Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Fidoble
#338124
Jeg syntes det er så ærgerligt for hele Android systemet at det skal være så "svært" for producenterne at vedligeholde det.
Det er jo lækkert der kommer en opdatering til version 11, men nu er version 12 jo frigivet, så man kan jo undre sig over det ikke er den der kommer?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#338125
Ja det er en skam og særligt fordi Google jo fra start dikterede, at de ikke måtte ændre på brugerfladen. Det skulle man mene kunne sætte fart under opdateringsfrekvensen. Jeg kan forstå, at der er nogle andre udfordringer på f.eks. Sony og Philips TV, hvor der også er TV-menuer, tunere osv. som det hele skal tilpasses. Men bokse som Nvidia Shield er jo mere "rene" Android TV-enheder.
Af Nagash
#338143
Synes mange griber det lidt forkert an, angående de opdateringer. Ligesom på Android telefoner og tablets, så er funktioner ikke nær så meget bundet op på hvilken version af OS'et man kører, som det er på Apple enheder.
Og det er hverken ros til Andriod eller ris til Apple det her, men de har to vidt forskellige måder at drive deres OS på. På Android kan man sagtens tilføje nye funktioner uden at opdatere selve OS'et. Også funktioner der fx nu introduceres med Android 12, kan sagtens tilføjes i fx Android 9. Det har vi set mange gange fra Nvidia. Første udgave var født med Android 5 og havde allerede dengang funktioner, der først blev tilføjet til native Android TV senere, nogle først her i version 12 og nogle er slet ikke en del af Android TV endnu. Nu kommer Android TV 11 så til Shield indenfor den næste tid, men der er ikke noget i native Android TV 11, som Shield ikke allerede havde. Så hvad er det egentlig helt præcis vi opnår med den opdatering? Misforstå mig ikke, jeg køsser opdateringen velkommen, men kommer det til at betyde noget i hverdagen?
Og tag nu Google egen "Chromecast with Google TV". Den er født med Android TV 10, så altså en version nyere end Shield er pt. Men alligevel giver Shield den baghjul i funktioner.
Det vigtigste for Android er, at det stadig er så ny en version, at der er support for Play Store og Google Services, alt derudover, kan producenten tilføje på egen vis.

Apple kører derimod alle funktionerne tæt bundet med OS version, så derfor er det også nødvendigt med nyeste version og det får man så også.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#338175
Angående nye funktioner i Android 11, så har Google nævnt understøttelse af bl.a. Nintendo Switch Pro controller og Steam controller (jeg ved ikke om Shield allerede understøtter førsnævnte?) samt Auto Low Latency Mode (ALLM), hurtigstart af nye apps, et Gboard TV tastatur med diktering og foreslåede ord, ydelsesforbedringer samt en ny 'Subscribe and install' mulighed i Google Play-butikken.

Nogle af disse kommer vel nok med opdatering af Google Play appen, som du nævner.

Shield er dog også bagud på sikkerhedopdatering, som Google ellers har kørt ud særskilt netop i erkendelse af, at Android-partnere ikke følger opdateringsfrekvensen. Pt. er 2019 Shield f.eks. på sikkerhedsniveauet fra april 2021. Det er vigtigt, at enheder, som er bundet til internettet for at fungere, modtager regelmæssige opdateringer. Ellers lever producenten ikke op til sit ansvar.


Billede
Billede
Af allo
#339107
for F SAKE Nvidia!!! disk op med en mulighed for at SLUKKE for boksen for det her, det er for effing latterligt!!! (jeg ved godt at bl.a. Google SKAL lytte til alt 24/7/365 og 366 hvert 4. år, men det er under AL KRITIK at man ikke kan slukke Shield'et på en logisk måde)

for mit vedkommende er den i 'sleep mode' i ca. 22-21t. de ca.3-4 dage om ugen jeg bruger den og ellers (selvfølgelig) 24t. i 'sleep mode' når den slet ikke bliver brugt - det er hverken godt eller nødvendigt for boksen eller for strømforbruget (ja - jeg ved at de ca. 2-3W ikke betyder alverden men de er 100% unødvendige UANSET hvordan man vælger at se på det og der ER forskel mellem 0,5W og ca. 2-3W...)
Vedhæftede filer
IMG_20211221_205027.jpg
IMG_20211221_205027.jpg (3.26 MiB) Vist 2506 gange
Af allo
#339124
jeg har Pro og den kan også slukkes helt.

det som jeg finder helt F*CKER til GRIN og LATTERLIGT det er at jeg skal 'To power on, unplug the power cord and plug it back in.' - og det er stort set det samme som du kan på din boks (og som OGSÅ er HELT TIL GRIN og LATTERLIG...jeg henviser til: 'Note: SHIELD remote cannot turn on SHIELD when powered off.')

det er bare at tage pis på folk...
Af KimLarsen
#339142
Jeg kan starte min boks op ved berøring af fladen til højre på Shield, og det gælder både ved stand by og helt slukket.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 19