Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

By Hanga
Jeg er ret sikker på at limited er rigtigt i hvert fald, da det ellers bliver ret mørkt.

Ift. color space, hvilken vil du så mene bør være den "rigtige" at bruge? Fanger det ikke lige ud af det du skriver.

Derudover er jeg lidt i tvivl om den skal sættes til at køre 60 HZ eller 59,9xx HZ ? Den anbefaler faktisk sidstnævnte, der er en ny valgmulighed.

Ift. skærmens settings har jeg overvejet om der er noget jeg kan pille ved i skærmens service menu? Og er det sikkert for mig at bevæge mig derind ? :P
Brugeravatar
By Rasmus Larsen
4:4:4 hvis du tror, at Shield er bedre til konverteringen end din tv-skærm. Ellers så bare lad den være på default.

Hz-output burde ikke introducere banding. Shield kan i visse apps skifte frame rate automatisk, men ellers som udgangspunkt så er 60Hz jo USA-standard og 50Hz Europa-standard. Desværre er systemet for adaptiv frame rate ikke særlig godt udbygget. Det begynder så smart med HDMI 2.1 på tv-skærme.

Jeg synes ikke, at du skal bevæge dig ind i service-menuen på skærmen :) Så hellere først prøve at lave en reset af indstillinger på både TV og Shield-boks.
By Hanga
Jeg takker for hjælpen :)
By Hanga
Rasmus Larsen skrev:Det var så lidt. Jeg håber, at det kan bidrage til at løse problemet :) Ellers må vi i gang med hammer og mejsel.
https://www.youtube.com/watch?v=wpx0DY2SZVE

Kender du evt. til noget testmateriale (eks. en mkv fil) som jeg kan bruge til at vurdere banding? Man bliver jo altid lidt i tvivl om det er kilden der har banding eller om det skyldes fejl.
Brugeravatar
By Rasmus Larsen
Der er kommet en mindre opdatering til Shield. Upgrade 6.1

What's New?
YouTube TV - Coming This Week to SHIELD
Watch cable-free live TV from ABC, CBS, FOX, NBC, ESPN, AMC, and more, including live sports and news from your local channels. Try it free today.

SmartThings Link Now Available
With the SmartThings Link, SHIELD TV becomes the brain of your smart home. Control hundreds of smart devices with automated routines and voice control.

Google Assistant Keeps Getting Smarter – Now with HULU, Uber, Target, and More
Use your voice to open shows and control playback in HULU. Order an Uber or even a pizza and go shopping on Target, Walmart, Costco, and more.

Other Enhancements
- The latest monthly Android security updates including fixes for WPA2 protocol (KRACK)
- Added TV on/off over IR for SHIELD Remote (tap Home + Back)
- Improved Logitech Harmony Hub setup over Bluetooth
By ChristianSK
Hejsa brugere på Flatplanels

Jeg har overvejet om jeg skal erhverve mig enten en nvidia shield eller apple 4k tv.

Jeg er lidt i dilemma pga. mit setup (tv, anlæg, streaming kilder).

mit setup er følgende:
jeg har LG B7 tv
surround sound setup 5.2.2 med Denon AVR-X2200W Receiver (mulighed for trueHD, Atmos, og DTS-Master lyd).
NAS server Synology ds218+

Jeg ved at min Receiver afventer en opdatering til at kunne lave Passthrough på Dolby vision som kommer næste år.

formål:
Jeg vil gerne kunne afspille UHD HEVC kilder konverteret til MKV fra lokal nas server på hjemmenetværk. Det skal være mediacenteret primær funktion.
Målet er (nu eller på længere sigt) at kunne udnytte både Dolby vision og HD lydformaterne (bitstream) på samme tid ved afspilning.

jeg forstår at hvis jeg vælger shield modellen må jeg give afkald på Dolby vision - men kan det forventes at dolby vision kommer til shield i fremtidig opdatering? Jeg har læst mig frem til at Dolby har sagt det kan lade sig gøre via en software opdatering til Shielden.
Apple 4k tv understøtter samtidig dolby vision - men mangler understøttelse af HD lydformater.

Jeg er dog fristet af apples 4k tv - da jeg har læst at infuse appen gør et godt stykke arbejde i forhold til streame høj UHD billedekvalitet fra lokal streaming af HEVC - bedre end kodi på nividia shielden?

jeg glæder mig til at høre jeres mening, og om der er andre der har lign. overvejelser.

Mvh. Christian
By bphhm
Nu kan jeg ikke helt svare på dit spørgsmål, men mit setup ligner dit en del (LG B6, AVR-X4300, DS216play). Mit beho er udelukkende streamede serier/film via Netflix/Amazon

En erfaring jeg har gjort er et farverne fra Shield'en ser noget flade ud og jeg såvidt jeg kan se er der ikke nogen justeringsmuligheder. Jeg bruger isf lys indstillingen på LG B6. Med Plex på min DS216play så har jeg problemer med Plex i Shield at den af en eller anden grund vil transcode selvom den ikke burde. Hvis jeg bruger Plex i Kodi så er det OK.

Tilsvarende fra ATV4K så er 4KHDR indstilligen helt i skoven hvis kilden ikke er 4KHDR.

Om det har nogen relevans for dig ved jeg ikke, men jeg ser udelukkende streamede kilder via indbyggede apps i TV'et hvor der ikke er problemer med formater etc.
By ChristianSK
Mange tak for svar bhhm :-) det er meget brugbart, det kan godt være jeg skal overveje at vente med et køb til disse eksterne mediaplatforme gør sig mere brugervenlige i forhold til nye/ældre formater.

jeg havde også overvejet om jeg skulle få fat i en xbox one x - men den understøtter ikke streaming af HEVC og understøtter heller ikke dolby vision. Lidt mærkelig, syntes jeg. Samtidig, understøtter min ps4 pro heller ikke Streaming af HEVC.

Er du iøvrigt glad for din DS216play? hvordan er støjniveauet i den?
By bphhm
Min 216play er ganske fin og har ingen problemer med støj. Bruger den primært som Plex server og TVHeadend recording. Som Plex server tror jeg ikke den er optimal og istedet ville en PC nok være bedre, men jeg gider ikke bøvle mere med PC end nødvendigt.

Som jeg forstår det vil ATV4K snart komme med en automatisk omskiftningsfunktion mellem HDR og ikke HDR og der skulle ikke helt være samme kompatibilitets issues med LG B7 som med LG B6.

For både Shield og ATV4K gælder at de begge kører gennem min AVR-X4300 som skulle supportere HDR og DV passthrough, men jeg må sige jeg ikke helt er klar over om det rent faktisk er korrekt da f.eks. Netflix ikke viser samme format i beskrivelsen som på TV'et.

Så summasummarum synes jeg det er væsentlig enklere at bruge de indbyggede apps i TV'et. Til dit MKV distributions formål så kunne du vel prøve med et Plex setup via DS218+ og Plex på LG. Du kunne så tage lyden ud via HDMI-CEC til forstærkeren. Ville det virke?
By lunddal
ChristianSK skrev:Apple 4k tv understøtter samtidig dolby vision - men mangler understøttelse af HD lydformater.
Infuse til ATV understøtter HD lydformater.
By bromberg
Infuse klarer hd lydformater ja, men ikke Dolby atmos og dts-x. For nu er det en Apple begrænsning, men jeg tror sgu det kommer grundet især atmos’s store indpas.

Jeg har længe vaklet imellem de to og glædede mig enormt til atv 4k, men dens rod med hdr/Dolby vision og 24/50/60 hz gjorde jeg ikke engang gad forsøge.
Men det er fikset nu og jeg finder atv 4k langt de fleste medieafspillere overlegen. Selvfølgelig ikke hvis atmos er et must, så kommer den til kort.
Men ellers kan den det du søger og tilmed med et ret stort 4k/hdr katalog.
Med et lg ville jeg selv se Dolby vision som et must og det klarer atv 4k også kun
By ChristianSK
Mange tak for svar. Jeg tror jeg vil starte med at købe mig et apple 4k tv. Jeg er godt klar over at apple 4k tv aldrig vil komme til at understøtte de højere HD audio lydformater, så det kan være jeg hopper på shielden i nær fremtid. apple 4k tv vil i nær fremtid understøtte dolby atmos men dette lydformat vil bygge på DD+ og ikke de højere HD lydformater. Lunddal, jeg vidste ikke at infuse understøttede HD lydformaterne, kan du bekræfte dette, eller uddybe?

Jeg har også overvejet at gøre Nas serveren til en mediaserver og via tvets indbyggede app (Xplay) streame kilderne, da det måske på denne måde også kan fungere. Jeg er dog i tvivl om HD lydformaterne understøttes i xplay. Der er også mulighed for at streame via DLNA men dette understøtter heller ikke HD lydformaterne. Jeg ved at tvets indbyggede plex app ikke understøtter afspilning af HEVC og vil derfor transcode HEVC filerne til x264 formatet.

Jeg havde også tænkt på at få fat i en xbox one x, men denne understøtter heller ikke streaming af HEVC filerne og understøtter i øvrigt heller ikke dolby vision (det gør ps 4 pro heller ikke). xbox one x kan til gengæld bitstreame atmos lyd til Receiver.

når MKV filer afspilles i infuse, transcoder Infuse så MKV HEVC filen så den bliver remuxed? Jeg har læst at dette sker når infuse automatisk convertere fra MKV til MP4 for at kunne afspille filen på apple 4k tv.
Når fuld blueray rips filer bliver lavet om til remuxed versioner fungere de så stadig som en rå HEVC (x265) kilde?

har remuxed filer en lavere kvalitet? og på hvilken måde?

ps. I elgiganten kan man i denne (black)weekend få shielden til 1200 kr, så det er da værd at overveje.
By Toranaga
Øv har i går opdaget at Nvidia Shield ikke understøtter Dolby Vision! :/ Kunne ikke forstå at nogle HDr klip så flade og mørke ud, men afspillet direkte på TV (C7) ser det super ud.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11