Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af henrik.yde
#350699
Jeg kan ihvertfald fortælle dig at harddisken kun virker med det TV hvor den er tilknyttet. Det er ikke muligt at veksle mellem forskellige TV. Det er pga kopibeskyttelsen.
Af Tikkie
#350702
Ekstern harddisk disk både på 1T og på 2T virker på mit Philips 43PUS6404/12, men ikke på det nye 43PUS8807/12. Er korrekt tilsluttet og efter alle anvisninger i manualen.
Har andre oplevet det samme med pause og optager funktion?
Brugeravatar
Af bbplayer
#350727
Er kanaler du forsøger at optage kodet, og bruger du kort til åbne kanaler?

- Kodet kanaler bærer ofte også signal om deres program må optages og gemmes.
- Flere tv kan ikke optage og se samme kanal, da det kræver at ens kort er åbnet til at dekode 2 signaler på samme tid, her kan tv så fejle, selvom du ser kanalen som aktivt forsøges optaget.

Er fejlen så på kanaler som ikke er kodet, altså klart signal/billede, så giver jeg op ;)
Jeg er ikke sikker på om ophavsret beskyttelse ligger i DVB signalet, eller om det kun er krypterings modul som sætter denne begrænsning, det kan jeg simpelthen ikke huske.
Af Tikkie
#350735
Jeg har nu fået den opfattelse, at PVR optagerfunktionen ikke virker på nyere modeller af Philips TV.
Jeg skal dog lige rette mit “gamle” TV til Philips 43PUS6412/12 og ikke “6404”.

Philips kan nok ikke finde ud af at få softwaren til at fungere på end ikke topmodellerne.
Jeg overvejer at skifte til Sony!
Har nogen i Forum erfaring med Sony og deres dobbelt tuner og optagerfunktion.
Venlig hilsen
Af Tikkie
#350818
Har nu fundet løsningen på optager-og pause funktionen på mit nye Philips 43PUS8807/12.
TVet kan ikke fungere med et YouSee Ready CI+ CA modul, idet optager-og pause funktionen bliver afvist.
Efter en nøjere og langvarig undersøgelse fandt jeg ud af, at funktionerne kun kan virke ved brug af et CI CA-modul.
Skiftede mit CI+ CA-modul ud med mit gamle CI CA-modul - og så virker optager- og pausefunktionen.
På en hjemmeside var oplyst, at Strong YouSee CI+ CA-modul ikke virker på bl.a. Sony og Samsung TVer.
Håber andre kan bruge disse oplysninger.
I øvrigt mange tak for alle indlæg.
God påske.
Af Tikkie
#350824
Hej
Jeg har fået løst problemet med manglende optager- og pause funktion på mit nye Philips 43PUS8807/13 TV.
Philips kunne ikke finde løsningen, hvilket jeg selv gjorde ved at søge alle mulige steder på nettet.
Resultat: Ci+ CA- modul virker ikke med optager-og pause funktionen med bl.a. Sony og Samsung til YouSee af mrk. Strong.
Anbefalingen er, at der skiftes til CI CA-modul.
Har isat CI CA-modul, hvorefter alt nu virker perfekt ved såvel kodede og ikke kodede kanaler.
Så det er ikke alene et problem for Sony og Samsung men også for Philips TV.
Håber andre kan bruge disse oplysninger.
Af Tikkie
#350825
Hej Hans123
Det burde jeg måske nok have skrevet, men det kunne jeg slet ikke forestille mig.
Philips Tekniske Support burde kende dette problem, men det er aldrig blevet omtalt.
Fik kun oplyst, at det var et software problem, som ikke umiddelbart kunne løses, uden det gik ud over andre funktioner i TVet.
God påske.