Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#309355
Den virker super fint, MEN det er ikke en 1 til 1 erstatning af DRTV appen.
Den virker udelukkende med DRs live kanaler, ikke alt det indhold som der ligger klar som Video On Demand i DRTV appen.
Ville også være ret vildt hvis nogen fik lavet en app med "snablen" direkte ind i DR´s arkiver..

Men nu kan DRs live kanaler ses direkte på Android TV boksen, flot arbejde (y)
#309423
Spoxy skrev: 23. jan 2020, 16:46 Køb et Apple TV.
SÅ er I fri for alt det bøvl.
Nogle insisterer bare på, at den boks eller det Smart TV de har købt SKAL fungere med X, om de så skal gå gennem ild og vand og foretage alskens krumspring for at få det til at fungere - eller vente på en opdatering, som måske aldrig kommer.

Det korte af det lange er blot at tvOS er den platform, der har de fleste native apps og bør derfor være førstevalget, uanset hvad man måtte mene om firmaet bag:
https://flatpanels.dk/streamingguiden.php

Hvor mange timer man så vil bruge på at få en Xiaomi Mi Box S til at fungere for at spare 800 kr. i forhold til en Apple TV 4K boks må være op til den enkelte.

Man kunne jo også købe begge bokse, installere de relevante og tilgængelige streaming-apps på hver boks og så se, hvilken boks man reelt bruger i det lange løb. Mit bud er, at den test vil falde ud til Apple TV 4K's fordel.
#309424
Globulus skrev: 24. jan 2020, 11:06Mit bud er, at den test vil falde ud til Apple TV 4K's fordel.
Jeg har kun prøvet den hos en i familien, og jo, den var sådan en boks man helst ikke rører igen, så selvom den måske har flere streaming apps, så har jeg det bare bedst med ikke at bære en lås om benene og snuble hver gang jeg vil installere noget som Apple ikke vil have jeg gør.

Så den test er ikke faldet ud til deres fordel, og mange andre synes sådan.
#309428
Globulus skrev: 24. jan 2020, 11:06 Det korte af det lange er blot at tvOS er den platform, der har de fleste native apps og bør derfor være førstevalget, uanset hvad man måtte mene om firmaet bag:
https://flatpanels.dk/streamingguiden.php
Det korte svar er, milliarder af fluer spiser l*rt. Spiser du det samme?

For mig er tvOS låst ned som var jeg sat i fængsel. For mig er sådan en boks VÆSENTLIGT mere end blot en dum doro streaming TV boks. En STOR del af markedet er nu engang Android TV!
Sælger du en bil der KUN kan Apple Carplay så køber jeg den ikke, længere er den egentligt ikke. Det samme med tvos og apple telefoner.

Basta... rofl!
#309429
Ps. jeg slås ikke, jeg hygger mig med mine muligheder...

Den eneste kamp den andens leg.

At "VORES" public service mediehus i DK så ikke fatter en rygende brik er der ikke noget nyt i. De skal nok komme med en version til Android TV før eller senere, der er flere TV bokse med Android TV end der er med Apple TV samlet set.
#309430
Jeg supplerer min Apple TV 4K boks med en Raspberry Pi 3 med LibreELEC installeret.

Min RPi3 har en HifiBerry HAT installeret og er koblet til stereoanlægget så jeg via Yatse på min Android-mobil kan tilgå min musiksamling + et vælg af internetradioer uden jeg skal tænde for mit TV.

Med en SSD tilsluttet agerer den desuden lokal filserver for min Apple TV 4K.

Og - nåja - så kan den også bruges til video addons, men når der skal ses video er min go-to boks nutildags bare min Apple TV 4K m/Infuse Pro, YouTube, DR TV og andre. Da ATV4 fik auto frame rate matching var det bare game over for min RPi3 - også selv om den kun er et input-valg væk.

Nogen kan bare ikke døje Apples click-swipe fjernbetjening, men efter jeg har vænnet mig til den (m/preview i f.eks. Infuse Pro) finder jeg det svært at skifte til andre typer navigation, hvor man typisk hopper n sekunder eller n minutter frem og tilbage ved at trykke højre/op eller venstre/ned. Det fungerer da, men blot ikke så godt som click -> swipe m/preview -> click.

Så jeg har da hygget mig med mine muligheder, men nu er det sat op og passer sig selv. Skulle der komme en ny tjeneste, så er der nok hurtigt en app til den på tvOS. Kan du sige det samme om Android TV?
#309431
Ja!

Det da fint du og andre er glade for tvOS boksen, det bliver bare aldrig acceptabelt at sige... fordi jeg er glad for min boks bør I alle bare købe den for den er bare det bedste i verden. (det hørte til i skolegården..) Det sgu så dumt så det næsten kun kan komme fra religiøst overbeviste fans.

Har adgang til alt hvad jeg kunne tænke mig, bare ikke med DRTV appen, du ved den vi taler om her..
Og det er KUN tante DR som mangler på den front.

Tænker man trods alt har adgang til væsentligt flere apps og muligheder end der findes til tvOS, stort set alt fra Google play kan sideloades ind lige så hurtigt som de kan downloades.
Bedst af alt, apps koster små penge (8-30kr) hvis det endeligt koster noget.

Min remote til Nvidia Shield 2019, ville jeg nødigt undvære, den virker bare og hastigheden er uforlignelig på denne boks. Næsten lige så god som den lille handy remote fra Samsung, de er bare af super god kvalitet!
Har 2 USB 3 indgange, seneste HDMI version.

Xiaomi Mi remoten stinker og det er en af de ting der gør den så meget billigere end kvalitets producerede produkter.

Der er ikke en mediefil jeg har kastet efter den, den ikke bare afspiller inkl.DTS.
Jeg taler til den.... "handsfree".
Alt googles medie indhold kører på den, inkl. amazon video.
Opdateringer kommer hurtigt.

Har adgang til hele vores smarthomes, alarmer, lys, lyd, overvågning, miljø styring osv. som består af udstyr fra mange forskellige leverandøre, inkl. Nas med dets mange funktioner også osv. osv. ingen problemer, kun massere af de muligheder der ligger i et åbent "habitat".
Senest rettet af Jano 24. jan 2020, 13:16, rettet i alt 1 gang.
#309432
Jano skrev: 24. jan 2020, 13:05 Min remote til Nvidia Shield 2019, ville jeg nødigt undvære, den virker bare og hastigheden er uforlignelig på denne boks. Næsten lige så god som den lille handy remote fra Samsung, de er bare af super god kvalitet!
Xiaomi Mi remoten stinker og det er en af de ting der gør den så meget billigere end kvalitets producerede produkter.
Jeg bruger min Sony Aluminium remote til min Mi Box S , og det kører fint, savner dog en "hoved menu" knap men ellers er den en god erstatning når boxen klarer CEC 99% uden problemer, den tænder ikke når mit tv skifter til mi box.

Så remote er jo noget sekundært og det ville jeg ikke dømme noget på, da jeg ikke bruger mere end 1 remote til mine enheder, og det er den til tv.