Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hilfiger
#296996
Uanset hvilken indstilling jeg laver så bliver min Nvidia shield ved med at tænde for mit Samsung ks8005. Jeg har resettet TV og Nvidia uden held.

Jeg skal derfor slukke for tv eller nvidia op til 5 gange før det op for nvidia at den ikke skal tænde for tv pludselig.

Er det noget nogen kender til?
Hvordan står jeres instillinger i nvidia?

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#297012
Det må ske via HDMI-forbindelsen med HDMI CEC. Det kan deaktiveres i indstillinger på Nvidia Shield eller Samsung TV. Så vidt jeg husker hedder HDMI CEC i Samsung KS8005 'Anynet+'.

Jeg mener også at huske, at der var noget snak om, at det er en Google-tjenester - måske Assistant? - der får Nvidia Shield til at vågne løbende, hvor den i samme forbindelse sender en HDMI-kommando til TV om "jeg er vågnet fra standby".
Af JensF
#297013
Jeg var ved at blive tosset da det samme skete for mig. Den tændte konstant og havde aldrig haft problemet før.

Så opdagede jeg at der lå en bog oven på controlleren som trykkede en af tasterne ned...
Af Hilfiger
#297017
JensF skrev:Jeg var ved at blive tosset da det samme skete for mig. Den tændte konstant og havde aldrig haft problemet før.

Så opdagede jeg at der lå en bog oven på controlleren som trykkede en af tasterne ned...
BilledeBillede Ja ok. Det er så ikke tilfældet her

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Af Hilfiger
#297018
Rasmus Larsen skrev:Det må ske via HDMI-forbindelsen med HDMI CEC. Det kan deaktiveres i indstillinger på Nvidia Shield eller Samsung TV. Så vidt jeg husker hedder HDMI CEC i Samsung KS8005 'Anynet+'.

Jeg mener også at huske, at der var noget snak om, at det er en Google-tjenester - måske Assistant? - der får Nvidia Shield til at vågne løbende, hvor den i samme forbindelse sender en HDMI-kommando til TV om "jeg er vågnet fra standby".
Så vidt jeg ved så skal Anynet være aktiveret.
Men må hellere også kigge på google assistance

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk