Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#278988
Hej alle.
Jeg har længere tid skrevet inde på plex forumet med et problem omkring transcode når jeg afspillede 4K/HDR film.

Det viser sig at når jeg har slået "refresh setting" til så transcoder den (nogen gange)

De fortæller mig nu at min Denon X2400H ikke understøtter 23,97 hz og derfor vil det ikke virke. Men det gør det jo nogengange?

De skriver den understøtter up to 4K 30/25/24”

Men er det virkelig rigtigt?
https://forums.plex.tv/t/nvidia-shield- ... /304695/26

Tak.
/Daniel
#279147
Skal lige være sikker på, at jeg er med på spørgsmålet. Er det skiftet til 24Hz, som går galt? Eller når du skifter ud af 24Hz mode?

Hvis receiverer kun understøtter op til 4K30, så vil menuer f.eks. ikke kunne sendes igennem, da de typisk renderes i 4K60. Mange tidligere receivere har desværre "HDMI 2.0 light".
#279148
Hej Rasmus.
Min reciver er en Denon X2400H
spec: https://www.denon.co.uk/uk/product/home ... /avrx2400h

Det er når den skifter fra Plex interfacet (59,95hz) til 24 hz. Men filmen er jo i 23,97 hz? Jeg fatter ikke hvor det går galt. Det kan jo i princippet være en dårlig HDMI udgang på min Shield.

Men jeg har haft meget skriv med Plex her
https://forums.plex.tv/t/nvidia-shield- ... /304695/37

Her i loggen fortæller de mig dette:
When refresh rate switching is enabled, the Shield will communicate with whatever is connected via HDMI. It’s basically disconnecting and connecting the hdmi at different settings and seeing what the device at the other end responds. Plex detects whenever the hdmi connection changes. During this handshake and at the end, the Shield reports that the connecting device only supports 2 channel audio. It never fully reports that multi-channel audio is supported so Plex doesn’t know to allow the TrueHD signal through.

I don’t know if this is a Shield issue or your receiver not replying properly during this process. With refresh rate switching off, there is only 1 handshake and this works properly."

Her skriver han dog noget med TrueHD men det virker jo mange af gangene.

/Daniel
#279172
"Handshake" går ikke altid godt, hvor det kan kræve en genstart af enhederne, før de forbindes korrekt.

Det, han skriver, er vel mere relateret til problemer med lyden?
Han påpeger også, at når "refresh switching" er slået til, vil "handshake" processen være mere kompliceret.

Min erfaring med PLEX er, det ikke er det mest stabile, når det drejer sig om afspilning af 4K-materiale.
Du kan prøve med KODI, så kan du se om det kører bedre, og samtidig få fastslået, om det er din hardware, der ikke er kompatibel...
#279175
Supergris skrev:"Handshake" går ikke altid godt, hvor det kan kræve en genstart af enhederne, før de forbindes korrekt.

Det, han skriver, er vel mere relateret til problemer med lyden?
Han påpeger også, at når "refresh switching" er slået til, vil "handshake" processen være mere kompliceret.

Min erfaring med PLEX er, det ikke er det mest stabile, når det drejer sig om afspilning af 4K-materiale.
Du kan prøve med KODI, så kan du se om det kører bedre, og samtidig få fastslået, om det er din hardware, der ikke er kompatibel...
Hej supergris.

Mange tak for info.
Ja jeg tror han er lidt forvirret om hvad problemet er. Lyden virker perfekt men han kan se at den transcoder pga. den får af vide at enheden ikke understøtter TrueHD. Men det virker jo fint.

Jeg har prøvet lidt med Kodi og her virker det fint. Jeg vil lige prøve lidt mere med Kodi og Kodiplexconnect. Er bare glad for Plex :(

/Daniel