Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af briankdk
#342532
Den har jeg brugt i 1 år nu, og der er desværre alt for mange mkv / 4K film plex ikke kan afspille (henter torrents ned) - kodi spiller bare mere eller mindre alt, så vil langt hellere bruge kodi
Brugeravatar
Af OrigT-Duck
#342538
Du skulle måske lade være med hente film ned ulovligt så. For med den film Collection Rip fra egne skuver jeg har der fylder lige omkring 8tb afspiller plex uden problemer
Af barslund69
#345550
Har lige den anden dag opdateret min shield pro 2019 til den nyest 9.1 version
Efter opdatering har jeg nu problemer med Netflix når jeg skal match frame rate på remote
Når jeg trykker remote til match frame rate så fryser billedet 2-3 sec og et hak i billede derefter fryser billedet osv.
Har aldrig haft nogle problemer med div opdateringer der har været på shield og så Netflix
Jeg har naturligvis genstartet Shield uden held taget strømmen uden held Af installeret Netflix og installeret det igen uden held. Har været igennem alle indstillinger og der er ikke noget at komme efter i forhold til før.
Jeg kan hvis jeg prøver at match frame rate og billedet fryser så kan jeg nogle gange gå lidt tilbage i filmen og så virker det hvor du feks går fra de 60fps til de rigtige 24fps
Ventede med vilje med at lave opdateringen da den kom for at få evt børne sygedomme ud
Nogle der har et forslag??
Af Mr.DJ
#345558
barslund69 skrev: 23. sep 2022, 11:34 Har lige den anden dag opdateret min shield pro 2019 til den nyest 9.1 version
Efter opdatering har jeg nu problemer med Netflix når jeg skal match frame rate på remote

Nogle der har et forslag??
Bruger du en match-frame app på din Shield? Måske denne skal gen-installeres/gen-konfigureres efter du opdaterede firmwaren i din Shield.

Du kan finde seneste info om ShieldTV software opdateringer og kendte fejl her = https://www.nvidia.com/en-us/geforce/fo ... ield-tv/9/

Hvis man har problemer med seneste firmware udgave, kan man vælge at opdatere til seneste "Hotfix" software version, som indeholder seneste rettelser....den har dog begrænsningen at du ikke kan afinstallere denne bagefter og gå tilbage til seneste "officielle udgave", som i sit udgangspunkt burde være en mere stabil/fejlfri udgave. Så det er kun anbefalet at bruge Hotfix versioner hvis man har så store problemer, at det gør man ikke kan benytte sin SHieldTV som tiltænkt.

Dét sagt, så kan jeg ikke umiddelbart se at der bliver nævnt noget om at "match-frame" skulle være berørt af seneste v9.1 release.....så var derfor jeg foreslog dig at kigge på om du evt. skulle gen-konfigurere din Shield efter opdateringen! ;-)

Og ellers, hvis alt andet fejler/ikke kan bruges som svar....har du jo selvfølgelig også muligheden at manuelt at indstille Shield'en til at udsende f.eks. 23.976fps før du starter filmen op.....ikke helt så smart en løsning, men kan måske "tåles" indtil du får det andet op at køre igen! ;-)
Af aalb1970
#345560
barslund69 skrev: 23. sep 2022, 11:34 Har lige den anden dag opdateret min shield pro 2019 til den nyest 9.1 version
Efter opdatering har jeg nu problemer med Netflix når jeg skal match frame rate på remote
Når jeg trykker remote til match frame rate så fryser billedet 2-3 sec og et hak i billede derefter fryser billedet osv.
Jeg oplever det samme. Hvis billedet endelig holder op med at gå i sort er billede og lyd ude af sync. Det hjælper ikke at af- og geninstallere Refresh Rate appen.
Af barslund69
#345564
Jeg bruger faktisk shield egen match frame rate
Der hvor du når det er sat op trykker 2 gange. Har virket fra dag 1 og alle de opdateringer der har været de sidste pr år
Har set på den hotfix men det tror jeg at jeg springer over.
Af barslund69
#345593
Har slettet Netflix app i siheld som nævnt og installeret den igen men virker stadig ikke ordentligt med match frame rate og kommer nu også med den fejl når jeg vil starte Netflix skriver den
Denne enhed er ikke optimeret til Netflix altså min shield. Er F.. helt op efter den 9.1 opdatering
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19