Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#295185
NVIDIA SHIELD Android TV er min afspiller som henter film på min NAS via mit netværk som er kablet via ethernet, Plex & VLC er begge installeret på NVIDIA SHIELD Android TV, Spørgsmål. Hvorfor "køre" filmene bedre på VLC en på Plex, når det er store filer over 8 GB og filer fra Blu-Ray på over 30GB er helt umulige på Plex men "kører" godt på VLC -player" er der nogle derude der kan give mig et godt svar på dette.
#295187
Jeg bruger sjældent VLC, men er det ikke fordi VLC læser filstrukturen på din NAS og lader Nvidia Shield om at dekode/håndtere video, mens din Plex er opsat med Plex-transkodning på serveren (NAS)?

Så altså forskellen på om videohåndteringen sker på afsender- eller modtagerenhed.
#295213
Hej Rasmus. Tak for dit svar. Min NAS ( WD my Book Live) er der ikke nogle særlig indstillinger, der er bare 3 mapper en til Video en til musik samt en til billeder, den er ganske simple men kører godt til mit behov, men player VCL og Plex må være opbygget forskelligt, når jeg afspiller "tunge" filer på Plex får jeg en meddelelse på skærmen " din server er ikke hurtig nok" ( det må være PLEX server) kort efter begynder filmen at hakke og nogle gange går den helt i stå. Dette sker aldrig ved afspilning med VLC.
#295219
Ja, i så fald lyder det sådan. Plex trækker på din NAS' kræfter. VLC sætter din Nvidia Shield til de tunge opgaver.

Der er afspilningsindstillinger i Plex, som kan sættes til, at Plex skal sende videoen igennem ubehandlet. Det hedder 'Direct Play' (se her: https://support.plex.tv/articles/200250 ... ct-stream/ ). Det kræver dog, at din Nvidia Shield kan håndtere de video/lydformater, som filerne ligger lagret i på din NAS. Det kan den nok godt i de fleste tilfælde.