Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dennisf
#274793
Toranaga skrev:Jeg er ikke så stor af min Shield altid. Ofte er der framedrop/hak når man ser film og jeg aner ikke hvorfor. Nogle gange kan det hjælpe at genstarte den. Hdr film ser ikke så godt ud altid som hvis jeg spiller fra mit tv (LG c7).
Jeg kan ikke finde ud af hvilke indstillinger den skal stå med under hdmi settings(farverum og hz).
Min Shield står til recommended i hdmi settings, og samtidig i Kodi er det vigtigt at der under player settings - adjust display refresh rate er indstillet til on start / stop, og samtidig under system settings - display - delay after change of refresh rate er indstillet til at være imellem 2,5 til 4 seconds.

Dette kan ofte hjælpe ved hak i film afspilningen, hjalp ihvertfald på min da det hakkede til at starte med, så afprøv det evt :)
Jeg oplever ingen problemer ved Hdr afspilning ved de omtalte recommended hdmi settings.

Håber det hjælper :)
Af FrankieBoy80
#276630
Når jeg caster fra HBO Nordic app så sker der en fejl hver gang næste afsnit automatisk afspilles, tæller fint ned fra 15 sekunder men så snart den burde starte næste så crasher det og en fejlmeddelse bliver vist. Så er jeg nødt til at afbryde cast og connecte igen for at det virker. Det virker fint med en almindelig chromecast, så jeg tror ikke at det er enheden jeg starter afspilningen fra der er problemet, jeg bruger Samsung Galaxy S8+ eller iPad 2017. Shield er på kablet netværk men det gør ingen forskel at køre trådløs.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#288936
Ny softwareopdatering: SHIELD Experience Upgrade 7.2

Den store nyhed - Amazon Music - er ikke så interessant for os her i Danmark, men der er også et par tekniske nyheder, herunder YouTube i 5.1. Det er en "first" på en streamingboks, siger Nvidia.

"The release of SHIELD Experience Upgrade 7.2 also brings new features and improvements. You gain support for SMBv3 when connecting SHIELD to a NAS or PC, are now able to customize Quick Settings and can turn on auto-updates. The best experience for streaming YouTube gets better: SHIELD now supports 5.1 audio - the first streaming media player to do so."

Link: https://shield.nvidia.com/blog/shield-amazon-music
Af iggibuh
#289006
ADVARSEL

Hvis du kører med tilsluttet NAS som kører smb så lad være med at opdatere til 7.2

Flere og flere (inklusiv mig selv) mister connection til NAS via Shield'n og den kan ikke tilsluttes igen og står blot som unavailable. Den kan heller ikke dismountes for at starte forfra!
Af A.Schmidt
#289095
iggibuh skrev:ADVARSEL

Hvis du kører med tilsluttet NAS som kører smb så lad være med at opdatere til 7.2

Flere og flere (inklusiv mig selv) mister connection til NAS via Shield'n og den kan ikke tilsluttes igen og står blot som unavailable. Den kan heller ikke dismountes for at starte forfra!
har ikke oplevet det på min


Sent from my iPhone using Tapatalk
Af iggibuh
#290935
Der meldes om omfattende bugs og problemer med Firmware 7.2

En 7.2.1 blev lanceret kort inden jul (såvidt jeg husker) men der er fortsat mange bugs.

En 7.2.2 test image er også blevet gjort tilgængelig men igen, mange bugs.

Et råd herfra er helt at undlade at opdatere til 7.2 indtil de har fået løst problemerne.

Læs eventuelt mere på Nvidia shield forum's officielle forum
Af Toranaga
#294989
Jeg vil lige skrive en update. Jeg fik ændret min Shield til auto HDMI igen og siden har den virket MEGET bedre igen. Og med Kodi 18 afspiller den nu også 4K HDR film perfekt! :D

Jeg har dog et issue med fjernbetjeningen som nok ikke er Shield'ens skyld. På mit LG C7 er der aktiveret nået så den ind imellem vil bruge TV'ets fjernbetjening til at styre Shield, hvilket er ret irriterende. Det hedder vist noget med link et eller andet. Men slår jeg det fra på TV, så kører det pludselig lyden ud via TV og ikke gennem HDMI til recieveren!? Kan jeg ikke gøre noget så den KUN bruger den originale Shield remote?
Brugeravatar
Af bbplayer
#294990
Du slår SIMPlink fra på TV, så du ikke bruger tv't remote til at styre andre enheder, det betyder så at det slås fra for alle eksterne enheder
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#294993
Hvorfor er det et issue, at TV-remoten også kan styre Shield? Hvis du alligevel bruger Shield-remoten til at styre med, så oplever du vel ikke generne med mindre du giver dig til at klikke med LG-remoten?
Af DanielPT
#295002
Er jeg den eneste der har virkelig mange CEC fejl med Shield? Jeg oplever at den skifter input på min forstærker op til flere gange efter hinanden. Nvidia siger de ikke har en løsning endnu :(
Af Tai
#295482
Rasmus Larsen skrev:Ny softwareopdatering: SHIELD Experience Upgrade 7.2

Den store nyhed - Amazon Music - er ikke så interessant for os her i Danmark, men der er også et par tekniske nyheder, herunder YouTube i 5.1. Det er en "first" på en streamingboks, siger Nvidia.

"The release of SHIELD Experience Upgrade 7.2 also brings new features and improvements. You gain support for SMBv3 when connecting SHIELD to a NAS or PC, are now able to customize Quick Settings and can turn on auto-updates. The best experience for streaming YouTube gets better: SHIELD now supports 5.1 audio - the first streaming media player to do so."

Link: https://shield.nvidia.com/blog/shield-amazon-music
Hej Rasmus,

jeg har købt en ny shield i denne uge. Men den afspiller youtube videoer ikke i 5.1. Skal man ændre noget i settings?
Af DanielPT
#295551
Tai skrev:
Rasmus Larsen skrev:Ny softwareopdatering: SHIELD Experience Upgrade 7.2

Den store nyhed - Amazon Music - er ikke så interessant for os her i Danmark, men der er også et par tekniske nyheder, herunder YouTube i 5.1. Det er en "first" på en streamingboks, siger Nvidia.

"The release of SHIELD Experience Upgrade 7.2 also brings new features and improvements. You gain support for SMBv3 when connecting SHIELD to a NAS or PC, are now able to customize Quick Settings and can turn on auto-updates. The best experience for streaming YouTube gets better: SHIELD now supports 5.1 audio - the first streaming media player to do so."

Link: https://shield.nvidia.com/blog/shield-amazon-music
Hej Rasmus,

jeg har købt en ny shield i denne uge. Men den afspiller youtube videoer ikke i 5.1. Skal man ændre noget i settings?
Det burde du ikke. Har du prøvet at søge på 5,1 test? Jeg får fint DD+ igennem fra youtube :)
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 19