Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tla
#220641
AndyK skrev:Hej Rasmus

Ved du om den nye update mest af alt er en Android TV update, eller Nvidia har lavet egne opdateringer i maven på Android TV for at kunne understøtte forskellige billedfrekvenser? Og ved du om skift af frekvens foregår automatisk?

Jeg vil sætte stor pris på en supplerende test af Shield (og måske også Nexus player) hvis I har mulighed for at få fat i dem igen.
Det er hvertfald en indstilling du kan force, inden I HDMI-indstillingerne siger om du vil køre 60, 50 eller 23.976Hz

Om apps så selv kan klare det ved jeg ikke.
Af frugtkompot
#221187
Jeg har netop fået en Nvidia Shield Android TV ind. Lækkert interface, men med de problemer i farveskalaen, som Nvidia åbenbart har introduceret i V2.0 er den så godt som ubrugelig pt. Sort er grå og alt andet kommer deraf til at se lidt udvasket ud.

Jeg har dog lige et spørgsmål. Jeg mindes tidligere, at I målte strømforbruget og fandt, at den selv i dvale brugte næsten 10 watt. Er det noget, som I har fulgt op på? Jeg synes nemlig, at min virker en anelse varm og ikke "falder i søvn" som fx et Apple TV, der stort set intet strøm bruger i dvale.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#221189
Kan du ikke justere det via dit TV eller ændre output på Android-boksens måde at sende RGB-data på? Det handler om video-levels vs. film-levels, hvor video cuttes mellem 16 og 235 gråtoner og fuld RGB er 0-255.
Af thewoet
#221706
Kan det virkelig passe man ikke kan Google Cast. Synes ikke jeg kan få det til at virke selvom de skriver der indbygget Google Cast.
Af jramskov
#221707
Har indtil videre ikke købt en, men mindes at have læst om andre der har problemer med det når den er tilsluttet via ethernet i stedet for wifi.
Brugeravatar
Af Stig
#221708
Jeg kan ikke få Google Cast til at virke på min Shield som er koblet på ethernet (kablet netværk). Det skulle dog virke for andre har jeg læst på Nvidia's forum. Men jeg har også læst på deres forum at der generelt er flere brugere der har fået problemer med Google Cast efter firmware 2.1 opgraderingen - også via wi-fi. Ak ja, deres firmware opgraderinger er så vidt jeg kan se ofte 2 skridt frem og et tilbage. Til gengæld kommer de forholdsvist ofte, så der er vel fortsat håb om at "alle" fejl snart er fixet :-) ...
Af thewoet
#221710
Kan heller ikke få det til at virke med wi-fi kun. Må bare håbe de fixer det hurtigt så. Det er svært at finde den perfekte box :p
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 19