Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nervatos
#254995
Hej med Jer

Jeg har overvejet at købe Amazon Fire TV, da jeg skal bruge det til KODI. Jeg afprøvede Nvidia Shield, dog levede den ikke op til mine forventninger. Hvad jeg kan læse mig frem til, skulle Amazon køre vildt godt sammen med KODI. Spørgsmålet er bare, hvordan får jeg fremskaffet mig sådan én. For de sider jeg har været på, sender ikke til Danmark.

Så jeg vil gerne finde et sted, hvor det også er den nyeste boks. Nogen som kender et sted eller andet, hvor den kan blive sendt til Danmark?

https://www.amazon.com/Amazon-Fire-TV-S ... B00U3FPN4U har jeg haft kigget på, men umiddelbart kan jeg ikke gennemskue, om det er den nyeste :).

Ha' en god aften.
Af Supergris
#254998
Hvorfor levede Nvidia Shield ikke op til dine forventninger?'
Hvis du tror, en Amazon Fire TV er løsningen, så tror jeg, du bliver du svært skuffet!
Den er langt bagud, når det kommer til hardware, og den understøtter IKKE HDR, hvilket gør den til et absolut no go, for en del brugere.

Jeg er sikker på, du ikke har sat dig ordentligt ind i, hvilken software, du skulle have installeret på din Nvidia Shield.
Prøv med "SPMC", der er skræddersyet til netop denne.

Her er et link, hvor de bliver sammenlignet:

https://www.androidcentral.com/nvidia-s ... tv-vs-roku

I forhold til prisen er Fire TV muligvis et godt køb, men det er jo ikke fordi, nogen af dem, koster en formue, og det er trods alt, et produkt, du nok kommer til at bruge en del i dagligdagen.
Min Nvidia Shield, bliver i hvert fald brugt flittigt, hver eneste dag, uden problemer...
Senest rettet af Supergris 7. aug 2017, 22:23, rettet i alt 5 gange.
Brugeravatar
Af bbplayer
#254999
Jeg valgte den fra, da selve interface er låst til UK . Du kan så root'e den og lægge linux på med kodi, det er en mulighed.

Jeg overvejer en xiaomi mi box 3 , den har også 4K support og håndterer HDR .
der var vist en anmeldelse her på siden, kan ikke lige finde den.

Min gamle Amazon fire tv boks fungerer da med KODI men altså selve interface fra amazon er i udu, og vil ikke køre mere. Så det er ren kodi nu.
Af Nervatos
#255001
#1
Nvidia Shield gik i stå ved kodi konstant, kunne ikke trække TV. Hvor på PC er der ingen problemer, begge ting er kablet.
Jeg har kun søgt på google, ang. forskellige media box. Men igen - jeg kender ikke så meget til det og søger derfor hjælp.

Jeg skal kun bruge en media box til kodi, intet andet. Ikke YouTube, HBO, Netflix eller noget som helst. Blot til mit TV, da det er Samsung TV.

#2
Så teknisk anlagt er jeg desværre ikke, vil hellere have en box som kan klare det jeg skal bruge. Men hvis du finder noget mere omkring Xiaomi, som gør at du køber den. Vil jeg gerne høre fra dig.

#all
Foreløbig tak for Jeres svar.
Af Supergris
#255010
Nvidia Shield TV, er suverænt den bedste på markedet.
Mon ikke det er fordi, som jeg skriver, du ikke har kørt med det rigtige software?
SPMC er skrevet direkte til Android og kører meget mere stabilt, med understøttelse af alle formater i lyd og billede, der findes p.t.

Jeg garanterer for, den kører alle de programmer, du nævner langt hurtigere og mere stabilt, da hardwaren er overlegen i forhold til dit Samsung-tv, så du vil nok ende med, kun at bruge den, til det meste...

Den indbyggede Chromecast-funktion, kører også stabilt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#255012
Et andet bud kunne være en Raspberry Pi eller en af konkurrenterne. De er også skræddersyet til Kodi.
Af Jens Holm
#255013
Jeg har haft Amazon FireTv, både 1 og 2, og er i dag på den oprindelige Shield. Amazon'erne er fine nok, 1'eren har den lækreste fjernbetjening af alle 4, men der er en kæmpe stor forskel på dem Kodi wise.

Fortæl os lidt om dit setup, så skal vi nok hjælpe med at få det til at spille godt.
Af Nervatos
#255041
Nu bliver jeg pludselig mere forvirret end besluttet.

Jeg bruger KODI lige nu på PC uden problemer, her bruger jeg TV, film & serier. Da jeg har SAMSUNG TV, har jeg den udfordring, at den ikke har KODI under SMART TV.
Skal snart ud at købe et SONY TV, men det bliver først når det falder lidt mere i pris (65XE9305).

Det jeg mente med Nvidia Shield, der buffering KODI konstant ved TV, film & serier. Så den kom tilbage til butikken, så nu har jeg faktisk bare streamet via min laptop op på TV. Men ville gerne have en permanent løsning, som bare spiller max. For jeg gider ikke betale 2500 for buffering igen, så det skal være noget som kører. Jeg bruger netværkskabel, fiberforbindelse 100/100, så det er ikke den som den er gal med. Havde fuldstændig samme setup på Nvidia Shield KODI, som på min PC. Blot to forskellige verdener.

Nu kender jeg ikke til SPMC kontra KODI, har ikke lige fået læst på det inden dette oplæg. Så, hvis nogen bruger det, må da gerne komme med deres erfaringer på dette område. :).

Skal som sagt blot bruge det til TV, film & serier som kører på én IP adresse.
Brugeravatar
Af bbplayer
#255044
Nervatos skrev:Nu kender jeg ikke til SPMC kontra KODI, har ikke lige fået læst på det inden dette oplæg. Så, hvis nogen bruger det, må da gerne komme med deres erfaringer på dette område. :).
Du finder dem begge i Play butikken. SPMC er en tidligere udvikler som arbejder på den, og den benytter det gamle xbmc v16 interface.
Den nye KODI som du nok kender bruger nyt interface, som dog også har krævet en del videre udvikling af plugins så de virker på den nye KODI.
SPMC er specielt udviklet til Nvidia Shield hardwaremæssigt.
Af Nervatos
#255097
bbplayer, tak for dit svar, jeg er lidt bange for at gå tilbage til Nvidia Shield, men umiddelbart lyder flertallet på - at det er den maskine, som kan trække det jeg skal bruge. Skal bare bruge SPMC i stedet for.

Kan jeg nøjes med den lille maskine, i stedet for 500 GB, hvis jeg blot skal streame fra egen server?
Brugeravatar
Af bbplayer
#255101
Hvis du har alt liggende centralt, må en intern harddisk være lige meget.

Jeg kender så ikke meget mere end navnet på Nvidia shield, da jeg selv har brugt Amazon Firetv og en android UHD boks, de har begge kørt med kabel, og ikke givet nogen problemer. Synes Nvidia er lidt for pebret når man kan rode lidt selv, så kan jeg også spare lidt på det område.
Af Rande
#255103
Jeg bruger Fire Tv 4K boksen
Der er installeret KODI 17,3, og det kører upåklageligt.

Alle mine BD er rippet til min NAS, og den afspiller dem perfekt - uden buffen.

Eneste minus er at man ikke kan få HBO Nordic på den, men Netflix er der ingen problemer med.

Du kan købe den i Tyskland igennem Saturn.de
http://www.saturn.de/de/product/_kindle ... 44115.html
Hvis du ikke selv kan komme derned, så kan du få den sendt.
Det er lidt bøvlet, men send dem en mail, og så kan de hjælpe dig videre
Af Nervatos
#255472
Nå Saturn vil ikke sende det til Danmark, trods mod betaling mv.

Jeg må nok afprøve Nvidia Shield igen og gøre hvad Supergris foreslår, I håb om det kan køre uden problemer. Hvilken landsdel er du fra Supergris?