skrev:Øhh okay.
Super intelligent svar der.
Jeg finder det blot morsomt, at du i et kort indlæg når at pille Microsoft og Sonys - de to førende på konsolområdet - fremtidsplaner ned, samtidig med, at du kaster dødsdom over Googles planer. I samme åndedræt når du at definere en "gamer" som en grinagtig stereotyp, der ikke kan acceptere noget mindre end det bedste.

Jeg skulle også i sin tid lægge øre til, hvordan "rigtige" filmelskere aldrig ville komme til at bruge streaming og hvordan Netflix aldrig ville blive en succes i Danmark.

At spilstreaming ikke skulle blive en succes på den lange bane er heller ikke et argument, som jeg kan tage seriøst. Der er under 200 mio. PS4 + Xbox One konsoller i brug. Der er hundrede af millioner mennesker, der spiller mobilspil. Der er flere milliarder mennesker på kloden.

Jeg er en af dem, som kommer til at melde mig til Google Stadia fra dag et. Hvad du synes om det er jeg ligeglad med. 8-)
#298726
Rasmus Larsen skrev:
bbplayer skrev:
Rasmus Larsen skrev:Øhh okay.
Super intelligent svar der.
Jeg finder det blot morsomt, at du i et kort indlæg når at pille Microsoft og Sonys - de to førende på konsolområdet - fremtidsplaner ned, samtidig med, at du kaster dødsdom over Googles planer. I samme åndedræt når du at definere en "gamer" som en grinagtig stereotyp, der ikke kan acceptere noget mindre end det bedste.

Jeg skulle også i sin tid lægge øre til, hvordan "rigtige" filmelskere aldrig ville komme til at bruge streaming og hvordan Netflix aldrig ville blive en succes i Danmark.

At spilstreaming ikke skulle blive en succes på den lange bane er heller ikke et argument, som jeg kan tage seriøst. Der er under 200 mio. PS4 + Xbox One konsoller i brug. Der er hundrede af millioner mennesker, der spiller mobilspil. Der er flere milliarder mennesker på kloden.

Jeg er en af dem, som kommer til at melde mig til Google Stadia fra dag et. Hvad du synes om det er jeg ligeglad med. 8-)
Når du flotter dig med tal, så skulle du jo have skrevet hvor mange som har købt Nvidia Shield idag, og vil gøre det på grund af det du har skrevet i første indlæg, så kedelig indpakning men du taler udenom fordi du ikke har noget at komme med, også selvom streaming af spil måske kan vinde om 5-10 år, så var dit argument jo "det giver mening", og du har så set på Nvidia's tal og du har vurderet den til at vinde de x00 millioner af Xbox/PS ejere på det grundlag her? øhhh, nå....

Fremtiden kan klart blive streaming for nogle målgrupper, jeg brugte da også Gamefly lidt i en periode men det var ikke en konsol, og var ikke pc.

Nu skal du passe på med at kalde folk noget her, for din kommentar " I samme åndedræt når du at definere en "gamer" som en grinagtig stereotyp, der ikke kan acceptere noget mindre end det bedste." Går lige i lige så god fod med sidens pointe i ikke at anmelde føtex skærme, fordi i mener i er kvalitets bevidste og grinagtigte stereotype som ikke kan acceptere mindre end det bedste. Så tak ilm!

Og fordi du er den målgruppe, behøver verden ikke være som dig? Det er sgu lidt egoistisk at tænke sådan, eller er det sådan du fungerer, fordi jeg gør, gør alle det.

Glemte jeg at påpege, du mener en masse om Stadia på grundlag af et rygte? Det er jo næsten som at tro på konspirationer. Og så kan alle lægge en app på deres mobil? Det gør ikke nogen telefon til flagskib der.