Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#305490
Det hedder nu at "sideloade", hvilket måske er årsagen til, du ikke selv kan google det?

Kort fortalt betyder det, man installerer noget software via en anden kilde end den officielle, som i Androids tilfælde er "Google Play".
Det foregår som regel ved at hente en såkaldt "APK", der smides på en USB-stick og installeres derfra.
På denne måde kan man eksempelvis installere apps, der ikke er lavet til "Android TV", men kun til det normale Android, dog er der ingen garanti for, det virker...
#309289
bare Michael skrev: 14. feb 2019, 21:11 Pokkers, men tak :-)
Tilbage står så kun ét spørgsmål: Jeg fik grønt lys af min kone til at købe denne boks, fordi vores fjernsyn efterhånden er for langsomt til at køre dr's hbbtv-app - hvad skal jeg nu sige til hende?
Så vidt jeg ved kan man installere Kodi og i Kodi installere en DRTV plug-in og wupti(dot)kom bare do.. Så kan man se DRTV, men bevares ikke så nemt som hvis DR levede op til deres public service krav.
#309306
Jano skrev: 21. jan 2020, 19:42
bare Michael skrev: 14. feb 2019, 21:11 Pokkers, men tak :-)
Tilbage står så kun ét spørgsmål: Jeg fik grønt lys af min kone til at købe denne boks, fordi vores fjernsyn efterhånden er for langsomt til at køre dr's hbbtv-app - hvad skal jeg nu sige til hende?
Så vidt jeg ved kan man installere Kodi og i Kodi installere en DRTV plug-in og wupti(dot)kom bare do.. Så kan man se DRTV, men bevares ikke så nemt som hvis DR levede op til deres public service krav.
Det er også ganske korrekt, og andre apps kan startes direkte fra kodi (tv2play, netflix mv) så efterhånden har jeg bare vænnet mig til at arbejde via kodi med det hele..
Når jeg får et par timer, skal jeg lige set om jeg kan lave et eller andet lidt mere "dagligdags nemt" i kodi :)
#309312
Jeg har skrevet til DR og spurgt dem hvornår DRTV kommer til Android TV...
Så må vi se, jeg syntes det efterhånden er lidt meget at byde de mindre nørdede i familien at skulle vende sig til alle mulige forskellige indgange bare for at se noget medie på TV. Og det kører med maks. fart på når det kører via Nvidia Shield TV
#309319
Det har jeg ikke, men skal jeg!

Takker Mads (y), vender tilbage med status. Umiddelbart ser det jo rigtigt lovende ud, endnu en ting at glæde sig til når det bliver fyraften...
Og seriøse kompetente folk bag, ser jeg :-)
#309355
Den virker super fint, MEN det er ikke en 1 til 1 erstatning af DRTV appen.
Den virker udelukkende med DRs live kanaler, ikke alt det indhold som der ligger klar som Video On Demand i DRTV appen.
Ville også være ret vildt hvis nogen fik lavet en app med "snablen" direkte ind i DR´s arkiver..

Men nu kan DRs live kanaler ses direkte på Android TV boksen, flot arbejde (y)
#309423
Spoxy skrev: 23. jan 2020, 16:46 Køb et Apple TV.
SÅ er I fri for alt det bøvl.
Nogle insisterer bare på, at den boks eller det Smart TV de har købt SKAL fungere med X, om de så skal gå gennem ild og vand og foretage alskens krumspring for at få det til at fungere - eller vente på en opdatering, som måske aldrig kommer.

Det korte af det lange er blot at tvOS er den platform, der har de fleste native apps og bør derfor være førstevalget, uanset hvad man måtte mene om firmaet bag:
https://flatpanels.dk/streamingguiden.php

Hvor mange timer man så vil bruge på at få en Xiaomi Mi Box S til at fungere for at spare 800 kr. i forhold til en Apple TV 4K boks må være op til den enkelte.

Man kunne jo også købe begge bokse, installere de relevante og tilgængelige streaming-apps på hver boks og så se, hvilken boks man reelt bruger i det lange løb. Mit bud er, at den test vil falde ud til Apple TV 4K's fordel.