Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dumb
#266486
Jeg har to ATV4 (ikke 4k), sluttet til to forskellige TV, den ene gennem en Yamaha A3030 surround receiver og jeg har også en enkelt Nvidia Shield, tilsluttet via samme receiver.

Min oplevelse er at begge ATV'er lider af "micro stutter", dvs. billedet ikke er flydende ved panoreringer og det er uanset om det er Netflix, HBO, DR eller hvad jeg ellers streamer. Dette oplever jeg iKKE med Shield'en. Det skal dog siges at jeg er den eneste i familien, der ligger mærke til det, så det er måske ikke et problem for dig. Men jeg synes det er ret generende.

Det skal lige tilføjes at den ene ATV er tilsluttet med kabel og den anden kører trådløst, men problemet er det samme. Og det er IKKE fordi de står til forkert refresh rate, for gør de det, er det ikke længere "micro stutter" men "makro stutter" :)

Ud over det, så har jeg KODI installeret på min Shield, som uden problemer æder alle de "rå" blu-ray rips jeg har på min server, hvilket er skønt :)

Jeg oplever tilgengæld at kvaliteten af DR streaming er markant dårligere via Shield i forhold til ATV.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#266488
dumb skrev:Det skal lige tilføjes at den ene ATV er tilsluttet med kabel og den anden kører trådløst, men problemet er det samme. Og det er IKKE fordi de står til forkert refresh rate, for gør de det, er det ikke længere "micro stutter" men "makro stutter" :)
Kører du med auto-skift af frame rate?
Af dumb
#266492
Rasmus Larsen skrev:
dumb skrev:Det skal lige tilføjes at den ene ATV er tilsluttet med kabel og den anden kører trådløst, men problemet er det samme. Og det er IKKE fordi de står til forkert refresh rate, for gør de det, er det ikke længere "micro stutter" men "makro stutter" :)
Kører du med auto-skift af frame rate?
Nej, den skifter jeg selv, da ATV'en jo ikke selv kan skelne mellem 50 og 60hz indhold.
Af Toranaga
#270029
Jeg kan ikke få min Shield til at køre stabilt. I går skulle vi se Insidious og der var små hak periodisk. Min ven ser det ikke, men jeg bliver SKØR af det! Så prøvede jeg at afspille via TV (LG 65OLEDC7) og den afspillede det perfekt. Under HDMI settings står den til recomended. Noget med 4k, 10-bit og 59,xx (kan ikke huske præcist). I Kodi syntes jeg ikke man kan stille ret meget og nogle film kører også OK. Men der må være noget der gør det ofte hakker!?
Af A.Schmidt
#270048
Hilfiger skrev:Har hørt at Kodi er lukket ned. De vil heller ikke supportere Android enheder længere.

Sent from my VTR-L29 using Tapatalk
øhh? Der står der ikke noget om på kodis hjemmeside
Af Bjur
#271023
Koying som har været den tidligere teammember der har arbejdet på Android er gået over til MrMC. Måske der er andre der har taget over, derfor de ikke melder noget ud. Ved det ikke.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#271026
Det skulle ikke være DV som giver dét resultat. Er du sikker på, at klippet blev opfattet som HDR og at det var graded i HDR?
Af Supergris
#273640
Ja, jeg har installeret den, og har efterfølgende et problem, jeg ikke kan finde en tilfredsstillende løsning på.
Andre, der har opdateret, og efterfølgende oplever, at der er et problem med "Linear PCM"?

Efter opdateringen står displayet på min surroundreceiver ( Sony STR-DA5400ES) og blinker, så snart, der ikke sendes et signal, altså hvis jeg f.eks. står i menuen, eller har pauset i KODI eller på Youtube.

Jeg bitstreamer over HDMI fra Nvidia Shield TV (2015) til min receiver.

Jeg kan løse problemet ved, at gå ind under "Display & Sound", "Advanced settings" og sætte "Stereo upmix" til "5.1 PCM", men det påvirker alle signaler, også når jeg spiller musik i stereo, så den fordeler lyden i alle højtalere, hvilket jeg ikke er interesseret i.

Nogle der selv har oplevet det, eller har nogle forslag?

Jeg undrer mig, at næsten hver gang, der kommer en opdatering til forskelligt elektronik, løser det nogle problemer, men der kommer næsten altid nye til... :(
Af Bjur
#273665
Men den opdatering der er kommet burde dog være mere stabil, da den oprindelige Oreo kom til Shield for 1 måned siden, men de trak den tilbage for at gøre den mere stabil.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 19