Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#293089
Jeg har præcis samme problem :-)
Jeg hentede ikke appen i play store, men på en anden side, så jeg troede umiddelbart, at det var derfor. Hvor hentede du den? En anden mulig forklaring er måske, hvad dr skriver om den nuværende version: "Til brugere der har opdateret til Android Oreo (8.0) og oplever problemer med afspilning af video. Vi er opmærksomme på problematikken, vi arbejder på at løse det så hurtigt vi kan."
Måske er dét forklaringen?
Er der nogen, der har haft held med at sideloade dr tv tidligere på Android tv? Har det virket på tidligere versioner?
#293092
Jeg kan køre DR tv på min Oreo 8 galaxy telefon, og caste til mit Sony Oreo 8 AndroidTV. Så Oreo 8 er ikke problemet.

Hvis i sideloader, så er det vel på AndroidTV platformen, og der er den app jo ikke lavet til og vender helt sikkert også sidelæns når/hvis den åbnede op.
#293103
TV Producenterne gør det IKKE.

De linker til en HbbTV applikation , som åbner DR TV, så få tunet ind på dine DVB kanaler fra luften, og brug din røde knap på remoten, det fungerer 100% som producenternes trick.

Ellers skal du tilbage til mobil+cast
#293114
Ikke så vidt vides.
Jeg har prøvet at konventer DR HbbTV appen (https://dr.hbb.fokuson.tv/client-portal/device/) til en android app, men fik ikke afspilning til at virke.
HbbTV og Tara System (lenvandør af HbbTV) er kompatibel med Android TV, og Tara har endda vist en Shield med HbbTV. Problemet er at HbbTV koster penge og henvender sig til producer af media bokse, tver, sat bokse osv. som et OS. Jeg kan næve at Sony som producent har lavet en HbbTV app som gør det muligt, at bruge DR på deres tver med Android TV. Jeg har dog ikke kunne finde denne app online.
#293135
Pokkers, men tak :-)
Tilbage står så kun ét spørgsmål: Jeg fik grønt lys af min kone til at købe denne boks, fordi vores fjernsyn efterhånden er for langsomt til at køre dr's hbbtv-app - hvad skal jeg nu sige til hende?
#293138
Det skulle være en god boks. Jeg valgte Nvidia Shield fordi den har flere kræfter, men ellers det samme.

Vi har installer en app som hedder Playpilot på vores telefoner (kæreste, børn og mig). Så er det nemt at få et overblik, uden at rode rundt :)

Jeg tror, at du kan bruge denne list: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... ORWVWgBRL4
Den kan hjælpe med at få et overblik over apps m.v.
... jeg vil lige advare dig mod, at bruge din boks som en spille konsol, da det kan forkorte dens leve tid (er der nogle der siger). Hvor meget osv ved jeg ikke :)
Senest rettet af henrik.ankersø 14. feb 2019, 21:48, rettet i alt 1 gang.
#293141
Hold da fast, tak! Der er meget at udforske. Ja, vi må caste. Jeg havde jo bare håbet på den anden løsning.

Nå, jeg må nok bare forklare min kone, at jeg igen har dummet mig. Den forklaring har hun hørt før, så det vil hun nok synes lyder troværdigt :-)
#293142
Når du nu nævner HbbTV langsomt, kan det tænkes det er din internet, det er jo en internet løsning?

Har du prøvet link som blev vist højere oppe? på en pc? kan du sammenligne , i det mindste, funktionalitet om du mener hastigheden er det samme? Måske er du ude i at det er tv't SoC (cpu og chipset) som bare ikke er så hurtigt , de er normalt flere år bagud ift. andre platforme.
#293143
Jeg kan trøstet dig med, at jeg har en H96 MAX liggende til 800 kr. som aldrig har virket ;;)
Den har både software og hardware fejl :(
Jeg håber, at jeg kan lave hardwaren og installer Debian på den. Så vil jeg bruge den som en Plex server :) Det ved den bedre halvdel ikke noget om :p Der er jo ingen grund til at give hende dobbelt håne ret, hvis det ikke lykkes :)