Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tla
#216262
Tænkte man kunne starte en tråd vedrørende Nvidia's Android TV boks, er der nogle her i landet som har den endnu?

Skulle gerne få fat i min på mandag, så kan jeg dele lidt af de ting jeg finder hvis folk er interesseret.
Af tla
#216270
Jeps, det er pro versionen der først kommer her om en uges tid.

Men så lige at den blev afleveret i dag, så der skal leges når jeg kommer hjem :)
Af tla
#216282
Har siddet og leget en smule med den her den sidste times tid, synes ikke rigtigt der er så meget at vurdere uden 4k, vil gerne se lidt på om fx Google Cast tager 4k Streams eller ej, men det kan jeg desværre ikke teste.

Hele interfacet er en del mere smooth end Nexus Player, jeg synes der var en tendens til "load tider" når man gik til nye menupunkter osv. på Nexus Player disse er, forståeligt nok, væk på Shield Android TV.

Den lille fjernbetjening du kan købe er rimelig godt udført, ingen AA-batterier, den er rimelig behagelig at håndtere og så kan du sætte nogle høretelefoner på og høre lyden på dem, ret genialt.

Har endnu ikke rodet med kodi, men jeg kan læse mig til at 4k support er eksperimental pt, så det er lidt ærgerligt.
Af tla
#216286
Controlleren medfølger, prøvede kort Grid og spillede en omfang Grid 3.

Var faktisk imponeret over latency og grafikken. Prøvede ikke streaming lokalt, åbnede big picture og det så ud til at køre nogenlunde.

Kan forsøge et spil senere.

Prøvede lidt GTA V i en 10-15 minutter og det så ud til at fungere mere eller mindre det samme som med Grid, synes måske billede så smule grumset ud i forhold til, men det kan også være forskellen i spillene.
Af tla
#216308
Yeah, ved ikke helt hvad jeg synes om 500GB versionen, på den ene side ville det være nice hvis jeg fandt en masse gode spil jeg kunne lide at bruge controlleren på, på den anden side synes jeg ikke om controlleren til meget andet end bilspil.

Lagde mærke til at apps nu kan integrere med deres Live TV app(Åbenbart noget de annoncerede på Google I/O)

Håber virkelig vi ser de danske udbydere tage denne integration seriøst, især nu når vi begynder at se Android TV fra, så vidt jeg husker, 3 TV producenter? Ville være for sejt at bare have alle sine normale kabel-tv kanaler uden brug for noget á la HomerunHD løsningen, og så bare køre det hele over Live TV igennem deres diverse TV-afspiller apps.
Af tla
#216326
Jeps det er en af de der strømforsyninger hvor du bare klikker det pågældende stik på og så passer den ellers til alle de forskellige spændinger.

Stikket som så medfølger er selvfølgelig US stik, så har en adapter til det.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#216328
Jeg var også på nippet til at springe på den lille version, men jeg kommer nok til at bruge den til test af 4K-videoklip også, så jeg tænkte, at jeg hellere måtte satse på 500GB. En interessant pointe ang. Nvidia Shield er i øvrigt, at det - mig bekendt - er den eneste boks der pt. kan streame 4K fra Netflix og andre. Sony havde godt en boks på et tidspunkt, men det var lidt en lappeløsning der blev sat i søen fordi deres tidlige 4K-skærme ikke havde HEVC. For normalt skal man jo have fat i UHD Smart TV for at streame i 4K.

Vi har spurgt en del af de danske streamingtjenester om Android TV. Ingen vil melde noget officielt ud endnu, men jeg kan forstå, at flere allerede arbejder på en app. Generelt er stemningen ret positiv og nogen er endda gået så langt som til at sige, at de tror mere på Android TV i det lange løb end de andre platforme som tv-producenterne bruger (altså webOS, Tizen, Firefox OS). Så jeg tror nu nok der skal komme noget fra de danske streamingtjenester inden længe :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 19