Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#216432
Sonny Haar skrev:Hvordan med Netflix osv. Skal man til at bruge en masse Ninja tricks, proxy servicer mm for at få det til at spille... eller caster man bare til den fra mobil/tablet?
Netflix er på som app fra start og understøtter nu 4K-streaming. Boksen understøtter også Chromecast, så du kan også caste fra mobil/tablet :)

Brugerfladen ser ens ud på alle Android TV-enheder (tv, bokse og spilkonsoller), så se evt. vores test af Nexus Player her. Det er mange af de samme ting som du kan forvente på Nvidia Shield. Google har dog rettet mange bugs og tilføjet flere funktioner siden:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1416552280
Af aalb1970
#216437
Spørgsmål:

Understøtter boksen 24 Hz afspilning? Og hvad med 50 Hz?

Har selv en Shield tablet, hvor opdateringsfrekvensen, ligesom Chromecast, er låst i 60 Hz uanset kildematerialets format.
Brugeravatar
Af Sonny Haar
#216439
Rasmus Larsen skrev:Netflix er på som app fra start og understøtter nu 4K-streaming. Boksen understøtter også Chromecast, så du kan også caste fra mobil/tablet :)

Brugerfladen ser ens ud på alle Android TV-enheder (tv, bokse og spilkonsoller), så se evt. vores test af Nexus Player her. Det er mange af de samme ting som du kan forvente på Nvidia Shield. Google har dog rettet mange bugs og tilføjet flere funktioner siden:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1416552280
Det jeg mener er, at hvis jeg køber en Nvidia Shield Android TV i USA, er den vel lokaliseret eller hvad det nu hedder, så hvis jeg logger ind i netflix er det vel den amerikanske netflix - eller? Og der er spørgsmålet så om der skal proxy-ninja tricks til for at få det til at virke med de apps der er i/på boxen så den tror jeg er i USA?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#216442
Sonny Haar skrev:Det jeg mener er, at hvis jeg køber en Nvidia Shield Android TV i USA, er den vel lokaliseret eller hvad det nu hedder, så hvis jeg logger ind i netflix er det vel den amerikanske netflix - eller? Og der er spørgsmålet så om der skal proxy-ninja tricks til for at få det til at virke med de apps der er i/på boxen så den tror jeg er i USA?
Nu har jeg kun Nexus Player, men jeg kan ikke forestille mig, at det er anderledes på alle andre Android TV-enheder. Det kører rimelig nemt. Du indstiller bare Android TV til dansk og så kører det som var boksen købt i Danmark.

Når du er tilsluttet fra en dansk internetforbindelse, får du også automatisk dansk Netflix. Så der hvor du skal bruge DNS-indstillinger er i stedet, hvis du skal køre amerikansk Netflix (altså; boksen tilpasser sig efter hvor man bruger den, ikke hvor man har købt den).
Af tla
#216443
aalb1970 skrev:Spørgsmål:

Understøtter boksen 24 Hz afspilning? Og hvad med 50 Hz?

Har selv en Shield tablet, hvor opdateringsfrekvensen, ligesom Chromecast, er låst i 60 Hz uanset kildematerialets format.
Den er låst, men de snakker om muligvist at have de forskellige refresh rates mulige i en opdatering.
Sonny Haar skrev:Det jeg mener er, at hvis jeg køber en Nvidia Shield Android TV i USA, er den vel lokaliseret eller hvad det nu hedder, så hvis jeg logger ind i netflix er det vel den amerikanske netflix - eller? Og der er spørgsmålet så om der skal proxy-ninja tricks til for at få det til at virke med de apps der er i/på boxen så den tror jeg er i USA?
Måde hvorpå Netflix henter content er ud fra din placering, der er dansk locale (samt et hav andre) på konsollen, og du burde få dansk Netflix content (medmindre du bruger tricks) har dog ikke en konto til at verificere det, men som sagt har Netflix, mig bekendt, aldrig virket sådan som du beskriver.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#216444
aalb1970 skrev:Understøtter boksen 24 Hz afspilning? Og hvad med 50 Hz?
Det lader det ikke til ifølge diverse debatfora. Men den er jo heller ikke officielt til salg i Europa endnu, så det kan jo være det kommer til den tid.
EDIT: tla var hurtigere :)

Jeg påtænker at lave en test af 500GB-boksen, når den lander her. Den skulle meget gerne blive afsendt fra USA i dag med ekspreslevering.
Af bunny0007
#216448
Sonny Haar skrev:
Rasmus Larsen skrev:Netflix er på som app fra start og understøtter nu 4K-streaming. Boksen understøtter også Chromecast, så du kan også caste fra mobil/tablet :)

Brugerfladen ser ens ud på alle Android TV-enheder (tv, bokse og spilkonsoller), så se evt. vores test af Nexus Player her. Det er mange af de samme ting som du kan forvente på Nvidia Shield. Google har dog rettet mange bugs og tilføjet flere funktioner siden:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1416552280
Det jeg mener er, at hvis jeg køber en Nvidia Shield Android TV i USA, er den vel lokaliseret eller hvad det nu hedder, så hvis jeg logger ind i netflix er det vel den amerikanske netflix - eller? Og der er spørgsmålet så om der skal proxy-ninja tricks til for at få det til at virke med de apps der er i/på boxen så den tror jeg er i USA?
Det er det samme som alle andre android enheder, enheden er ikke lokaliseret eller sat op på nogen måde, det sker i det øjeblik du sætter boksen op.
Brugeravatar
Af Sonny Haar
#216545
@bunny0007 og tla
Tak for lige at opklare for mig hvordan sådan en kasse virker! Så det eneste jeg ikke kan anvende, er de promotionlas fra Google. Resten virker ud af boksen - selvom at den er fra USA?
Så jeg skal bare ha' fat i en strømstik-konverter. Hvad med HDMI kabel til 4K? Jeg formoder det er en ny type kabel?
Rasmus Larsen skrev:Min 500GB Shield skulle lande hos mig d. 19. juni, bekræfter Amazon. Spændende :)
Jeg ser frem til en anmeldelse! Jeg håber du har 4K TV, så du kan teste den del ;)
Af tla
#216546
Sonny Haar skrev:@bunny0007 og tla
Tak for lige at opklare for mig hvordan sådan en kasse virker! Så det eneste jeg ikke kan anvende, er de promotionlas fra Google. Resten virker ud af boksen - selvom at den er fra USA?
Så jeg skal bare ha' fat i en strømstik-konverter. Hvad med HDMI kabel til 4K? Jeg formoder det er en ny type kabel?
Du får ingen promotion kode, denne bliver sendt pr. email, og de har sørget for at du kun får en hvis din shipping addresse er i USA. selv hvis du faktisk fik koden ville den kun kunne indløses i USA.

Der medfølger HDMI kabel til 4k, og ja du skal have en US->DK(EU) adapter, spændingen fungerer fint.
Af kbaggen
#216565
Når i nu alle modtager konsollen.........så vil jeg da gerne se nogle anmeldser af GameStream fra PC til konsol, om hvor godt det virker?

Samt, evt. brug af HDRhomerun, og brug af konsollen som mediacenter helt generelt!

Hvis den kan 50hz, og 24 hz i fremtiden og GameStraem virker perfekt er det nok den vej man skal!
Af tla
#216566
Kunne være spændende at se en sammenligning mellem Sony's TV og Shield Android TV, ingen tvivl at Nvidia sikkert vinder stort, men kunne være spændende at se hvor meget Sony TV'et kunne.

Eventuelt et par (ikke triple-A) spil og eventuelt Kodi 15 Beta 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 19